Geld & Recht alle pijlers

Studentenhuis in de straat

23-11-2011 10:54 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik woon in een hele fijne woonwijk met man en kind. Een huis in de straat is zojuist verkocht en vandaag heb ik begrepen dat er een studentenhuis van wordt gemaakt. de tuin is al platgegooid en daar komen parkeerplaatsen.

Ik maak me er een beetje zorgen over wat dit voor de buurt gaat betekenen en of het overlast met zich mee zal brengen.

Maar wat ik me vooral afvroeg: mag dit zomaar? Hoeven daar geen vergunningen voor aangevraagd te worden? Weet iemand daar meer van?
Ik wil best met je ruilen hoor!! Neem ik de studenten als buren en jij mij buurman :d
quote:Nammma schreef op 23 november 2011 @ 11:30:

Het huis naast me stond al een tijd te koop en toen hoorde ik ook en passant dat er 5 studenten kwamen wonen. Maar mijn angst was ongegrond, ik heb nog nooit zulke leuke, rustige buren gehad!

Nu scheelt het misschien dat dit 5 theologiestudenten zijn...

Om de maand of zo eten ze hier en dan eet ik weer eens bij hen, heel gezellig!Ben je al bekeerd? Welke godsdienst heb je nu?
Van een huis een studentenhuis maken mag, mits er aan de voorwaarden voldaan wordt die in jouw gemeente gelden. Deze voorwaarden staan beschreven in het bestemmingsplan en verschillen van gemeente tot gemeente.

Zo kan het zijn dat er maximaal 5 personen op één huisnummer ingeschreven mogen staan. Dat het juist een voorwaarde is vanuit gemeente dat de tuin omgebowud wordt tot een parkeerplaats. Andersom zou het juist een voorwaarde kunnen zijn van de gemeente om een parkeerplaats niet toe te staan als de blikken norm(= hoeveel auto's staan er al bij mensen op de opritauto's) al overschreden is.

Sommige gemeenten stellen eisen aan brandbeveiliging en isolatienormen etc. Indien er in jouw gemeente een vergunning wordt geist voor het realiseren van een studentenhuis, kun jij als bewoner deze vergunning inzien en hier bezwaar aan tekenen.

Dus bij de gemeente je info halen.
quote:Mlle_j schreef op 23 november 2011 @ 11:02:

Studenten zonder vergunning? Bel de gemeente! Moehaha. Nee, dat mag. Zolang ze niet met zn allen boven je wonen (been there), zou ik me er niet te druk om maken. Studenten die in een rustige woonwijk gaan wonen zijn vaak niet de meest luidruchtige feestbeesten trouwens. Hopelijk zijn het keurige meisjes waarbij je pakjes kunt laten bezorgen als je moet werken en die je als oppas in kunt zetten ofzo!Ik heb zelf in een 'rustige woonwijk' gewoond als student. Deelde de woning met nog 5 anderen en ik kan je zeggen dat wij niet van die hele rustige studenten waren: nee, waren echte feestbeesten! Als ik er nu weer aan terugdenk dan heb ik medelijden met de buren
Ik heb naast een studentenhuis gewoond. Ik vond het vreselijk. Er woonden 4 mensen en eentje verpeste alles voor de 3 die wél rustig waren. Altijd muziek keihard aan, altijd bezoek en dan niet rustig praten. Op straat staan te brallen, bier zuipen in de tuin (en ja dat mag) wat ik echter niet vond kunnen is dat alle bierdoppen bij mij in de tuin werden gegooid. Of peuken. Of borrelnootjes. Of wat voor troep dan ook. Zelfs het geluidje van msn kon ik horen. Gék werd ik van dat snotjong.

Heb vaak met hem gepraat en niks hielp. Verhuurder kon er ook niks aan doen, die wilden hem ook kwijt. Maar ja, huurcontract he. Ik heb vaak over hem geklaagd, niks hielp. Gelukkig heb ik daar maar kort gewoond en heb ik mijn huis toch kunnen verkopen. Nu woon ik heerlijk rustig en ik wil nooit meer naast een studentenhuis wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven