Geld & Recht alle pijlers

Succesvol huurverhoging weigeren.

12-06-2011 18:57 18 berichten
Het is me nog nooit gelukt om succesvol de geeiste huurverhoging van de woningbouwvereniging te weigeren.

Wie heeft er wel succesverhalen?
Je bedoelt de jaarlijkse verplichte huurverhoging?

Die valt niet te weigeren.....
Alle reacties Link kopieren
Een woningcorporatie is er voor sociale huurwoningen. Ze houden zich vaak aan bepaalde regels m.b.t. huurverhoging.
Er is een maximaal percentage dat de huur verhoogd mag worden per jaar, dus als het dat niet overschrijdt, zul je er niets tegen kunnen doen denk ik.
Kleiner gaan wonen dus.
De jaarlijkse huursverhoging kun je niet weigeren, want dat is een wettelijk geregeld recht dat ze hebben, maar een gewone huursverhoging, bijvoorbeeld als ze claimen dat ze een verbetering in je huis hebben aangebracht, kun je wel weigeren.

Je moet dan alleen wel aan kunnen tonen dat je je vanaf het begin tegen deze verbetering hebt verzet of dat het helemaal geen verbetering is maar het opknappen van een achterstallig mankement.
wanneer bezwaar tegen huurverhoging
Kun je niet alles in 1 topic zetten zeg? Je komt toch niet meer terug en het scheelt forumvervuiling.
waarom maak je dan bezwaar gewoon omdat het kan?
Ik loop stage bij een woningcorporatie en zij zeiden dat het eigenlijk nooit voorkomt dat bezwaar tegen de jaarlijkse huurverhoging wordt ingewilligd
En op grond waarvan vind jij dat je geen huursverhoging zou hoeven te betalen (anders dan 'geen zin om dat te betalen')?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik irriteer me dood aan dit soort TO's. Steeds opnieuw topics openen, advies vragen en vervolgens nergens op reageren.Waar slaat dat op?
Je hebt zo'n 13 topics geopend? Suggestie van Stukje_cake vind ik een puike, en zeg: doen!
Ik woonde ooit in een flat met twee slaapkamers.

Begon met 450 euro huur zonder huursubsidie of huurtoeslag zo je het noemen wilt.

Na 6 jaren bedroeg de huur 650 euro door de twee jaarlijkse huurverhoging. Eentje per 1 januari vanwege de prijsindexverhoging en eentje in per 1 juli.

Ik noem dit schandalig.
http://www.huurcommissie.nl/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:stukje_cake schreef op 12 juni 2011 @ 19:46:

Kun je niet alles in 1 topic zetten zeg? Je komt toch niet meer terug en het scheelt forumvervuiling. (en mee eens)
quote:cynthiao schreef op 13 juni 2011 @ 11:32:

Begon met 450 euro huur zonder huursubsidie of huurtoeslag zo je het noemen wilt.

Na 6 jaren bedroeg de huur 650 euro door de twee jaarlijkse huurverhoging. Eentje per 1 januari vanwege de prijsindexverhoging en eentje in per 1 juli.

Ik noem dit schandalig.Woonde => Dus je woont er nu niet meer? Waar maak je je dan in hemelsnaam druk over?
quote:cynthiao schreef op 13 juni 2011 @ 11:32:

Ik noem dit schandalig.Dan had je toen bezwaar moeten indienen. Je mag wettelijk maar 1 keer per jaar een huurverhoging krijgen dus 2 keer per jaar mag gewoon niet. Uitzondering is alleen een aanpassing van de huur op basis van aanpassingen / verbeteringen in de woning maar ook hier zitten heel veel regels aan gebonden en dat kan ook niet zomaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven