Tandartskosten
maandag 16 september 2013 om 11:13
Vanwege erge angst ben ik een behoorlijke tijd niet naar de tandarts geweest. Vorige week heb ik, ondank mijn angst, toch een afspraak gemaakt. Nu heb ik een hele vriendelijke tandarts en ben ik al iets minder bang. Maar het grote probleem is de rekening die ik ga krijgen. Ik krijg een rekening van 1300 euro. Hier wordt 450 van vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering, maar de rest zal ik zelf moeten ophoesten. Binnen 30 dagen na de behandelingen. Ik heb geen idee hoe ik ruim 800 euro kom. Ik ben student, net verhuisd, studieboeken gekocht en heb net mijn collegegeld van ruim 1800 euro betaald. Mijn spaargeld is dus op. Ik heb meteen een extra lening aangevraagd bij DUO, maar dat is maar 200 euro per maand omdat ik de rest nodig heb voor levensonderhoud. Mijn ouders willen mij helpen, maar ze zitten zelf ook financieel krap en ik wil niet dat mijn ouders in de problemen raken door mij. Ook ben ik bij de sozawe geweest voor bijzondere bijstand, maar helaas kunnen zij ook niets voor mij betekenen.
Samengevat: tandartsrekening van 1300 waar slechts 450 van wordt vergoed. Maar ik kan het niet betalen. Wat nu?
Heeft iemand een idee waar ik kan aankloppen? Meer bezuinigen op mijn uitgaven kan ik niet, ik heb al geen mobiel abonnement meer en ik doe voor 90 euro per maand boodschappen en ik ga nooit uit.
Samengevat: tandartsrekening van 1300 waar slechts 450 van wordt vergoed. Maar ik kan het niet betalen. Wat nu?
Heeft iemand een idee waar ik kan aankloppen? Meer bezuinigen op mijn uitgaven kan ik niet, ik heb al geen mobiel abonnement meer en ik doe voor 90 euro per maand boodschappen en ik ga nooit uit.
maandag 16 september 2013 om 11:19
maandag 16 september 2013 om 11:19
maandag 16 september 2013 om 11:24
Ter aanvulling; de behandeling is morgen. Als ik het laat zoals het nu is worden het allemaal wortelkanaalbehandelingen dus dan wordt de rekening alleen maar duurder. De rekening kan in termijnen, maar dan willen ze het alsnog binnen drie maanden hebben en dat komen er behoorlijk wat kosten bij vanwege rente en administratiekosten.
maandag 16 september 2013 om 11:25
quote:ronniemitchel schreef op 16 september 2013 @ 11:19:
Een betalingsregeling treffen,iets anders kan ik niet voor je verzinnen.
Ik heb wel een vraag aan jou, waarom heb je niet gevraagd om eerst te kijken wat er moest gebeuren en wat het ging kosten?, dan had je het niet in 1 keer hoeven doen maar in delen kunnen doen.Dit. Bespreek met je tandarts de mogelijkheid om de behandelingen gespreid uit te voeren. Wellicht kan hij een deel van de behandelingen in 2014 kan uitvoeren zodat je verzekering dan weer 450 euro vergoed. En anders bespreek je je financiele uitdaging en kijk je of je gespreid kunt betalen.
Een betalingsregeling treffen,iets anders kan ik niet voor je verzinnen.
Ik heb wel een vraag aan jou, waarom heb je niet gevraagd om eerst te kijken wat er moest gebeuren en wat het ging kosten?, dan had je het niet in 1 keer hoeven doen maar in delen kunnen doen.Dit. Bespreek met je tandarts de mogelijkheid om de behandelingen gespreid uit te voeren. Wellicht kan hij een deel van de behandelingen in 2014 kan uitvoeren zodat je verzekering dan weer 450 euro vergoed. En anders bespreek je je financiele uitdaging en kijk je of je gespreid kunt betalen.
maandag 16 september 2013 om 11:30
Aii... voortaan dus niet je laatste spaargeld aan je collegegeld uitgeven maar je collegegeld in maandelijkse termijnen betalen.
Misschien kun je de school alsnog bellen en de situatie uitleggen dat je graag toch per maand wil gaan betalen en dat ze je een deel terugbetalen?
Misschien kun je de school alsnog bellen en de situatie uitleggen dat je graag toch per maand wil gaan betalen en dat ze je een deel terugbetalen?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
maandag 16 september 2013 om 11:36
Als je angst hebt voor de tandarts snap ik dat je niet zomaar een ander zoekt maar is er geen andere oplossing? Weet je tandarts dat je het niet kun betalen? Mijn tandarts denkt altijd mee over de oplossingen. Spreidt inderdaad behandelingen uit zodat ik niet ineens de hele klap krijg. Het is nu september, zijn er geen behandelingen die in januari kunnen?
Before you assume, there is this thing called asking.
maandag 16 september 2013 om 11:48
Ik heb wel eens een kies laten trekken omdat dat vele malen goedkoper was dan een dure/ingewikkelde behandeling.. Kies kon ik makkelijk missen, laatste kies in het rijtje.
Maar ik neem aan dat dat geen optie is? (anders had je daarvoor wel gekozen)
Ik zou iig de afspraak nu afzeggen als je weet dat je het niet kan betalen... Denk dat het vandaag nog kosteloos afgezegd mag worden
En qua aftrekken belasting.. Ik dacht juist dat de drempel daarvoor heel hoog lag. Is iig iets om je in te verdiepen
Maar ik neem aan dat dat geen optie is? (anders had je daarvoor wel gekozen)
Ik zou iig de afspraak nu afzeggen als je weet dat je het niet kan betalen... Denk dat het vandaag nog kosteloos afgezegd mag worden
En qua aftrekken belasting.. Ik dacht juist dat de drempel daarvoor heel hoog lag. Is iig iets om je in te verdiepen
Wie wind zaait zal storm oogsten
maandag 16 september 2013 om 12:01
Wow, ik vind ¤ 1300,- wel erg veel geld voor een behandeling!!! Gaat de tandarts elke kies en tand boren en vullen ofzo?
Ik heb een offerte laten maken voor een brug (omdat ik een kies mis) en dat is zelfs nog goedkoper.... Heftig zeg!!!
Het enige wat je kan doen is echt aangeven dat je het niet kan betalen, want student, en dat je echt meer termijnen wilt!
Ik ben tijdens mijn studie van tandarts gewisseld, omdat ik bij mijn huidige tandarts na elke behandeling contant moest betalen en dat ging vaak niet. Bij de nieuwe tandarts kreeg ik een rekening thuis na afloop die ik eerst kon indienen bij de zorg en daarna pas betalen....
Nu ik werk ben ik weer terug bij mijn tandarts, want nu kan ik het wel (meestal) direct betalen....
Ik hoop dat je een oplossing kan bedenken!
Ik heb een offerte laten maken voor een brug (omdat ik een kies mis) en dat is zelfs nog goedkoper.... Heftig zeg!!!
Het enige wat je kan doen is echt aangeven dat je het niet kan betalen, want student, en dat je echt meer termijnen wilt!
Ik ben tijdens mijn studie van tandarts gewisseld, omdat ik bij mijn huidige tandarts na elke behandeling contant moest betalen en dat ging vaak niet. Bij de nieuwe tandarts kreeg ik een rekening thuis na afloop die ik eerst kon indienen bij de zorg en daarna pas betalen....
Nu ik werk ben ik weer terug bij mijn tandarts, want nu kan ik het wel (meestal) direct betalen....
Ik hoop dat je een oplossing kan bedenken!
maandag 16 september 2013 om 13:06
Je wet waar je aan begint, want zo te horen heb je een begroting voor je.
Bel NU de praktijk en vraag wat morgen gaat kosten. Stel dat ze 2 uur de tijd hebben gereserveerd zijn ze niet blij als je die zo kort te voren afzegd. Nu kunnen ze je tijd nog inkorten en iemand anders laten aansluiten.
Ik neem aan dat het niet de volle ¤1300 is want een wortelkanaalbehandeling gaat in 2 afspraken.
Stel voor om dit jaar tot ¤650 te behandelen. (In verschillende afspraken). Dan hoog je je verzekering op voor volgend jaar. Dan laat je de rest doen.
¤800 in 3 maanden is: ¤266,67 per maand. Kan je geen bijbaantje nemen voor deze 3 maanden?
Bel NU de praktijk en vraag wat morgen gaat kosten. Stel dat ze 2 uur de tijd hebben gereserveerd zijn ze niet blij als je die zo kort te voren afzegd. Nu kunnen ze je tijd nog inkorten en iemand anders laten aansluiten.
Ik neem aan dat het niet de volle ¤1300 is want een wortelkanaalbehandeling gaat in 2 afspraken.
Stel voor om dit jaar tot ¤650 te behandelen. (In verschillende afspraken). Dan hoog je je verzekering op voor volgend jaar. Dan laat je de rest doen.
¤800 in 3 maanden is: ¤266,67 per maand. Kan je geen bijbaantje nemen voor deze 3 maanden?