Te langzaam werken ontslag?
vrijdag 25 mei 2018 om 13:04
snoopylynn schreef: ↑25-05-2018 13:00Dan weet je toch wat je te doen staat? Wel eerlijk dat ze het aangeven zodat je nog gas kunt geven.
Tja, soms kunnen mensen echt niet sneller natuurlijk. Ik werkte ooit samen met een uitzendkracht die van zichzelf vond dat ze best snel kon typen. In de praktijk kreeg ik twee keer zo veel werk af in een uur dan zij terwijl ik niet eens de snelste was op de afdeling. Mijn tempo was voldoende maar haar tempo niet, dus na een week iemand anders gevraagd.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 13:51
0.47% gewijzigd
vrijdag 25 mei 2018 om 13:14
TO
of je vindt het wel best het tempo wat je hebt (en zo lijkt het vanwege je vraagstelling)
of je kan het vereiste tempo niet halen.
Als het tempo niet haalbaar voor je is dan meld je je bij het uitzendbureau en legt daar uit wat het probleem is en laat ze ander werk voor je zoeken.
hoe simpel kan het zijn?
of je vindt het wel best het tempo wat je hebt (en zo lijkt het vanwege je vraagstelling)
of je kan het vereiste tempo niet halen.
Als het tempo niet haalbaar voor je is dan meld je je bij het uitzendbureau en legt daar uit wat het probleem is en laat ze ander werk voor je zoeken.
hoe simpel kan het zijn?
vrijdag 25 mei 2018 om 14:54
vrijdag 25 mei 2018 om 14:54
vrijdag 25 mei 2018 om 14:56
forumfossiel schreef: ↑25-05-2018 14:54Halen andere medewerkers het tempo wel? Hoe lang werk je er nu? Bedrijf mag nieuwe mensen best even de tijd geven om aan het tempo te wennen, maar als anderen het tempo wel halen dan denk ik ook dat ze je contract niet verlengen.
Op staande voet ontslaan mag hierom niet.
Dankje, dit wou ik horen. Als het waar is tenminste.
vrijdag 25 mei 2018 om 15:02
Dootjes, toevallig klikte ik op dit topic en zag dat het van jou was.
Ik heb genoeg ervaring met ongeschoold werk waar het tempo tot onrealistische hoogte werd opgevoerd, en mensen tegen elkaar werden uitgespeeld. En dan had ik nog een vast contract.
Over hoe het tegenwoordig met contracten bij uitzendbureau's werkt weet ik niets bijzonders, maar pas alsjeblieft op dat je je op je werk niet volledig leeg laat wringen.
Misschien kun je werk vinden waar je wat beter tot je recht komt ?
Blijven zitten tot je doorgebrand raakt is nooit een goed idee.
Je zit blijkbaar in een branche waar mensen weinig weerbaarheid tegen uitbuiting hebben. Ben je lid van een vakbond ? Die zou je eventueel kunnen vragen mee te kijken naar je situatie.
Sterkte !
(post niet quoten graag)
Ik heb genoeg ervaring met ongeschoold werk waar het tempo tot onrealistische hoogte werd opgevoerd, en mensen tegen elkaar werden uitgespeeld. En dan had ik nog een vast contract.
Over hoe het tegenwoordig met contracten bij uitzendbureau's werkt weet ik niets bijzonders, maar pas alsjeblieft op dat je je op je werk niet volledig leeg laat wringen.
Misschien kun je werk vinden waar je wat beter tot je recht komt ?
Blijven zitten tot je doorgebrand raakt is nooit een goed idee.
Je zit blijkbaar in een branche waar mensen weinig weerbaarheid tegen uitbuiting hebben. Ben je lid van een vakbond ? Die zou je eventueel kunnen vragen mee te kijken naar je situatie.
Sterkte !
(post niet quoten graag)
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-05-2018 15:04
1.43% gewijzigd
nounou
vrijdag 25 mei 2018 om 15:02
Ik weet niet wat de duur van je contract is, maar contracten korter dan 6 maanden kennen geen proefperiode en kunnen niet voor de einddatum opgezegd worden.
Alleen is het zo dat een bedrijf bij een fase A contract niet verplicht is om je uren uit te betalen als je niet werkt. In dit geval kan het bedrijf aangeven dat ze geen passend werk voor je hebben en ze hoeven je dan niet meer in te zetten en aangezien je in fase A zit hoeven ze je dan ook niet uit te betalen.
Ze kunnen je (misschien) niet ontslaan, maar ze kunnen dus wel beslissen dat ze je niet meer inzetten. Ontslag of niet, het komt er dan toch op neer dat je geen werk meer hebt.
Je kan aan je snelheid werken of een andere baan zoeken. Er zullen vast ook banen zijn waar je beter op je plek bent.
Alleen is het zo dat een bedrijf bij een fase A contract niet verplicht is om je uren uit te betalen als je niet werkt. In dit geval kan het bedrijf aangeven dat ze geen passend werk voor je hebben en ze hoeven je dan niet meer in te zetten en aangezien je in fase A zit hoeven ze je dan ook niet uit te betalen.
Ze kunnen je (misschien) niet ontslaan, maar ze kunnen dus wel beslissen dat ze je niet meer inzetten. Ontslag of niet, het komt er dan toch op neer dat je geen werk meer hebt.
Je kan aan je snelheid werken of een andere baan zoeken. Er zullen vast ook banen zijn waar je beter op je plek bent.
vrijdag 25 mei 2018 om 15:04
Halen je collega's het tempo wel? Hoe lang werk je al hier en is her realistisch dat er gezegd word dat je te langzaam werkt, of piepen ze al na twee dagen? Is het denkbaar dat je je tempo nog kan opschroeven binnen een redelijke termijn?
In principe kunnen ze je tussentijds vertellen dat je niet terug hoeft te komen, je zit nog maar in fase A.
In principe kunnen ze je tussentijds vertellen dat je niet terug hoeft te komen, je zit nog maar in fase A.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor