Geld & Recht alle pijlers

telefonisch gestalkt door belbedrijf..?

03-01-2011 19:47 25 berichten
Ik word al een tijdje telefonisch gestalkt door een of ander bedrijf (op mn telefoon staat telefoonnummer onbekend). Dit stalken houdt in dat op bijna vaste tijden mijn telefoon een aantal keren overgaat (soms 1 x, soms meerdere keren)

dit begint nu echt heel irritant te worden (het duurt nu al een week of 3/4) want behalve dat je steeds gemiste oproepen hebt met "telefoonnummer onbekend" neem ik rond de tijden dat er gebelt wordt niet meer de moeite om ook maar te kijken wie er belt. En op mn werk hoor je meerdere keren per dag weer mijn telefoon onnodig rinkelen :(

Ik heb mijn provider gebelt wat ik hieraan kan doen, zij vertelden mij dat dit een of ander malafide bedrijf is en dat dit van de ene op de andere dag kan stoppen, het duurt alleen al zoooo lang en ik ben het zat! wie kan mij vertellen wat ik nu nog kan doen? Alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me registeren bij belmenietregister, al is het wel wisselend in hoeverre dat werkt.

Heb je wel eens opgenomen dan? dan kom je er in elk geval achter welk bedrijf het is.
Heb ik ook een maand of twee-drie gehad. Niet opnemen of gelijk wegdrukken dan houdt 't vanzelf op. Mensen die jou willen spreken gebruiken de voicemail wel.

Ik werd er ook chagrijnig en onrustig van, maar uiteindelijk stopt het wel!
Huts!
Rond de tijd dat ze altijd bellen bij je telefoon blijven en gelijk opnemen als ze bellen. En dan vertellen dat je er niet van gedient bent..

Maarja of dat helpt? of je eigen registeren bij het bel me niet register.
Als het een malafide bedrijf is vraag ik me af wat voor voordeel ze eraan hebben om jou te bellen?
Waarom kan je provider het nummer niet blocken trouwens?
Heb ik ook gehad, heel irritant. Ging altijd maar 1x over. Als ik weg was geweest en ik kwam thuis na een halve dag ofzo, had ik 6 gemiste oproepen met onbekend nummer.

Volgens mij heb ik 1x heel snel opgenomen en is het toen opgehouden. Ik weet het eigenlijk niet meer, maar opeens was het over nu ik er over nadenk. Ik had ook KPN gebeld, maar die gaf als enige advies een nummerwijziging. Dat vond ik geen optie.
Hier heb ik ook al een paar weken last van en dan neem ik vandaag eindelijk een x op, drukken ze me weg (vast van schrik hahahahah)
Ik denk dat opnemen geen zin heeft omdat ik denk dat mijn telefoonnummer in een automatisch belsysteem staat en ik dus een computer aan de lijn krijg als ik opneem.. :-) dat belmeniet register is wel een goede optie! thanx voor snelle reacties!
Wil niet lullig doen over het belmenietregister, maar laat ik het erop houden dat dit systeem niet waterdicht is
quote:Charly schreef op 03 januari 2011 @ 19:56:

Ik denk dat opnemen geen zin heeft omdat ik denk dat mijn telefoonnummer in een automatisch belsysteem staat en ik dus een computer aan de lijn krijg als ik opneem.. :-) dat belmeniet register is wel een goede optie! thanx voor snelle reacties!Denken is niet zeker weten dus je kan het altijd proberen
quote:vlinder72 schreef op 03 januari 2011 @ 19:57:

Wil niet lullig doen over het belmenietregister, maar laat ik het erop houden dat dit systeem niet waterdicht is

nee, inderdaad, ook een soort endless loop: je kunt je er voor registreren op het moment dat je gebeld wordt.

Veel beter is het om enorm op te passen waar je je telefoonnummer invult.
Heb je überhaupt al eens opgenomen? Hoe weet je welk bedrijf het is?

Ik heb ook wel eens zoiets gehad. Bleek dat ik aldoor een nepoproep inschakelde
Of je kijkt of je een variatie hierop kan doen: http://www.digyourowngrav ... rketer-crime-scene-prank/
Als je je registreert bij het bel-me-niet register mogen ze je niet zomaar bellen. Maar niet alle bedrijven houden zich netjes aan de regels.

Maar registreren kan iig geen kwaad. Als je geregistreerd staat en je word toch gebeld, hou rekening met een wachttijd van ca 1 maand, let dan goed op wie er belt. Je kunt dan een klacht indienen. Nu kun je denken: dat is me teveel moeite, maar als iedereen dat gewoon even zou doen dan zouden die foute belbedrijven snel ophouden met hun foute belgedrag.
Heb het ook gehad, zelf geautomatiseerde telefoontjes om elf uur 's avonds en soms zelfs later. Heel rot. Heb steeds weggedrukt en dat hielp. Mijn vader belt ook vaak afgeschermd dus die is er een paar keer het slachtoffer van geworden
quote:wijnands schreef op 03 januari 2011 @ 20:06:

Of je kijkt of je een variatie hierop kan doen: http://www.digyourowngrav ... rketer-crime-scene-prank/Hahaha, hilarisch!
Weet iemand het verschil tussen Prive-nummer en onbekend nummer? Ik ben door beiden gebeld afgelopen weken.

Ik heb trouwens regelmatig hetzelfde als TO, zelfs op zaterdagavond rond een uur of 11.
prive is als iemand zijn nummer niet meegeeft doordat het is afgeschermd, en onbekend is door een computer van een call centrum oid volgens mij.

Of je kijkt of je een variatie hierop kan doen: http://www.digyourowngrav ... rketer-crime-scene-prank/Die is goeooeoeoed! Geweldig!!!

Of je kijkt of je een variatie hierop kan doen: http://www.digyourowngrav ... rketer-crime-scene-prank/Die is goeooeoeoed! Geweldig!!!
hmm, zou het handig zijn om op te nemen? strax sta ik ergens permanent geregistreerd of start ik een of andere beldienst op..of ze kunnen andere dingen op mijn kosten doen..??
Ok dankje Amalia.

Ik heb er trouwens een hekel aan als ik onbekend ben gebeld en ik heb geen voicemail.
quote:amalia schreef op 03 januari 2011 @ 20:20:

prive is als iemand zijn nummer niet meegeeft doordat het is afgeschermd, en onbekend is door een computer van een call centrum oid volgens mij.Dat is volgens mij niet waar. Ik word weleens door bekenden gebeld met "nummer onbekend" en die bellen dan niet uit een call-center
quote:summerbreeze21 schreef op 03 januari 2011 @ 20:39:

Ok dankje Amalia.

Ik heb er trouwens een hekel aan als ik onbekend ben gebeld en ik heb geen voicemail.Ik ook niet, en recent precies hetzelfde gehad.. Eindelijk opgenomen dat ik ziek was want normaal werk ik. Ik had wat gewonnen bla bla iets met auto wedstrijd.. Nou ik heb daar zeker niet aan meegedaan zou een mail ontvangen.. Yeah right.. Al met al bon korting hotel 160 euro met voordeel, gaat u daarmee akkoord? NEEE gaat u daar mee akkoord! NEEE IK WIL NIET. Nou succes 31 dec met winnen.. Nooit uiteraard een mail gehad..Oplichters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven