Terechte zorgen om gesprek werkgever?

vrijdag 27 januari 2012 om 13:54
Tja, het kan 2 kanten op denk.
Of ze vinden je een onruststoker en het wordt een negatief gesprek (maar waarom zouden ze dat niet aan je direct leidinggevende overlaten?)
Of ze nemen de onrust binnen het bedrijf serieus en denken dat jij het standpunt van het personeel dat het er niet mee eens is goed kan verwoorden ofzo.
Ik zou denk proberen zsm dit gesprek te voeren, anders blijf je in onzekerheid zitten.
Of ze vinden je een onruststoker en het wordt een negatief gesprek (maar waarom zouden ze dat niet aan je direct leidinggevende overlaten?)
Of ze nemen de onrust binnen het bedrijf serieus en denken dat jij het standpunt van het personeel dat het er niet mee eens is goed kan verwoorden ofzo.
Ik zou denk proberen zsm dit gesprek te voeren, anders blijf je in onzekerheid zitten.
vrijdag 27 januari 2012 om 13:55
Denk ik ook. Niet handig om nu al zo over de werkwijze van je werkgever te praten terwijl je nog geen vaste aanstelling hebt. Ook al heeft iedereen honderd keer kritiek, uiteindelijk zijn het de bazen die beslissen en niet de werknemers. Soms is het gewoon beter om te zwijgen en datgene te doen waar je voor betaald wordt.

vrijdag 27 januari 2012 om 14:02
quote:vogelkip schreef op 27 januari 2012 @ 13:58:
De kritiek kan ik zeker goed onderbouwen en is mijns inziens absoluut terecht. Ik werk overigens al een paar jaar bij dit bedrijf, in het begin met seizoenscontracten, nu met 'losse' contracten.
De reden dat hij mij deze mail gestuurd heeft is omdat ik wat kritische vragen aan deze manager gesteld heb. Dat is niet raar; op ons intranet is daar de mogelijkheid voor gecreeërd. Maar wellicht dat ik te hard ben geweest.
Je zal wel niet ontslagen worden, een beetje manager kan met
kritiek omgaan.
Laat even horen hoe het afliep.
De kritiek kan ik zeker goed onderbouwen en is mijns inziens absoluut terecht. Ik werk overigens al een paar jaar bij dit bedrijf, in het begin met seizoenscontracten, nu met 'losse' contracten.
De reden dat hij mij deze mail gestuurd heeft is omdat ik wat kritische vragen aan deze manager gesteld heb. Dat is niet raar; op ons intranet is daar de mogelijkheid voor gecreeërd. Maar wellicht dat ik te hard ben geweest.
Je zal wel niet ontslagen worden, een beetje manager kan met
kritiek omgaan.
Laat even horen hoe het afliep.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vrijdag 27 januari 2012 om 14:02
Kritische vragen hoeft niet verkeerd te zijn. Vind het van die manager heel verstandig dat hij een gesprek wilt en niet via de mail een discussie begint. Via mail kunnen vaak misverstanden ontstaan, leg een dag later nog maar eens uit dat je het anders ebdoelde dan dat je het opschreef
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

vrijdag 27 januari 2012 om 14:12
nou ik zou er zeker niet gerust op zijn....goeie managers horen met kritiek om te kunnen gaan, maar helaas is mijn ervaring dat weinig managers 'goeie managers ' zijn
Is het kritiek op iets groots of iets kleins...euhh heb je kritiek over de kleur van de nieuwe tafel in de kantine of over grote zaken als...waarom persoon x promotie heeft gemaakt of waarom er een grote samenwerking is, of over de werkprocessen en procedures?
Ik kan me ergens wel voorstellen dat je als brutaal en stoker wordt gezien als het om grote zaken gaat.
Aan wie heb je deze kritiek geleverd en HOE heb je die kritiek geleverd.
Denk vooral dat HOE erg belangrijk zal zijn.
Wanneer heb je dat gesprek? ik ben er bang voor....
Is het kritiek op iets groots of iets kleins...euhh heb je kritiek over de kleur van de nieuwe tafel in de kantine of over grote zaken als...waarom persoon x promotie heeft gemaakt of waarom er een grote samenwerking is, of over de werkprocessen en procedures?
Ik kan me ergens wel voorstellen dat je als brutaal en stoker wordt gezien als het om grote zaken gaat.
Aan wie heb je deze kritiek geleverd en HOE heb je die kritiek geleverd.
Denk vooral dat HOE erg belangrijk zal zijn.
Wanneer heb je dat gesprek? ik ben er bang voor....

vrijdag 27 januari 2012 om 14:14
Je werkgever stelt het beleid zelf op, al dan niet ingegeven door wetgeving, dus in die zich is kritiek op het beleid ook kritiek op de werkgever.
De meeste werkgevers kunnen prima tegen kritiek, maar het is meestal wel de toon die de muziek maakt.
Probeer eens net zo kritisch naar je zelf te kijken als naar je werkgever en vraag je af op welke manier jij de kritiek hebt geuit. Kan dat jou kwalijk genomen worden? Had je het anders of beter aan kunnen pakken. Ik denk dat het antwoord op je vragen direct zal volgen als je deze vragen aan jezelf hebt beantwoord.
Mocht jouw toon niet passend zijn geweest, dan zou ik je adviseren om daar je excuses voor aan te bieden. Dus niet zozeer voor de inhoud van je boodschap, maar wel voor de vorm. Dat zou de lucht kunnen klaren.
Ongeacht of er wel of niet iets op jouw toon aan te merken kan zijn, bereid in elk geval je standpunt en de onderbouwing daarvan goed voor, zodat je duidelijk en met niet al teveel worden aan kunt geven wat er in jouw ogen aan schort. Op die manier kun je wellicht een constructief gesprek met elkaar voeren.
De meeste werkgevers kunnen prima tegen kritiek, maar het is meestal wel de toon die de muziek maakt.
Probeer eens net zo kritisch naar je zelf te kijken als naar je werkgever en vraag je af op welke manier jij de kritiek hebt geuit. Kan dat jou kwalijk genomen worden? Had je het anders of beter aan kunnen pakken. Ik denk dat het antwoord op je vragen direct zal volgen als je deze vragen aan jezelf hebt beantwoord.
Mocht jouw toon niet passend zijn geweest, dan zou ik je adviseren om daar je excuses voor aan te bieden. Dus niet zozeer voor de inhoud van je boodschap, maar wel voor de vorm. Dat zou de lucht kunnen klaren.
Ongeacht of er wel of niet iets op jouw toon aan te merken kan zijn, bereid in elk geval je standpunt en de onderbouwing daarvan goed voor, zodat je duidelijk en met niet al teveel worden aan kunt geven wat er in jouw ogen aan schort. Op die manier kun je wellicht een constructief gesprek met elkaar voeren.

vrijdag 27 januari 2012 om 14:16
Als zij jou willen ontslaan dan had die hogere manager echt niet de moeite genomen om zijn schaarse tijd te investeren in een gesprek met jou.
Dan had hij gewoon opdracht gegeven aan jouw direct leidinggevende, om jou de mond te snoeren en asap de deur uit te werken.
Jij hebt hem vragen gesteld en blijkbaar wil hij daar meer van weten.
Nu is het zaak om met een goed verhaal te komen.
Waar je wel heel erg voor moet uitkijken is dat jij jouw direct leidinggevende niet in een lastig parket brengt door dit gesprek.
Betrek die, voor zo ver mogelijk, er bij, zodat die zich niet gepasseerd voelt.
Succes!
Dan had hij gewoon opdracht gegeven aan jouw direct leidinggevende, om jou de mond te snoeren en asap de deur uit te werken.
Jij hebt hem vragen gesteld en blijkbaar wil hij daar meer van weten.
Nu is het zaak om met een goed verhaal te komen.
Waar je wel heel erg voor moet uitkijken is dat jij jouw direct leidinggevende niet in een lastig parket brengt door dit gesprek.
Betrek die, voor zo ver mogelijk, er bij, zodat die zich niet gepasseerd voelt.
Succes!

vrijdag 27 januari 2012 om 14:17
Je slaat de spijker op zijn kop denk, nummerzoveel. De toon was wellicht ongepast, daarvoor ben ik zeker bereid mijn excuses te maken. Moet ik dat nu al doen per mail of telefoon? Het kan namelijk zo zijn dat het gesprek pas over een paar weken plaats vindt. Ik sta echter wel volledig achter de inhoud van mijn bericht.
vrijdag 27 januari 2012 om 14:20
vogelkip, niet lullig bedoeld... maar wellicht kun je beter bepaalde dingen niet neerzetten als je niet wil dat je gequote of herkend wordt.
Ik snap dat je meer uitleg wil geven, maar als je er problemen mee kunt krijgen zou ik het wat vager houden. Dan desnoods iets minder details en dus minder specifieke hulp in een topic.
Ik snap dat je meer uitleg wil geven, maar als je er problemen mee kunt krijgen zou ik het wat vager houden. Dan desnoods iets minder details en dus minder specifieke hulp in een topic.

vrijdag 27 januari 2012 om 14:22
quote:aardappelhoofd schreef op 27 januari 2012 @ 14:20:
vogelkip, niet lullig bedoeld... maar wellicht kun je beter bepaalde dingen niet neerzetten als je niet wil dat je gequote of herkend wordt.
Ik snap dat je meer uitleg wil geven, maar als je er problemen mee kunt krijgen zou ik het wat vager houden. Dan desnoods iets minder details en dus minder specifieke hulp in een topic.Je hebt helemaal gelijk, ga ik doen vanaf nu
Ik snap dat je meer uitleg wil geven, maar als je er problemen mee kunt krijgen zou ik het wat vager houden. Dan desnoods iets minder details en dus minder specifieke hulp in een topic.Je hebt helemaal gelijk, ga ik doen vanaf nu