Geld & Recht alle pijlers

Teruggestuurde spullen niet aangekomen

03-01-2011 20:01 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik online een aantal kledingstukken bij een bekend kledingmerk gekocht (nee, niet dat Zweedse concern). Een paar dingen waren leuk en heb ik gehouden, maar ik heb ook een deel terug gestuurd.

Stom stom, maar ik heb het track and trace briefje weggegooid, omdat ik op vakantie ging en mijn portemonnee wilde legen.

Nu krijg ik steeds mails dat ik nog een deel moet betalen. Kennelijk is het pakket niet terug gekomen.

Is er een andere manier dan track and trace om het pakketje te achterhalen? Ik heb ze al wel gemaild dat ik het terug heb gestuurd en of ze het kunnen opzoeken, maar nog geen reactie gehad.

Gelukkig is het niet een heel groot bedrag wat nog openstaat, dus als ik moet betalen is het te overzien. Maar ik baal er wel van dat een pakketje wat je bij het postkantoor afgeeft kennelijk ergens verdwijnt.
Hoelang geleden is het dat je het hebt teruggestuurd?

Bij de meeste webshops duurt het verwerken van de retouren een tijdje.

Je kunt het beste even contact opnemen met hun klantenservice.
Ik had dat een keer bij het bekende zweedse merk, maar had het track en trace bonnetje nog wel, bleek dat het zeker wel afgeleverd was, een maand daarvoor al, maar blijkbaar liep de administratie zo achter met het verwerken van retouren dat ik toch een aanmaning met verhoging van de oorspronkelijke rekening omdat ik niet op tijd betaald zou hebben kreeg, Vervolgens gereageerd naar de klantenservice, dat ik iets retour had gestuurd een maand daarvoor en dat aanmaning met verhoging niet terecht was; kreeg ik als reactie dat uit coulance de verhoging van de rekening werd kwijtgescholden.. nooit meer wat besteld, heb geen zin in bedrijven die hun administratie niet op orde hebben en fouten niet toe kunnen geven.
Euhh.. mag je geen namen van winkels meer noemen ofzo? Ervaringen uitwisselen mag niet meer?
Emaille ik weet niet of dat mag, die naam noemen. Maar daar gaat het ook eigenlijk niet om, welke winkel het is.

Het was halverwege december, dus het zou met de kerstpost en staking en dergelijke opgehouden kunnen zijn ergens. Maar ik heb daarna weer iets besteld daar, en ook iets terug gestuurd en dat is wel aangekomen.

Ik heb alleen een mailadres van de klantenservice, maar ik kan anders wel eens de website gaan uitpluizen om te kijken of er ook ergens een telefoonnummer staat.
quote:citronella schreef op 03 januari 2011 @ 20:15:

Ik had dat een keer bij het bekende zweedse merk, maar had het track en trace bonnetje nog wel, bleek dat het zeker wel afgeleverd was, een maand daarvoor al, maar blijkbaar liep de administratie zo achter met het verwerken van retouren dat ik toch een aanmaning met verhoging van de oorspronkelijke rekening omdat ik niet op tijd betaald zou hebben kreeg, Vervolgens gereageerd naar de klantenservice, dat ik iets retour had gestuurd een maand daarvoor en dat aanmaning met verhoging niet terecht was; kreeg ik als reactie dat uit coulance de verhoging van de rekening werd kwijtgescholden.. nooit meer wat besteld, heb geen zin in bedrijven die hun administratie niet op orde hebben en fouten niet toe kunnen geven.

Met dat merk ben ik online ook klaar ja. Daar heb ik ook ooit eens wat besteld en netjes betaald maar een 0 te weinig ingevuld bij het betaalnummer. Konden ze de betaling niet vinden. Ik heb 4x gebeld, en toen konden ze het wel zien. Ze zouden het doorgeven aan afdeling betalingen. nou, dat was moeilijk kennelijk.

Uiteindelijk via de bank een online kopie van de betaling kunnen aanvragen, opgestuurd en toen nooit meer wat van ze gehoord. Maar ook geen aanmaningen meer, dus kennelijk was het goed zo.
Zonder het track and trace bonnetje heb je uiteindelijk geen poot om op te staan als hen het tot het uiterste gaan drijven. Ik hoop voor je dat het gewoon aan de kerstdrukte ligt en dat het nog niet verwerkt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven