Geld & Recht alle pijlers

Teveel op kassabon Lidl

20-09-2020 19:37 117 berichten
Ik doe altijd boodschappen bij de Lidl en het viel vandaag bij het afrekenen op dat de weekboodschappen hoger uitvielen dan verwacht (ong 100 euro). Controleer ik de kassabon, zag ik dat de tonijnsalade 28 keer was aangeslagen. Dat was dus een verschil van 27 euro.. dure typefout. Ik heb het geld terug gekregen maar ik vroeg me af of zoiets ook weleens bij jullie gebeurd? Ik ga voortaan beter mijn bonnetjes controleren :sherlock:
Ik controleer ook altijd. Kost weinig tijd en heeft me al heel vaak geld opgeleverd.
Het ligt lang niet altijd aan de medewerker aan de kassa, vaak staan de prijzen of de aanbiedingen verkeerd ingvoerd, waardoor de kassa met scannen de verkeerde prijs berekent.
En ook een keer gehad dat iets waar ik 4 exemplaren van had per ongeluk als 44 exemplaren was aangeslagen. Dat viel zelfs de medewerkster van de kassa op dat het bedrag dat ik moest afrekenen niet kon kloppen :hihi:
Luci_Morgenster schreef:
20-09-2020 20:12
Ja, nou, die hele 5 seconden.
Bij boodschappen kost me dat veel meer tijd hoor!
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-09-2020 19:52
Ik had ooit één fles afwasmiddel van 23,90 in plaats van 2,39. Was nog in het gulden tijdperk. Zat fout in het systeem, viel op omdat ik maar drie boodschappen had.
Zat er goud in? :rofl:
Maar ik check de bon ook altijd even. Of de kortingen wel goed verwerkt zijn. Alhoewel dat wel makkelijker gaat als je een handscanner mee kunt nemen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ooit een bon die ik erg hoog vond. En mijn moeder zei, stel je niet aan. Je hebt hartstikke veel boodschappen (weekend weg).

Eenmaal thuis keek ik toch even op de bon. 99 euro voor sla :D

toch maar even terug naar de winkel gegaan.
99 euro voor sla :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel vaak dat ik iets in de aanbieding denk te kopen maar dat de korting er dan niet af is. Kom er vaak pas thuis achter ookal heb ik de bon mee.. Eigenlijk moet ik controleren na aankoop. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ooit 53 euro betalen voor wat sla, paprika en komkommer. Dus voordat ik ging pinnen zei ik: dat klopt niet. Jawel hoor zegt de dame achter de kassa. Ik stond daar met mijn sla, paprika en komkommer en zeg: Jij denkt echt dat je 53 euro hiervoor moet betalen. Uh ja.
Uiteindelijk keek ze op de bon: oooow zegt ze de paprika heb ik aangeslagen voor 50 euro in plaats van 50 cent. Nou was geen probleem hoor zodra ik betaald had kon ik naar de klantenservice en dan kreeg ik de 49.50 weer terug. Ja dag! Was toen niet eens in staat om ruim 50 te pinnen stond niet eens op mijn rekening.
Duurde enorm lang en veel gezucht van zowel klanten als de dame achter de kassa. Altijd gek gevonden zelfs nu vind ik dat ik toch wel de meeste reden had tot zuchten.

Ik controleer sowieso altijd.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Er is één drogisterij bij mij in de buurt waar ze werkelijk nog nooit het juiste bedrag hebben genoemd. Ongelooflijk hoe het mogelijk is, maar er is áltijd iets wat niet klopt. Aanbiedingen niet in het systeem verwerkt, het bedrag van de vorige klant nog niet afgeslagen, producten verkeerd aanslaan...you name it.
Ik kom er (begrijpelijkerwijs) niet vaak, maar als ik er kom, loopt de rekenmachine in mijn hoofd mee en weet ik zelf behoorlijk nauwkeurig wat ik zou moeten betalen.
Maar goed, gek dat ze niet zelf kunnen bedenken dat €43,90 vrij veel geld is voor een flesje neusspray en een tube tandpasta. Nee hoor, gewoon met een stalen gezicht dat bedrag noemen. En pas toen ik zelf zei ' is dat niet wat veel' zei ze oooh ja, eigenlijk wel. Zucht....
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke, geen keten zeker?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het geld terug gekregen maar ik vroeg me af of zoiets ook weleens bij jullie gebeurd?
*gebeurt

Jazeker. Ik lees altijd op monitor mee wat de bedragen zijn, en of de kortingen eraf gaan. 1 op de 4 keer klopt er iets niet, bijvoorbeeld met kortingen. Dat claim ik dan alsnog bij de servicebalie.
Magick88 schreef:
20-09-2020 20:42
Ooit een bon die ik erg hoog vond. En mijn moeder zei, stel je niet aan. Je hebt hartstikke veel boodschappen (weekend weg).

Eenmaal thuis keek ik toch even op de bon. 99 euro voor sla :D

toch maar even terug naar de winkel gegaan.
Hoe bestaat het toch.
Alle reacties Link kopieren
Maar kennen jullie alle bedragen én alle promoties dan van buiten?

Ik weet wel ongeveer wat een komkommer kost, maar niet tot op de cent.
Zelfde met mijn pot choco, het brood, ...

En de helft van de promo's heb ik nooit gezien, laat staan dus dat ik ze zou missen.


99 euro voor een sla zou me wel opvallen, want de rekening is zelden hoger dan 30 euro.
Dan gaan mijn alarm-bellen af.

Maar als ze 9.90 euro hadden ingetikt ... veel kans dat ik het tussen een hoopje andere boodschappen mis.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik doe altijd boodschappen met de zelfscan, dus dit gebeurt me niet meer.
Alle reacties Link kopieren
De mooiste vergissing was bij de Nuon. Ik kreeg mijn termijnbedrag voor mijn nieuwe huis, € 748. Toen ik daarover belde (hallo, ik bel over mijn termijnbedrag), vroeg die dame ‘en wat is uw vraag?’. Dus ik zei: ‘Kijk nog eens goed naar het bedrag, wat denk je?’ Vond ze eerst nog dat ik het gewoon moest overmaken, en de wijziging zou ca 2 maanden duren, maar aan het eind van het jaar zou ik het teveel gewoon terug krijgen. Grapjas.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-09-2020 21:01
Jufjoke, geen keten zeker?
Nee. Ouderwets zaakje met twee lieve dames die er werken. Kassasysteem is niet erg modern. Eigenlijk is het hele winkeltje niet meer van deze tijd. Misschien blijf ik er daarom toch af en toe komen.
captain_hindsight schreef:
20-09-2020 20:34
Bij boodschappen kost me dat veel meer tijd hoor!
Ja, je kan vast je haar wassen of een serie kijken in die paar seconden dat je je bon scant.
Wissewis schreef:
20-09-2020 21:55
Maar kennen jullie alle bedragen én alle promoties dan van buiten?

Ja. Ik weet van alle dingen wat ze kosten. Als ik mijn boodschappen op de band leg, weet ik vrij precies wat ik ga betalen.
Wissewis schreef:
20-09-2020 21:55
Maar kennen jullie alle bedragen én alle promoties dan van buiten?

Ik weet wel ongeveer wat een komkommer kost, maar niet tot op de cent.
Zelfde met mijn pot choco, het brood, ...

En de helft van de promo's heb ik nooit gezien, laat staan dus dat ik ze zou missen.


Je kan toch prijsjes en bordjes lezen en beetje hoofdrekenen?
Luci_Morgenster schreef:
20-09-2020 22:27
Ja, je kan vast je haar wassen of een serie kijken in die paar seconden dat je je bon scant.
Het gaat me denk ik niet eens om de tijd, meer om de handeling. Ik ben al lang blij als ik buiten sta zonder dat ik een kind kwijt ben of een essentieel onderdeel ben vergeten, zoiets.
Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen dat je gaat betalen en dat het dan een complete verrassing is wat voor bedrag er uitrolt. Ja, als je zes karren boodschappen haalt, maar wanneer je gewoon je weekboodschappen doet?
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
20-09-2020 20:55
Ik moest ooit 53 euro betalen voor wat sla, paprika en komkommer. Dus voordat ik ging pinnen zei ik: dat klopt niet. Jawel hoor zegt de dame achter de kassa. Ik stond daar met mijn sla, paprika en komkommer en zeg: Jij denkt echt dat je 53 euro hiervoor moet betalen. Uh ja.
Uiteindelijk keek ze op de bon: oooow zegt ze de paprika heb ik aangeslagen voor 50 euro in plaats van 50 cent. Nou was geen probleem hoor zodra ik betaald had kon ik naar de klantenservice en dan kreeg ik de 49.50 weer terug. Ja dag! Was toen niet eens in staat om ruim 50 te pinnen stond niet eens op mijn rekening.
Duurde enorm lang en veel gezucht van zowel klanten als de dame achter de kassa. Altijd gek gevonden zelfs nu vind ik dat ik toch wel de meeste reden had tot zuchten.

Ik controleer sowieso altijd.
Ik zou ook denken dat jij degene bent die iets te zuchten hebt.
50 euro betalen voor hun fout zou ik ook niet doen. Ze lossen het zelf maar op.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
20-09-2020 22:32
Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen dat je gaat betalen en dat het dan een complete verrassing is wat voor bedrag er uitrolt. Ja, als je zes karren boodschappen haalt, maar wanneer je gewoon je weekboodschappen doet?
Ik heb regelmatig dat ze een bedrag noemen en ik denk ‘dat kan niet’. Dan heb ik een paar dingetjes en is het 40 euro. Met een aantal artikelen van 2 of 3 euro loopt het snel op, tandpasta erbij, wasmiddel, stukje vis, etc. Dan vraag ik de bon wel, verder niet. Maar ik kijk wel vaak mee, vooral als ik losse broodjes of fruit heb. Die gaan vaak fout.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook een keer, bij de Digros (Dirk van den Broek): ik haalde nog snel even een zakje krieltjes en een zakje sla, zegt de caissière “dat is dan 100 gulden en 78 cent”. Ik: “Wat??? Hahaha je maakt een grapje zeker?” Zij: “Nee? Het is 100 gulden en... ohhh wacht even...” Bleken de krieltjes een nieuw product te zijn en daarom als 99,99 in het systeem te staan. :O
"Who would've thought it?"
Betty_Slocombe schreef:
20-09-2020 22:32
Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen dat je gaat betalen en dat het dan een complete verrassing is wat voor bedrag er uitrolt. Ja, als je zes karren boodschappen haalt, maar wanneer je gewoon je weekboodschappen doet?
Nou ja, of het nou 40, 45 of 50 euro is... geen idee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht laatst in een delicatessen speciaalzaakje twee soortgelijke artikelen (zelfde product, verschillende smaak), die op gewicht gaan.

Bleek de man de beide smaken te hebben afgewogen en aangeslagen terwijl beide keren de bakjes samen op de weegschaal stonden (dus de artikelen stonden elk voor het dubbele gewicht op de bon). Was een verschil van €8 op een bedrag van tegen de €60, dus dat had ik niet direct in de gaten.

Thuis wel even de bon bekeken en toen zag ik het alsnog. Binnenkort nog maar eens terug naar die winkel met de bon en de verpakkingen (daar stond het juiste gewicht ook op met een sticker) om voor die €8 weer iets lekkers te halen. :koffie:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven