Geld & Recht alle pijlers

Teveel op kassabon Lidl

20-09-2020 19:37 117 berichten
Ik doe altijd boodschappen bij de Lidl en het viel vandaag bij het afrekenen op dat de weekboodschappen hoger uitvielen dan verwacht (ong 100 euro). Controleer ik de kassabon, zag ik dat de tonijnsalade 28 keer was aangeslagen. Dat was dus een verschil van 27 euro.. dure typefout. Ik heb het geld terug gekregen maar ik vroeg me af of zoiets ook weleens bij jullie gebeurd? Ik ga voortaan beter mijn bonnetjes controleren :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Bij de AH hebben ze vaak een bonus voor bv chips. Maar dan alleen gewicht 240 gram (ofzo). Zo irritant. Dan denk ik dat het niet klopt, ga naar de balie en dan zeggen ze in het bonusboekje kijkent, “nee dat is niet voor de 320 gram....

Bij de AH doe ik ook zelfscan. Dat klopt eigenlijk altijd wel.

Heb wel eens 10 extra opgenomen bij de Shell en toen sloeg ze 100 aan. Ik had echt het idee dat ze het express deed (en dan later corrigeren en 90,- in haar zak steken).
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
21-09-2020 08:56
Bij de Lidl (hier) heb je geen handscanners en dan vind ik een kar vol met weekboodschappen zelf scannen en meteen weer inpakken meer moeite dan het bij een kassa laten doen waar er wel ruimte voor is
Hier heb je bij de Lidl helemaal geen zelfscan.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
20-09-2020 19:45
Ik zou stoppen met de OP quoten: het is A irritant en B stafwaardig.
Het is dan toch wel raar dat die knop niet weggehaald wordt.

Maar goed, het forum is gratis, dus in ruil willen wij ons wel aan de regels houden.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
20-09-2020 20:55
Ik moest ooit 53 euro betalen voor wat sla, paprika en komkommer. Dus voordat ik ging pinnen zei ik: dat klopt niet. Jawel hoor zegt de dame achter de kassa. Ik stond daar met mijn sla, paprika en komkommer en zeg: Jij denkt echt dat je 53 euro hiervoor moet betalen. Uh ja.
Uiteindelijk keek ze op de bon: oooow zegt ze de paprika heb ik aangeslagen voor 50 euro in plaats van 50 cent. Nou was geen probleem hoor zodra ik betaald had kon ik naar de klantenservice en dan kreeg ik de 49.50 weer terug. Ja dag! Was toen niet eens in staat om ruim 50 te pinnen stond niet eens op mijn rekening.
Duurde enorm lang en veel gezucht van zowel klanten als de dame achter de kassa. Altijd gek gevonden zelfs nu vind ik dat ik toch wel de meeste reden had tot zuchten.

Ik controleer sowieso altijd.
Groot gelijk.

Als je nog niet betaald hebt, moeten ze het maar corrigeren.
En anders kun je het bij een andere kassa proberen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Gebeurt veel.ik heb er ooit al eens n topic over geopend .
Controleer altijd de bon.als ze de scan b.v iets te lang bij de code houden komt het dubbel op de bon.heb ook wel eens artikelen er op gehad die ik niet eens had.
En bij de drogist n keer .stond het bedrag van de klant voor mij.bij mij op de bon.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
27-09-2020 11:15
Gebeurt veel.ik heb er ooit al eens n topic over geopend .
Controleer altijd de bon.als ze de scan b.v iets te lang bij de code houden komt het dubbel op de bon.heb ook wel eens artikelen er op gehad die ik niet eens had.
En bij de drogist n keer .stond het bedrag van de klant voor mij.bij mij op de bon.

Ik ben net bij Jumbo geweest waar ik een zak "ambachtelijke eierenkoeken" heb gekocht. Er zitten er 5 in. Thuis de bon bekeken en daar staat 40 cent gerekend voor die zak. :O
Dat lijkt me erg weinig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het het bij onze grootgrutter.

Ik doe wekelijks boodschappen voor ongeveer 100, 110 euro.
1 keer moest ik 128 euro afrekenen.
Snel mijn bon gecheckt en ik zag niets vreemds.

Het zat mij toch niet helemaal lekker dus s'avonds nog een keer de bon nagekeken, blijkt er een krat bier te zijn aangeslagen + statiegeld van in totaal 19 euro.

Vanzelf teruggegaan de volgende dag en de beveiliging heeft de videobeelden teruggekeken.
Ik kreeg uiteraard mijn geld terug.

Het vreemde is dat je voor een krat een code moet intoetsen, dus is het express of per ongeluk gegaan?
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
27-09-2020 11:30
Ik had het het bij onze grootgrutter.

Ik doe wekelijks boodschappen voor ongeveer 100, 110 euro.
1 keer moest ik 128 euro afrekenen.
Snel mijn bon gecheckt en ik zag niets vreemds.

Het zat mij toch niet helemaal lekker dus s'avonds nog een keer de bon nagekeken, blijkt er een krat bier te zijn aangeslagen + statiegeld van in totaal 19 euro.

Vanzelf teruggegaan de volgende dag en de beveiliging heeft de videobeelden teruggekeken.
Ik kreeg uiteraard mijn geld terug.

Het vreemde is dat je voor een krat een code moet intoetsen, dus is het express of per ongeluk gegaan?

Moeten ze daar de beveiligingsbeelden voor terug kijken? Ze weten toch wel wat een krat bier kost?
herfstappeltaart schreef:
27-09-2020 11:35
Moeten ze daar de beveiligingsbeelden voor terug kijken? Ze weten toch wel wat een krat bier kost?

Kijk of ze een krat bier op haar kar had of niet denk ik.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
27-09-2020 11:18
Ik ben net bij Jumbo geweest waar ik een zak "ambachtelijke eierenkoeken" heb gekocht. Er zitten er 5 in. Thuis de bon bekeken en daar staat 40 cent gerekend voor die zak. :O
Dat lijkt me erg weinig.
Afbeelding.

deze kosten 1.65€. 4 stuks.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
27-09-2020 15:29
Afbeelding.

deze kosten 1.65€. 4 stuks.

Ja er zaten er 5 in en op de zak stond ook 40 cent. Ik denk dat ze verkeerd geprijsd waren en 40 cent per stuk kosten. Dan zou een zakje 2 euro zijn, dat lijkt me logischer.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
27-09-2020 11:58
Kijk of ze een krat bier op haar kar had of niet denk ik.
Dit dus inderdaad.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Met zelfscan kan het ook mis gaan (niet lidl).
Ik had gehakt gescand en keek naar het eindbedrag, was best hoog, keek nog een keer, had het ding iets van 43 euro voor nog geen 500 gram gehakt aangeslagen.
En met geen mogelijkheid er weer af te krijgen.
Gelijk iemand in de winkel aangeschoten, die nog iemand er bij, maar ook zij wisten niet wat ze er mee aan moesten.
Uiteindelijk een andere scanner gehaald en nog een keer het gehakt gescand en toen gaf het wel de goede prijs aan, heel vreemd.

Ik scan omdat ik dan precies weet wat ik moet betalen (heb niet een groot budget).
En ik vind het fijn dat ik alles gelijk in de tassen kan stoppen en niet bij de kassa alles nog 2x door mijn handen hoeft

En ik controleer ook altijd de bon
Hier gaat het over het algemeen meestal wel goed met acties
Afgelopen week bij de Kruidvat, had ik iets wat de dag erna in de aanbieding zou komen.
De caissière maakte me er op attent en zei dat het al in het systeem zat, dus dat ik al van die actie gebruik kon maken (3 pakken voor..., ik had 2 en ze heeft nog een 3e voor me opgehaald).
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Belachelijk, al die zelfscanners. Ik ga gewoon naar de kassiere. Nog even en we moeten als klant eerst zelf de vakken vullen.
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
28-09-2020 12:39
Belachelijk, al die zelfscanners. Ik ga gewoon naar de kassiere. Nog even en we moeten als klant eerst zelf de vakken vullen.
🤭
Laten we het niet hopen.
Ik ga ook bewust naar een caissière
Alle reacties Link kopieren
Bij het kruidvat hier hebben ze twee kassa's vervangen door scankassa's. Vind het zelf wel fijn, want nu zijn er altijd 3 kassa's beschikbaar ipv 1.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb als cassiere bij aldi gewerkt. Keertje gehad dat iemand 11 van die 40 cent bier haalde( die hele goedkope) en ik sla die aan en druk op enter maar op een of andere manier bleef die hangen op de een tussen te de tijd van 1 aanslaan en enter . Toen waren het er opeens 11111 . Gelukkig snel gezien maar die persoon had bijna een hartverzakking tot ik zei dat me systeem vast liep. Was ook nog best een klus om te fixen en wij hadden maar totaal 3 kassas en dus 1 stuk....
Dus ben van mening let altijd goed op! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven