Thuiswonend en bijstand
donderdag 22 maart 2018 om 16:59
Gate_Keeper schreef: ↑22-03-2018 15:57Het kan toch niet zo zijn de ouders, hun werkeloos kind moeten onderhouden?
Nee joh doe niet zo raar. Dat doet de belastingbetaler wel, wel zo eerlijk.
Kind kan 'gewoon' een kutbaan nemen en eventueel in de avonduren een opleiding volgen voor een leukere / betere baan?
donderdag 22 maart 2018 om 19:15
Het is onmogelijk dat je als je 30 bent en graag wilt werken je geen baan kunt vinden. Werkelijk overal wordt personeel gevraagd, geschoold en ongeschoold. Ik zie niet in waarom hij bijstand zou moeten krijgen. Als hij thuis woont, dan kan hij ook fulltime naar school gaan om zich om te laten scholen.
donderdag 22 maart 2018 om 19:36
Voor omscholen is geld nodig en misschien krijgt hij dat helemaal niet.Pientjexxxx schreef: ↑22-03-2018 19:15Als hij thuis woont, dan kan hij ook fulltime naar school gaan om zich om te laten scholen.
donderdag 22 maart 2018 om 19:49
Een BBL-opleiding kost je niets, want je krijgt tijdens de opleiding een salaris.vrolijk_egeltje schreef: ↑22-03-2018 19:36Voor omscholen is geld nodig en misschien krijgt hij dat helemaal niet.
donderdag 22 maart 2018 om 20:16
Gewoon aanvragen. Dan moet je eens zien hoe snel hij aan het werk is, aangezien de gemeente hem dan wel een handje gaat helpen.
Een volwassen man van 30 jaar die niet aan een baan kan komen? In deze tijd, waar het aantal vacatures explosief gestegen is? Kan mij niet wijsmaken dat hij het solliciteren dan goed aan pakt.
Een volwassen man van 30 jaar die niet aan een baan kan komen? In deze tijd, waar het aantal vacatures explosief gestegen is? Kan mij niet wijsmaken dat hij het solliciteren dan goed aan pakt.
vrijdag 23 maart 2018 om 00:03
Ik ben het niet met je eens. Als meerdere volwassenen samenwonen (en ja een kind wordt meegerekend als volwassene vanaf een bepaalde leeftijd) dan wordt de kostendelersnorm toegepast. Maar stel nu dat papa en mama boven een bepaald bedrag verdienen dan krijgt het 'kind' helemaal niets! Ook geen 40%.Madeliefjees schreef: ↑22-03-2018 16:14Hij heeft wel recht op bijstand, alleen word dan wel de kostendelersnorm toegepast, omdat hij samenwoont met nog 2 volwassenen. Dus dan zal hij rond de 40% krijgen.
De gemeente kan je hierover informeren.
vrijdag 23 maart 2018 om 10:42
Dit is pertinent onjuist!flexiia schreef: ↑23-03-2018 00:03Ik ben het niet met je eens. Als meerdere volwassenen samenwonen (en ja een kind wordt meegerekend als volwassene vanaf een bepaalde leeftijd) dan wordt de kostendelersnorm toegepast. Maar stel nu dat papa en mama boven een bepaald bedrag verdienen dan krijgt het 'kind' helemaal niets! Ook geen 40%.
vrijdag 23 maart 2018 om 12:43
Denk dat TO zelf de man van 30 is. Als t mijn zoon was stelde ik een ultimatum: binnen 2 maanden aan het werk, maakt niet uit wat, en anders staan je koffers op de stoep, ga je maar elders de boel opvreten.
Zodra hij werk heeft, 1000 euro kostgeld per maand (die ik natuurlijk voor hem opspaar), kan hij oved een jaar op zichzelf.
Zodra hij werk heeft, 1000 euro kostgeld per maand (die ik natuurlijk voor hem opspaar), kan hij oved een jaar op zichzelf.
vrijdag 23 maart 2018 om 13:32
vrijdag 23 maart 2018 om 13:48
vrijdag 23 maart 2018 om 16:18
Je weet helemaal niks af van de achtergrond (net als ik) ook niet of TO wel compleet is en dan toch een sterke mening hebben .... .Christiana schreef: ↑23-03-2018 13:48En papa en mama werden ineens wakker jemig ons ... is 30 en zit nog steeds op zijn kamer op onze kosten? Laten we de kosten nu op de belastingbetaler verhalen.. kan ons "Bartje". Betaald op zijn kamertje blijven. Wat voor opleiding heeft hij, beperkingen? Waarom geen baan?
vrijdag 23 maart 2018 om 16:58
TO heeft eerder gezegd dat het kind in kwestie zich suf solliciteert en overal wordt afgewezen. Dan lijkt het me in theorie mogelijk dat hij/zij ook daadwerkelijk in staat is om werken. Als er een arbeidsbeperking (psychisch of geestelijk) is, speelt de vraag of er geen andere uitkerings- of hulpmogelijkheden zijn.Boogschutter10 schreef: ↑23-03-2018 16:18Je weet helemaal niks af van de achtergrond (net als ik) ook niet of TO wel compleet is en dan toch een sterke mening hebben .... .
Mocht het wel om een volkomen gezond iemand gaan dan lijkt het advies om een baan te zoeken mij nog wel altijd het meest logisch.
vrijdag 23 maart 2018 om 17:01
Klopt maar ben wel moeder van 2 pubers die ze nu al stimuleert om het hebben van een bijbaantje, en een goede opleiding te volgen en af te maken om zo hun kansen voor de toekomst te vergroten.Boogschutter10 schreef: ↑23-03-2018 16:18Je weet helemaal niks af van de achtergrond (net als ik) ook niet of TO wel compleet is en dan toch een sterke mening hebben .... .
vrijdag 23 maart 2018 om 17:08
En zelfs dat geeft geen garantie voor de toekomst.Christiana schreef: ↑23-03-2018 17:01Klopt maar ben wel moeder van 2 pubers die ze nu al stimuleert om het hebben van een bijbaantje, en een goede opleiding te volgen en af te maken om zo hun kansen voor de toekomst te vergroten.
vrijdag 23 maart 2018 om 17:32
Het kind? De man is 30.single1985 schreef: ↑22-03-2018 16:18Waar woont het kind? Hier zitten ze echt te springen om huishoudelijke medewerksters.
Ik verzuip in het werk. Weet van iemand die heeft afgelopen weekend gesolliciteerd en gaat maandag beginnen.