Geld & Recht alle pijlers

Thuiswonend en bijstand

22-03-2018 15:55 57 berichten
Post verwijderd.
anoniem_366794 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 14:26
Reden: Privacy
93.67% gewijzigd
Gate_Keeper schreef:
22-03-2018 15:57
Het kan toch niet zo zijn de ouders, hun werkeloos kind moeten onderhouden?

Nee joh doe niet zo raar. Dat doet de belastingbetaler wel, wel zo eerlijk.

:rofl: :facepalm:

Kind kan 'gewoon' een kutbaan nemen en eventueel in de avonduren een opleiding volgen voor een leukere / betere baan?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je speciaal aangemeld om dit voor iemand uit je omgeving te vragen?

Ben jij de ouder of het kind?
spuit_111 schreef:
22-03-2018 18:59
Je hebt je speciaal aangemeld om dit voor iemand uit je omgeving te vragen?

Ben jij de ouder of het kind?
Maakt dat voor de beantwoording van de vraag wat uit dan?
Ikwileenantwoord schreef:
22-03-2018 16:01
Het kind is al wat ouder zeker 30 jaar oud.
Het is onmogelijk dat je als je 30 bent en graag wilt werken je geen baan kunt vinden. Werkelijk overal wordt personeel gevraagd, geschoold en ongeschoold. Ik zie niet in waarom hij bijstand zou moeten krijgen. Als hij thuis woont, dan kan hij ook fulltime naar school gaan om zich om te laten scholen.
Er is werk genoeg op dit moment. Of dit bevalt is dan minder relevant, tenzij er beperkingen m.b.t. aanvaarden (medisch beperkt) of zoeken van werk gelden.
Verder zoeken kan later altijd, maar niemand hoeft nu zonder een hele goede reden thuis te zitten.
Pientjexxxx schreef:
22-03-2018 19:15
Als hij thuis woont, dan kan hij ook fulltime naar school gaan om zich om te laten scholen.
Voor omscholen is geld nodig en misschien krijgt hij dat helemaal niet.
vrolijk_egeltje schreef:
22-03-2018 19:36
Voor omscholen is geld nodig en misschien krijgt hij dat helemaal niet.
Een BBL-opleiding kost je niets, want je krijgt tijdens de opleiding een salaris.
Gewoon aanvragen. Dan moet je eens zien hoe snel hij aan het werk is, aangezien de gemeente hem dan wel een handje gaat helpen.

Een volwassen man van 30 jaar die niet aan een baan kan komen? In deze tijd, waar het aantal vacatures explosief gestegen is? Kan mij niet wijsmaken dat hij het solliciteren dan goed aan pakt.
Waarom wil je dit eigenlijk weten?
Madeliefjees schreef:
22-03-2018 16:14
Hij heeft wel recht op bijstand, alleen word dan wel de kostendelersnorm toegepast, omdat hij samenwoont met nog 2 volwassenen. Dus dan zal hij rond de 40% krijgen.
De gemeente kan je hierover informeren.
Ik ben het niet met je eens. Als meerdere volwassenen samenwonen (en ja een kind wordt meegerekend als volwassene vanaf een bepaalde leeftijd) dan wordt de kostendelersnorm toegepast. Maar stel nu dat papa en mama boven een bepaald bedrag verdienen dan krijgt het 'kind' helemaal niets! Ook geen 40%.
flexiia schreef:
23-03-2018 00:03
Ik ben het niet met je eens. Als meerdere volwassenen samenwonen (en ja een kind wordt meegerekend als volwassene vanaf een bepaalde leeftijd) dan wordt de kostendelersnorm toegepast. Maar stel nu dat papa en mama boven een bepaald bedrag verdienen dan krijgt het 'kind' helemaal niets! Ook geen 40%.
Dit is pertinent onjuist!
Dat kan. Er vanuitgaande dat ze een gemeenschappelijk huishouden hebben, kunnen er voor de ouders wel financiële gevolgen zijn wat betreft eventuele toeslagen (afhankelijk van inkomen en vermogen). Kind zou dat natuurlijk met kostgeld kunnen compenseren.
Het kan toch niet zo zijn dat een volwassen vent die niet werkt en nog bij pa en ma woont een uitkering krijgt?
Nee toch?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-03-2018 12:22
Reden: OP gequote
66.44% gewijzigd
Mankeert die jonge vent iets?
koko67 schreef:
23-03-2018 11:51
Het kan toch niet zo zijn dat een volwassen vent die niet werkt en nog bij pa en ma woont een uitkering krijgt?
Nee toch?
O waarom niet ? Leg eens uit.
koko67 schreef:
23-03-2018 11:51
Nee toch?
ja kan wel.
Denk dat TO zelf de man van 30 is. Als t mijn zoon was stelde ik een ultimatum: binnen 2 maanden aan het werk, maakt niet uit wat, en anders staan je koffers op de stoep, ga je maar elders de boel opvreten.
Zodra hij werk heeft, 1000 euro kostgeld per maand (die ik natuurlijk voor hem opspaar), kan hij oved een jaar op zichzelf.
Er zijn toch echt mensen op deze wereld die vanwege allerlei beperkingen in lijf of geest moeite hebben om werk te vinden en of te behouden. Het feit dat deze man van 30 nog bij ouders woont, zegt ook al wel wat.
Mensen, mensen, wat een (ver) oordelen hier toch altijd.
Los van de (voor)oordelen die ik hier lees verbaas ik me over de onjuiste informatie die mensen geven.

Eigen mening geven prima maar ga geen foutieve informatie geven als je de kennis niet hebt.
En papa en mama werden ineens wakker jemig ons ... is 30 en zit nog steeds op zijn kamer op onze kosten? Laten we de kosten nu op de belastingbetaler verhalen.. kan ons "Bartje". Betaald op zijn kamertje blijven. Wat voor opleiding heeft hij, beperkingen? Waarom geen baan?
Christiana schreef:
23-03-2018 13:48
En papa en mama werden ineens wakker jemig ons ... is 30 en zit nog steeds op zijn kamer op onze kosten? Laten we de kosten nu op de belastingbetaler verhalen.. kan ons "Bartje". Betaald op zijn kamertje blijven. Wat voor opleiding heeft hij, beperkingen? Waarom geen baan?
Je weet helemaal niks af van de achtergrond (net als ik) ook niet of TO wel compleet is en dan toch een sterke mening hebben .... .
Boogschutter10 schreef:
23-03-2018 16:18
Je weet helemaal niks af van de achtergrond (net als ik) ook niet of TO wel compleet is en dan toch een sterke mening hebben .... .
TO heeft eerder gezegd dat het kind in kwestie zich suf solliciteert en overal wordt afgewezen. Dan lijkt het me in theorie mogelijk dat hij/zij ook daadwerkelijk in staat is om werken. Als er een arbeidsbeperking (psychisch of geestelijk) is, speelt de vraag of er geen andere uitkerings- of hulpmogelijkheden zijn.

Mocht het wel om een volkomen gezond iemand gaan dan lijkt het advies om een baan te zoeken mij nog wel altijd het meest logisch.
Boogschutter10 schreef:
23-03-2018 16:18
Klopt maar ben wel moeder van 2 pubers die ze nu al stimuleert om het hebben van een bijbaantje, en een goede opleiding te volgen en af te maken om zo hun kansen voor de toekomst te vergroten.
Christiana schreef:
23-03-2018 17:01
Klopt maar ben wel moeder van 2 pubers die ze nu al stimuleert om het hebben van een bijbaantje, en een goede opleiding te volgen en af te maken om zo hun kansen voor de toekomst te vergroten.
En zelfs dat geeft geen garantie voor de toekomst.
single1985 schreef:
22-03-2018 16:18
Waar woont het kind? Hier zitten ze echt te springen om huishoudelijke medewerksters.
Ik verzuip in het werk. Weet van iemand die heeft afgelopen weekend gesolliciteerd en gaat maandag beginnen.
Het kind? De man is 30.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven