Geld & Recht alle pijlers

Tikkieleed: wat is de vreemdste Tikkie die jij kreeg?

29-06-2020 10:54 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik een grappig gesprek met vriendinnen over Tikkies. Het is nu een paar jaar dat je Tikkies kan sturen en ontvangen, en over het algemeen is het ontzettend handig en daarmee ook heel snel ingeburgerd. Maar inmiddels hadden we ook allemaal al een paar keer vreemde/ongepaste tikkies ontvangen, of per ongeluk naar de verkeerde persoon gestuurd.

Wat zijn jullie gekste Tikkies?

Ik zal aftrappen:

Ik was een keer op date met een man die graag de gedronken drankjes wilde beten achteraf, ook al bood ik aan om te splitten. Hij dronk 2 cocktails en ik 2 colaatjes. Na de date kreeg ik een appje dat hij het heel leuk had gevonden en voor herhaling vatbaar. Ik liet hem weten het ook gezellig te hebben gevonden, maar dat er wat mij betreft geen vervolg zou worden. Hierop volgde na 5 minuten een Tikkie voor de helft van de rekening! :-D . Ik moest eigenlijk alleen maar lachen. Heb de Tikkie betaald en de man geblokt. Heel blij dat ik daar niet verder mee gedatet heb.


Jullie ook zulke dingen meegemaakt?
fridaynight2020 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 10:28
21.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
29-06-2020 11:41
Een tikkie voor 1,25 omdat mijn zoon tijdens een kinderfeestje geen frikandel at, de moeder van de jarige een kaassoufflé aanbood en zoon daarop inging. Die kaassoufflé zat niet in het afgenomen pakket. Of zoiets. Dat vond ik heel vreemd. Maar goed, wel betaald. Zou niet willen dat ze een Tesla minder erom moeten rijden.
Oh echt, wat ontzettend suf..
Dreamer schreef:
29-06-2020 11:40
Mwoah
Als je met een groep een cadeau doet, waarbij 10 man 2,50 zullen overmaken, vind ik dat wel meevallen, eigenlijk, qua aanstelleritis.
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
29-06-2020 11:40
Mwoah
Als je met een groep een cadeau doet, waarbij 10 man 2,50 zullen overmaken, vind ik dat wel meevallen, eigenlijk, qua aanstelleritis.
Ja ok, fair enough, die situatie snap ik. Het totaalbedrag is dan ook groter natuurlijk. Ik doelde meer op de 'ik heb een flesje cola meegenomen voor je bij het boodschappen doen, stuur wel een Tikkie'-situaties. Die zal ik nooit begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
we hebben al diverse Gierige-acties-topics gehad, en daar valt het hele Tikkie-gedoe vaak onder.
Het is nog gemakkelijker gemaakt, voor mensen om geld terug te vragen.

Mijn ergste.
Surprise feestje van een vriend, georganiseerd door zijn vriendin. Ze nodigt iedereen uit, geen woord gerept over wie wat betaalt (maar tja, zij nodigt uit) heb nog contact met haar over bepaald kado. Best duur, 35 euro, maar ach.
Krijg ik de volgende dag een tikkie voor de gedronken biertjes
Fridaynight2020 schreef:
29-06-2020 11:44
Oh echt, wat ontzettend suf..
Hoe krijg je het verzonnen inderdaad. En ook de moeite. Wat kostte die kaassoufflé ookal weer? Waar is die bon? TIkkie aanmaken, nummer zoeken van de ouder en uitleggen waarom je die tikkie stuurt. Ik word al moet bij de gedachte.
Alle reacties Link kopieren
Sabbieehhhh schreef:
29-06-2020 11:15
De vreemdste welke ik ontvangen heb was om te betalen voor mijn afscheidsdrankje bij een werkgever waar ik weg ging. Let wel, dit was nog nooit bij iemand in rekening gebracht en het drankje was niet op mijn initiatief.
Je zult wel blij zijn dat je daar weg bent! :woa:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog nooit een raar, of van te voren niet afgesproken, tikkie verzoek gekregen of verstuurd.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
29-06-2020 11:46
Ja ok, fair enough, die situatie snap ik. Het totaalbedrag is dan ook groter natuurlijk. Ik doelde meer op de 'ik heb een flesje cola meegenomen voor je bij het boodschappen doen, stuur wel een Tikkie'-situaties. Die zal ik nooit begrijpen.
Als iemand mij vraagt om een flesje cola o.i.d. mee te nemen dan krijgt ie gewoon een betaalverzoek.
Alleen spreken we dat altijd wel van te voren af.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
29-06-2020 11:46
Ja ok, fair enough, die situatie snap ik. Het totaalbedrag is dan ook groter natuurlijk. Ik doelde meer op de 'ik heb een flesje cola meegenomen voor je bij het boodschappen doen, stuur wel een Tikkie'-situaties. Die zal ik nooit begrijpen.

Snap ik. Daar zou ik ook raar van opkijken. Of bij die TO laatst, waarbij de moeder zelfs een tikkie stuurde voor parkeerkosten, als ze samen gingen winkelen. Zou ik ook niet doen. (sterker nog, mijn moeder en ik 'vechten' er soort van over, wie het parkeren betaalt)
Later is nu
50 cent voor een door collega meegenomen banaan (uit de supermarkt).
Nu nam ik regelmatig op verzoek iets kleins voor hem mee (broodje, croissantje oid), maar nooit ook maar enig aanstalten tot terugbetalen. Kon ik ook niet over inzitten en zou er zeker geen tikkie voor sturen.
Neem sinds de banaan alleen niets mee mee voor collega in kwestie.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal gewoon niet als iemand me een tikkie stuurt onder de 4 euro
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
29-06-2020 11:51
Als iemand mij vraagt om een flesje cola o.i.d. mee te nemen dan krijgt ie gewoon een betaalverzoek.
Alleen spreken we dat altijd wel van te voren af.
Hmm nee dat doe ik zelf nooit. Ik neem geregeld dingen mee voor mensen als dat handig is en dat gaat over en weer zo. Pakje boemboe van de toko die niet in de buurt van vriendin a zit en weinig kost bijvoorbeeld, daar ga ik echt geen geld voor terug vragen. Ik krijg bij haar op bezoek immers ook gewoon een drankje aangeboden bijvoorbeeld. Ook op vakanties met wie dan ook nog nooit helemaal uitgerekend wie wat exact betaald heeft, het gaat op natuurlijke wijze zo dat er dan om en om dingen voor elkaar betaald worden. Hooguit dat er achteraf gekeken wordt of er geen erg oneerlijk verschil in uitgaven is ontstaan, maar dat is het. Het hoeft van mij niet allemaal op de cent precies te kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
29-06-2020 11:55
Snap ik. Daar zou ik ook raar van opkijken. Of bij die TO laatst, waarbij de moeder zelfs een tikkie stuurde voor parkeerkosten, als ze samen gingen winkelen. Zou ik ook niet doen. (sterker nog, mijn moeder en ik 'vechten' er soort van over, wie het parkeren betaalt)
Ja, dat vond ik inderdaad ook absurd...
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
29-06-2020 11:55
50 cent voor een door collega meegenomen banaan (uit de supermarkt).
Nu nam ik regelmatig op verzoek iets kleins voor hem mee (broodje, croissantje oid), maar nooit ook maar enig aanstalten tot terugbetalen. Kon ik ook niet over inzitten en zou er zeker geen tikkie voor sturen.
Neem sinds de banaan alleen niets mee mee voor collega in kwestie.
Dit is ook herkenbaar ja.. Zelf nooit aanbieden om te betalen, maar er wel als de kippen bij zijn als ze zelf geld terugwillen. Hou helemaal niet van dat soort types..
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
29-06-2020 12:00
Hmm nee dat doe ik zelf nooit. Ik neem geregeld dingen mee voor mensen als dat handig is en dat gaat over en weer zo. Pakje boemboe van de toko die niet in de buurt van vriendin a zit en weinig kost bijvoorbeeld, daar ga ik echt geen geld voor terug vragen. Ik krijg bij haar op bezoek immers ook gewoon een drankje aangeboden bijvoorbeeld. Ook op vakanties met wie dan ook nog nooit helemaal uitgerekend wie wat exact betaald heeft, het gaat op natuurlijke wijze zo dat er dan om en om dingen voor elkaar betaald worden. Hooguit dat er achteraf gekeken wordt of er geen erg oneerlijk verschil in uitgaven is ontstaan, maar dat is het. Het hoeft van mij niet allemaal op de cent precies te kloppen.
Ja dit verschilt ook wel per situatie en persoon. Er zijn genoeg mensen die ik nooit een Tikkie zou sturen, maar anderen...
Ik vind het dom dat je de Tikkie betaald hebt van je date, Fridaynight. Waarom zou je in godsnaam betalen?! Blokken en je hoort er niks meer van.
Koffiehagedis schreef:
29-06-2020 11:46
Ja ok, fair enough, die situatie snap ik. Het totaalbedrag is dan ook groter natuurlijk. Ik doelde meer op de 'ik heb een flesje cola meegenomen voor je bij het boodschappen doen, stuur wel een Tikkie'-situaties. Die zal ik nooit begrijpen.
Nou dat hangt er ook maar net vanaf. Als ik boodschappen ga doen in mijn pauze en er roepen vijf collega's, wil je een halve liter melk, zak drop, broodjes, pot pindakaas meenemen dan doe ik dat met liefde maar ze krijgen toch echt allemaal een tikkie voor hun eigen boodschap hoor. Ook die ene die voor 45 cent een pistoletje heeft besteld. Ben geen filantropische instelling.

Natuurlijk niet voor de zak m'm's die ik liefdevol met ze deel.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
29-06-2020 11:41
Een tikkie voor 1,25 omdat mijn zoon tijdens een kinderfeestje geen frikandel at, de moeder van de jarige een kaassoufflé aanbood en zoon daarop inging. Die kaassoufflé zat niet in het afgenomen pakket. Of zoiets. Dat vond ik heel vreemd. Maar goed, wel betaald. Zou niet willen dat ze een Tesla minder erom moeten rijden.
Niet!!
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook nooit rare tikkies, maar ik heb een hekel aan betaalverzoeken. Als ik dat wil betalen en de verstuurder heeft een andere bank dan ik, dan gaat dat niet en moet ik mijn instellingen gaan wijzigen..
Teveel gedoe, dat heb ik bij een tikkie niet
ik vind het trouwens een fijn concept. Ik heb een vriendin die jarenlang de kantjes er vanaf liep als het op betalen aankwam. Sinds ik haar een tikkie kan sturen is mijn vervelende gevoel over dat zij nooit haar portemonnee trok weg en vind ik de vriendschap er echt op vooruit gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
29-06-2020 11:24
Iedere Tikkie onder de 3 euro vind ik aanstelleritis.
Bij mijn theater is 1 persoon verantwoordelijk voor de koffie en de thee. Eens in de zoveel tijd gooit hij een tikkie in de WA groep voor 1,50 pp.
Niks mis mee en al helemaal geen aanstelleritis. Hij heeft dan ruim 20 euro daar kunnen we weer even mee vooruit. Ideaal juist.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
29-06-2020 12:26
Ik krijg ook nooit rare tikkies, maar ik heb een hekel aan betaalverzoeken. Als ik dat wil betalen en de verstuurder heeft een andere bank dan ik, dan gaat dat niet en moet ik mijn instellingen gaan wijzigen..
Teveel gedoe, dat heb ik bij een tikkie niet
Nog nooit gehad. Ik maak een betaalverzoek aan bij mijn eigen bank, en deel deze vervolgens (vaak via WA) met iemand die een andere bank heeft. Dat heb ik dan gelijk op m'n eigen rekening, zodra diegene betaalt, ongeacht welke bank de ander heeft.
Karl_Marx schreef:
29-06-2020 12:00
Ik betaal gewoon niet als iemand me een tikkie stuurt onder de 4 euro

Vind ik dan weer vrij aso.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat was mosterd, excuus.

Hier geen vreemde tikkies. Normaal met een vriendin lunch/drankje enz zo'n beetje om en om maar toen we van de week echt uit eten zijn gegaan heb ik gezegd dat ze een tikkie moest sturen. Wilde ze niet. Nogmaals verzocht en ook gewoon gezegd dat dit dan scheef gaat lopen en dat ik dat niet prettig vind. Kreeg tikkie, mooi.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het woord Tikkie trouwens als zelfstandig naamwoord, niet als specifieke merknaam van de app. Net als het woord appen gebruiken, ook al stuur ik een bericht via Telegram.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven