Geld & Recht alle pijlers

TNT geeft pakketje af bij de "buren"

09-07-2009 10:54 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik enthousiast het boekenpakket besteld dat Viva aanbood en dat is deze week bezorgd. Bij de "buren". En ik zeg buren omdat die mensen zes huizen verderop aan de overkant wonen. Ik ken ze niet, ik heb er al drie keer voor de deur gestaan en ze doen niet open.

Afgezien van mijn probleem (ik ga er maar vanuit dat ze niet thuis waren tot nu toe en blijf het proberen) zit ik nu te bedenken dat het toch eigenlijk niet meer van deze tijd is om een pakketje ergens in de straat af te geven. De meeste mensen kennen elkaar niet en als men wil, kan men volhouden dat de postbode helemaal niks afgegeven heeft (daar gaan je spullen). Bovendien ga ik het veel liever op het postkantoor ophalen, dan kan ik dat op een voor mij geschikt tijdstip doen en weet ik ook zeker dat het er ligt.

Is er misschien iemand van TNT in de zaal? Kan iemand me uitleggen waarom het -- i.v.m. veiligheid, garantie etc -- nog geen beleid is dat pakjes standaard op het postkantoor moeten worden afgehaald als iemand niet thuis is?
Bij sommige bedrijven kun je aangeven dat je niet wilt dat het bij de buren bezorgd wordt.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
De afzender kan bij verzenden opgeven dat het bij de buren afgeleverd mag worden. Weet niet of Viva dat gedaan heeft.
Bij mij gaven ze pakkketjes altijd af bij mijn overburen, aan wie ik een PESTHEKEL had! nee, dan ben je blij...moet je aanbellen om je pakje op te halen, terwijl je die mensen niet wil zien, laat staan spreken.

Ik heb TNT gebeld dat ik dat niet wilde, maar dan moest ik maar zorgen dat ik thuis was als ik een pakje verwachte, werd me min of meer verteld.
Je kunt het toch bij bestelling aangeven als je niet wilt dat het bij buren wordt bezorgd?

Mijn pakketjes worden gelukkig wél bij de buren bezorgd, dat scheelt minimaal 1 dag dat ik het sneller in huis heb en ik hoef er niet speciaal voor naar 't postkantoor.
Dat is tijdbesparend. Als jij namelijk niet thuis bent en ze kunnen het niet bij de buren afleveren, moeten ze het de volgende dag nog een keer bij je aanbieden en dan pas wordt het op het postkantoor gelegd. Bij de buren afleveren scheelt dus een rit de dag erna.
quote:jasmine schreef op 09 juli 2009 @ 10:55:

Bij sommige bedrijven kun je aangeven dat je niet wilt dat het bij de buren bezorgd wordt.

En dan wordt het alsnog bij de buren bezorgd.....

(Is mijn ervaring helaas)

Pakketjes van waarde laat ik tegenwoordig niet meer bij mij thuis bezorgen als ik twijfel of ik thuis ben op het bezorgmoment, ik laat ze bij mijn ouders bezorgen. Die nog in een dorp wonen waar wel iedereen elkaar kent...
Ik vind het echt belachelijk, vooral als ze niet op het forumuliertje invullen WELKE buren ze bedoelen.
Bovendien krijgen de pakketjesbezorgers per afgeleverd pakket betaald. Als jij niet thuis bent = geen geld. Afleveren bij buren = wel geld... Simpel.
Ik woon in een dorp, en ken mijn buren wel. In de flat in Leiden ook trouwens. Maar goed, ik ken ook een boel mensen die moeite hebben met het ophalen op het postkantoor. Gewoon omdat ze ver werken, een redelijk lange reistijd hebben en gewoon niet tijdens openingstijden in de buurt zijn.

Ik liet pakjes eventueel gewoon op mijn werk bezorgen. Als dat bij jouw werk ook kan, is dat in het vervolg misschien ook een optie.
..
quote:fleurtje schreef op 09 juli 2009 @ 10:58:

Ik vind het echt belachelijk, vooral als ze niet op het forumuliertje invullen WELKE buren ze bedoelen.

Forumuliertje?

Bij mij gaven ze dan nog wel aan dat het op nummer 40 lag...dan kon ik vast beginnen mte vleuken.

Ik heb op een gegeven moment een papiertje bij de bel gehangen, of ze het pakketje achterom in de schuur wilden leggen. Dat kan hier nog.
Bij mij is laatst ook een pakketje voor de buren bezorgd en ik heb zelf een pakketje bij weer andere buren moeten ophalen.

Toen ze het pakketje bij mij brachten werd er wel netjes gevraagd of ik het wilde aannemen voor de buren. Degene van de TNT schrijft dan ook je huisnummer op. Ik denk omdat je toestemming hebt gegeven en je huisnr is genoteerd, het wel heel lastig wordt om daarna te ontkennen dat je dat pakketje in huis hebt.

De buren waar ik het pakketje moest ophalen kende ik ook niet, maar ik vond het wel makkelijk dat ze het daar hadden bezorgd, het postkantoor is toch weer een eindje fietsen voor mij en zo had ik het meteen.

(Ik werk dus niet bij de TNT zoals je vroeg )
In dit geval kon je niet aangeven dat het pakket niet naar de buren mocht. Maar je bent dus afhankelijk of een webshop je die optie biedt en anders bepaalt de postbode het? Kortom, je kan dat zelf niet bij TNT aangeven?
He, das een mooi woord: forumuliertje. Ik ga 'm er in houden!

edit: verwijderd
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 04-08-2009 01:23
Reden: scheldwoorden verwijderd
% gewijzigd
..
Ik had het juist andersom. Iemand liet weten dat er bij mij een pakketje bezorgt zou worden. Ik moest weg en hing een briefje bij mijn brievenbus of TNT het bij nr .. (buren) wilde afgeven die wel thuis waren. Helaas deed hij/zij het niet. Uiteraard de volgende dag netjes bezorgd en was ik wel thuis.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Toen ik nog het goede ouwe PTT werkte, mochten we alleen bij de naaste buren afgeven en niet 6 huizen verderop. Nog te zwijgen van pakketjes waarop was aangegeven dat het NIET bij de buren mocht worden bezorgd. Dat deed je dus ook niet.

Als vaste postbode met een vaste wijk had ik met sommige mensen wel afspraken over pakjes (iemand die vaak pakjes had, maar nooit thuis was, wilde dat ik het even in de achtertuin bij de deur zette etc). Helaas verdwijnt de vaste postbode steeds meer om plaats te maken voor onderbetaalde, ongeïnteresseerde postbezorgers die gewoon van dat pakje af willen en het bij weet ik veel wie maar afgeven.

Enfin, 6 huizen verderop zijn geen buren meer en als ik jou was zou ik aangeven bij de klantenservice, dat je daar absoluut geen prijs op stelt.
Ik vind het wel handig, net rijtje hier allemaal aardige mensen en ik neem ook pakjes aan. Maar dat hangt dus ook van het contact met de buren af inderdaad....
Ik snap eigenlijk niet dat pakketten nog overdag worden bezorgd. 4 van de 5 mensen is overdag niet thuis. Je ziet postbodes altijd een hele tijd leuren voor ze drie pakketten hebben afgeleverd. Mijn overbuuf, die wel atijd thuis is, lijkt soms wel een postkantoor.

Ik ben altijd wel erg blij als ze het bij de buren afleveren. Het postkantoor zit bij mij midden in de stad, dus even snel met de auto erlangs kan niet, meestal geen parkeerplek. Met een wat groter pakket zit je dan als snel te stuntelen op de fiets.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:mylenevalerie schreef op 09 juli 2009 @ 11:02:

Ik had het juist andersom. Iemand liet weten dat er bij mij een pakketje bezorgt zou worden. Ik moest weg en hing een briefje bij mijn brievenbus of TNT het bij nr .. (buren) wilde afgeven die wel thuis waren. Helaas deed hij/zij het niet. Uiteraard de volgende dag netjes bezorgd en was ik wel thuis.Als je moet tekenen voor ontvangst doen ze dat inderdaad niet.
quote:Haley schreef op 09 juli 2009 @ 10:54:

Afgezien van mijn probleem (ik ga er maar vanuit dat ze niet thuis waren tot nu toe en blijf het proberen) zit ik nu te bedenken dat het toch eigenlijk niet meer van deze tijd is om een pakketje ergens in de straat af te geven. De meeste mensen kennen elkaar niet en als men wil, kan men volhouden dat de postbode helemaal niks afgegeven heeft (daar gaan je spullen). Bovendien ga ik het veel liever op het postkantoor ophalen, dan kan ik dat op een voor mij geschikt tijdstip doen en weet ik ook zeker dat het er ligt.

amen
quote:Poezewoes schreef op 09 juli 2009 @ 11:04:

Ik snap eigenlijk niet dat pakketten nog overdag worden bezorgd. 4 van de 5 mensen is overdag niet thuis. Je ziet postbodes altijd een hele tijd leuren voor ze drie pakketten hebben afgeleverd. Mijn overbuuf, die wel atijd thuis is, lijkt soms wel een postkantoor.

Ik ben altijd wel erg blij als ze het bij de buren afleveren. Het postkantoor zit bij mij midden in de stad, dus even snel met de auto erlangs kan niet, meestal geen parkeerplek. Met een wat groter pakket zit je dan als snel te stuntelen op de fiets. Wij hebben niet eens een postkantoor meer....wegbezuinigd. Ik ben er nog niet achter waar mijn pakketje heen gaat als het niet bij de buren neergelegd wordt en ik er 2 keer niet was?
Als de relatie met de buren echt beroerd is, nemen ze het pakket toch gewoon niet aan?

Ik heb één keer gehad dat er een bestelling kwam voor de nieuwe buren, die er op dat moment niet waren. Of ik dat even in ontvangst wilde nemen. Tuurlijk, geen probleem. Wilde die meneer toch 8 enórme pakketten in de woonkamer bij mij stallen! Een compleet slaapkamer ameubelement! Aangezien ik géén idee had of die mensen die dag nog kwamen, of de volgende dag, heb ik hem de boel mooi weer in laten laden......
oh that purrrrrrrrrfect feeling
btw, is het wel door TNT bezorgd? Het kan namelijk ook werk van SAND of Selectvracht zijn. In mijn postbodetijd sparken mensen mij wel eens aan dat ik iets verkeerd bezorgd zou hebben en als ik dan op het poststuk keek, stond daar duidelijk een selectmail-stempel op. Fijn, zo'n concurrent die met slechte service jou in diskrediet brengt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven