Geld & Recht alle pijlers

TNT geeft pakketje af bij de "buren"

09-07-2009 10:54 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik enthousiast het boekenpakket besteld dat Viva aanbood en dat is deze week bezorgd. Bij de "buren". En ik zeg buren omdat die mensen zes huizen verderop aan de overkant wonen. Ik ken ze niet, ik heb er al drie keer voor de deur gestaan en ze doen niet open.

Afgezien van mijn probleem (ik ga er maar vanuit dat ze niet thuis waren tot nu toe en blijf het proberen) zit ik nu te bedenken dat het toch eigenlijk niet meer van deze tijd is om een pakketje ergens in de straat af te geven. De meeste mensen kennen elkaar niet en als men wil, kan men volhouden dat de postbode helemaal niks afgegeven heeft (daar gaan je spullen). Bovendien ga ik het veel liever op het postkantoor ophalen, dan kan ik dat op een voor mij geschikt tijdstip doen en weet ik ook zeker dat het er ligt.

Is er misschien iemand van TNT in de zaal? Kan iemand me uitleggen waarom het -- i.v.m. veiligheid, garantie etc -- nog geen beleid is dat pakjes standaard op het postkantoor moeten worden afgehaald als iemand niet thuis is?
..
quote:Starshine schreef op 09 juli 2009 @ 11:03:

Enfin, 6 huizen verderop zijn geen buren meer en als ik jou was zou ik aangeven bij de klantenservice, dat je daar absoluut geen prijs op stelt.

ja en dan vervolgens bedreigd worden door zo'n opgeschoten knulletje in een TNT jas....of ik soms een klacht had?

Nou, inderdaad! mijn pakje a 225,- euro was namelijk even voor de deur gezet terwijl ik pas 's avonds laat thuiskwam.
Doet me denken aan een pakketje dat ik een keer voor mijn buren in ontvangst nam: een grote bos bloemen.

(Op zich raar dat dat via TNT ging maar goed). De bos heeft een week bij mij in de gang gestaan, ik heb elke avond bij de buren aangebeld. Uiteindelijk maar bij ze voor de voordeur gezet.

(Ze begonnen te stinken )
quote:Poezewoes schreef op 09 juli 2009 @ 11:06:

Als de relatie met de buren echt beroerd is, nemen ze het pakket toch gewoon niet aan?

Ik heb één keer gehad dat er een bestelling kwam voor de nieuwe buren, die er op dat moment niet waren. Of ik dat even in ontvangst wilde nemen. Tuurlijk, geen probleem. Wilde die meneer toch 8 enórme pakketten in de woonkamer bij mij stallen! Een compleet slaapkamer ameubelement! Aangezien ik géén idee had of die mensen die dag nog kwamen, of de volgende dag, heb ik hem de boel mooi weer in laten laden......

Whahaha dat heb ik ook eens gehad...een hele ikea slaapkamer, ik vroeg me nog af sinds wanneer ikea per post bezorgt! maar bij mij stond het dus wel al in de gang....

Mijn overburen namen mijn pakketjes trouwens echt wel aan, en die hekel was echt wederzijds...ik stuurde op een gegeven moment de kinderen om het op te halen... *laf* hahaha
Bezorgservice

Wanneer een pakket niet bij u afgeleverd kan worden op dinsdag tot en met vrijdag, wordt het standaard bij uw buren aangeboden. Als het pakket ook bij uw buren niet afgeleverd kan worden, wordt het later nog een keer aangeboden. De dag en het tijdstip van de 2e bezorging is afhankelijk van de dag van de 1e bezorging.

Als u en de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, dan vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat waar u de zending kunt ophalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd.

Wilt u géén bezorging bij de buren

Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval wordt het pakket alleen bij u aangeboden. Pakketten onder rembours, of met verhoogde aansprakelijkheid worden niet bij de buren bezorgd. Deze pakketten worden wel een tweede keer bij u aangeboden.
quote:Starshine schreef op 09 juli 2009 @ 11:07:

btw, is het wel door TNT bezorgd? Het kan namelijk ook werk van SAND of Selectvracht zijn. In mijn postbodetijd sparken mensen mij wel eens aan dat ik iets verkeerd bezorgd zou hebben en als ik dan op het poststuk keek, stond daar duidelijk een selectmail-stempel op. Fijn, zo'n concurrent die met slechte service jou in diskrediet brengt.

SAND en Selectvracht zijn nou net de twee die het (hier) wel correct doen.

Ik wil graag mijn spullen met SAND of SV laten versturen, maar dat schijnt nog niet te kunnen.
..
Een vriend van mij werkte ooit bij de TNT, volgens hem mag je vaak pakketjes niet eens afgeven bij de buren...en toch gebeurt het. Bij ons ook regelmatig. Er is zelfs een keer bij onze buren een LCD tv afgegeven!!!! (had mijn vriend besteld voor een project van zijn bedrijf)
Ach ja, de TNT.... Ik ben al blij als ze uberhaupt een formuliertje achterlaten waar op staat waar ik mijn pakketje kan gaan zoeken...

Ook een leuk weetje: Wanneer de bezorger het pakketje 'afgegeven' heeft, is TNT er niet meer voor verantwoordelijk, en is het jouw probleem om het ding boven water te krijgen...

En boze brieven schrijven helpt niet. Daar hebben ze een standaard excuusbrief voor, waar ze zinnen uit jouw brief inplakken...
..
quote:paris_rose schreef op 09 juli 2009 @ 11:14:

[...]

Bij SV kan het via DHL4youEn die zijn nog goedkoperder ook.
quote:Bowie79 schreef op 09 juli 2009 @ 11:08:

[...]

ja en dan vervolgens bedreigd worden door zo'n opgeschoten knulletje in een TNT jas....of ik soms een klacht had?

Nou, inderdaad! mijn pakje a 225,- euro was namelijk even voor de deur gezet terwijl ik pas 's avonds laat thuiskwam.als je een klacht hebt, moet je die deponeren bij de klantenservice, dan kan er iets aan gedaan worden. Anoniem klagen op een forum lost niks op.
quote:fleurtje schreef op 09 juli 2009 @ 10:56:

De afzender kan bij verzenden opgeven dat het bij de buren afgeleverd mag worden. Weet niet of Viva dat gedaan heeft.Ja dat had ik dus laatst gedaan en het was toch bij de buren afgeleverd. Dat vind ik dus nog veel erger. Niet dat mijn buren vervelend zijn of iets dergelijks. Ik had gewoon even geen zin om ze te vragen mijn pakketje op te vangen.
Ja de TNT is niet echt super de laatste maanden..... Ook hier grote ergernissen. Postpakketjes die weet niet waar worden afgeleverd (mensen die je niet kent of zelf nooit thuis zijn), post wat niet bij anderen aankomt of half stuk in mijn brievenbus wordt gedropt... En dan nog niet te spreken over de hoge prijs die je moet betalen om iets te verzenden

*zucht*
quote:fleurtje schreef op 09 juli 2009 @ 11:12:

[...]

SAND en Selectvracht zijn nou net de twee die het (hier) wel correct doen.

Ik wil graag mijn spullen met SAND of SV laten versturen, maar dat schijnt nog niet te kunnen.misschien de pakjes wel, maar ik krijg heel vaak post van buren, andere straten en zelfs andere wijken in mijn bus. Allemaal bezorgd door de kanjers van Sand en selectmail
Ik vond ooit een briefje in mijn brievenbus dat ons pakket in de (afval!)container lag...(die overigens vol zat met schoon karton, ivm onze verbouwing) en daarbij: Sorry... ik wist geen andere oplossing....

Ik stond natuurlijk heel vreemd te kijken.... Maar toen de tnt bezorger 'savonds belde om te vragen of we het briefje en dus het pakketje wel hadden gevonden, vond ik het ook wel weer schattig.
Ik heb een keer bij thuiskomst een pakketje op het aanrecht gevonden. Ik was verbaasd want had naar mijn weten niks besteld, maar goed. Dus ik maak het open, zie er een of ander tasje in zitten wat me geen belletje deed rinkelen. En toen viel mijn oog op een opvallend briefje naast het pakketje: Mam, dit is hier bezorgd en is voor nr 29.

Ik báálde! De mensen van nr 29 kende ik helemaal niet en nou had ik per ongeluk het pakje opengemaakt, en moest hun er maar van overtuigen dat dat geen opzet was. Ik vond het echt genant, en was niet blij dat tnt het pakje zomaar hier had afgegeven.
quote:south schreef op 09 juli 2009 @ 11:17:

Ik vond ooit een briefje in mijn brievenbus dat ons pakket in de (afval!)container lag...(die overigens vol zat met schoon karton, ivm onze verbouwing) en daarbij: Sorry... ik wist geen andere oplossing....

Ik stond natuurlijk heel vreemd te kijken.... Maar toen de tnt bezorger 'savonds belde om te vragen of we het briefje en dus het pakketje wel hadden gevonden, vond ik het ook wel weer schattig.Dat heb ik ook al eens gehad. Maar dan zonder briefje of telefoontje. Vonden ze bij de klantenservice heel normaal...
quote:Starshine schreef op 09 juli 2009 @ 11:15:

[...]

als je een klacht hebt, moet je die deponeren bij de klantenservice, dan kan er iets aan gedaan worden. Anoniem klagen op een forum lost niks op.

dat heb ik ook gedaan en dit was dus het resultaat. Waarna ik nog een klacht over de bedreiging heb ingediend en er niets meer van heb gehoord.

En, sorry hoor dat ik mij (anoniem) negatief uitlaat over tnt ,maar ik dacht dat de forummers voor mij dat ook deden? Als je al niet meer mag klagen op een forum dan kunnen ze het vivaforum volgens mij voor de helft opdoeken!

als je een klacht hebt, moet je die deponeren bij de klantenservice, dan kan er iets aan gedaan worden. Anoniem klagen op een forum lost niks op.

Klagen bij TNT ook niet.

Als particulier heb je slechts 1 mogelijkheid: bellen. En dan krijg je een ongeintereseerde goedincrisisverhalengetrainde telefonist aan de lijn, die je geen steek verder helpt.

Als zakelijke klant heb je wel nog de mogelijkheid om een online klachtenformuliertje in te vullen, waarbij ze zeggen dat je binnen 48 uur antwoord krijgt...

(Ik ben nu 72 uur verder, zonder respons)

Bij mij ging er in twee weken 'wat mis' met twee stukken aangetekende post.

Eerst beweerde men dat ze een aantal keer op een aantal dagen wel met het pakket in handen voor de deur hadden gestaan, maar nergens was een briefje bekend. Zonder briefje=afhaalbericht, krijg je geen pakket mee van het kantoor. Als je al weet dat het is aangeboden en op een kantoor ligt...

De tweede keer was het pakket Vermist.

Kon ik een formulier invullen,d at eerst naar me gestuurd moest worden, en dan kon TNT er 4 weken over doen om eens te kijken of het echt vermist was.

DHL wordt mijn vriend.

[...]

Hahahahaa. En je denkt dat klagen bij TNT helpt? Welnee. Ze hebben vorige week zelfs toegegeven dat ze met een klacht van een maand daarvoor niets gedaan hebben.

Bovendien is het allemaal erg klantonvriendelijk. Als iets niet is aangekomen (wat hier schering en inslag was op een gegeven moment), dan moet de AFZENDER daar melding van maken. Heel handig, als je veel op MP enzo handelt. Alsof die afzenders daar zin in hebben
Toen ik nog in NL woonde kwamen ze vaak pas na 5 uur, ideaal dus. Daar kon het overigens wat mij betreft ook bij de buren afgeleverd worden, geen probleem.

Nu woon ik in Duitsland, daar komen de pakketjes gewoon met de postbode

Ook wordt het wel eens afgegeven bij de buren, ik vind het niet erg, hier zijn ze allemaal nog erg sociaal en komen het zelfs brengen

quote:Ik vond het echt genant, en was niet blij dat tnt het pakje zomaar hier had afgegeven.Dat deden ze niet "zomaar" maar je dochter heeft toegestemd.
Dit kun je van TNT krijgen:

U heeft een klacht over de aflevering van uw post. Ik vind het vervelend dat uw postzending niet is aangekomen en bied u hiervoor mijn excuses aan. Graag informeer ik u over de afhandeling van uw klacht.

Er is helaas te weinig specifieke informatie bekend om de oorzaak van uw klacht precies te kunnen achterhalen. Het gaat hier om standaard zendingen zonder een aanvullende dienst. TNT Post verwerkt dagelijks 16 miljoen ongeregistreerde poststukken in zijn sorteercentra. Van deze zendingen wordt geen administratie bijgehouden.

Voor het ondervonden ongemak bied ik u nogmaals mijn excuses aan. Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeve
quote:fleurtje schreef op 09 juli 2009 @ 11:32:

[...]

Hahahahaa. En je denkt dat klagen bij TNT helpt? Welnee. Ze hebben vorige week zelfs toegegeven dat ze met een klacht van een maand daarvoor niets gedaan hebben.

Bovendien is het allemaal erg klantonvriendelijk. Als iets niet is aangekomen (wat hier schering en inslag was op een gegeven moment), dan moet de AFZENDER daar melding van maken. Heel handig, als je veel op MP enzo handelt. Alsof die afzenders daar zin in hebben

Oh ja, en dan wil je het voor die afzenders wat makkelijker maken en zelf dat formulier voor ze aanvragen... Dan mag dat niet. Nee mevrouw, zo werkt dat niet.

Dat kl*tebedrijf heeft gewoon veels te lang een monopolie-positie gehad.
quote:Sarah Scott schreef op 09 juli 2009 @ 11:32:

Toen ik nog in NL woonde kwamen ze vaak pas na 5 uur, ideaal dus. Daar kon het overigens wat mij betreft ook bij de buren afgeleverd worden, geen probleem.

Nu woon ik in Duitsland, daar komen de pakketjes gewoon met de postbode

Ook wordt het wel eens afgegeven bij de buren, ik vind het niet erg, hier zijn ze allemaal nog erg sociaal en komen het zelfs brengen Dat jij fijne buren hebt, doet toch niks af aan krommiteiten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven