Geld & Recht alle pijlers

Toeslagendag!

20-12-2013 12:07 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer toeslagendag!

Ik heb gelijk een vraagje. Op mijn toeslagen heb ik alle beschikkingen staan van de zorgtoeslag, huurtoeslag en kindgebondentoeslag krijg ik deze vandaag dan ook al? Mijn vriend en ik zijn sinds een paar maanden uit elkaar en krijg dus voor het eerst deze toeslagen.
quote:mika65 schreef op 20 december 2013 @ 17:37:

Hier ook nog geen toeslag, ABN is weer lekker laatIemand schreef hier eerder dat het wat uren langer kan duren vanwege de invoering van de iban.
Zorgtoeslag had ik rond een uur of 1 vanmiddag, maar nog helaas geen salaris + eindejaarsuitkering. Morgen wil ik eigenlijk de laatste kerstinkopen doen, maar is dus nog maar even afwachten..
Nog niks. ABN. Sorry kinderen, we eten heel laat vandaag ....
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Hier ook nog niks. Ik heb ook ABN Amro.
quote:Mies85 schreef op 20 december 2013 @ 17:50:

Nog niks. ABN. Sorry kinderen, we eten heel laat vandaag ....Jeetje, laat je het echt zo ver komen?
Laat ik het echt ... Meen je dit ? Ik heb het ook niet echt in de hand. Ik heb niks extra's hoe hard ik het ook probeer.
@Mies85 sommige mensen weten niet hoe het is om in bepaalde situaties te zitten ;)

Dat je niet alles zelf in de hand heb.

Ik heb een nieuw huisje na verbroken relatie. Met een mager leerling salarisje van nog geen 1000 netto en geen geld achter de hand in moeten richten.

Nu al 3 maanden aan het wachten op huurtoeslag dus de volle pond betalen en dat word krap met dat salaris.

Mocht ik een kind hebben gehad had ik ook moeten zeggen sorry schat maar we moeten vandaag weer brood met een ei eten ;)
quote:Mies85 schreef op 20 december 2013 @ 17:58:

Laat ik het echt ... Meen je dit ? Ik heb het ook niet echt in de hand. Ik heb niks extra's hoe hard ik het ook probeer.Is het echt niet mogelijk om voor de laatste dag van de maand een tientje opzij te leggen, zodat je in ieder geval de laatste boodschappen kunt doen?
quote:Mies85 schreef op 20 december 2013 @ 17:58:

Laat ik het echt ... Meen je dit ? Ik heb het ook niet echt in de hand. Ik heb niks extra's hoe hard ik het ook probeer.Dat vind ik wel té eigenlijk. Met een gewoon minimum inkomen hoeft dat echt niet. Dat is niet ruim maar wel voldoende om van te eten als je het niet uitgeeft aan de verkeerde dingen.
Nee. Echt niet. Brood is op vriezer is leeg. Drinken is op maar er is water natuurlijk. Lege flessen zijn ingeleverd en alles wat ik missen kon heb ik verkocht op MP.

Ik zit in de ziektewet heb twee kinderen en veel rekeningen. En zeker in deze maand. Heb wel een vriend waar ik mee LAT en is de vader van een van mijn kinderen maar hij heeft ook zijn rekeningen. Betaald ook hier eea maar ook hij houdt niks over.

Ik leef van week tot week en dat is echt heel erg naar. Ik kan zo nog meer schrijven hier hoe of wat maar dit geeft je al wel een kijkje in de keuken.
quote:nina1966 schreef op 20 december 2013 @ 18:05:

[...]

Dat vind ik wel té eigenlijk. Met een gewoon minimum inkomen hoeft dat echt niet. Dat is niet ruim maar wel voldoende om van te eten als je het niet uitgeeft aan de verkeerde dingen.Totdat je koelkast stuk gaat, je een dikke rekening eigen risico zorgverzekering binnen krijgt, je fiets een nieuwe band nodig heeft of weet ik veel wat. Het is zo makkelijk in iemand anders zijn leven te kijken zonder te kijken.
Zou de toeslag nog wel komen vandaag? Omdat het al 18 uur is geweest?
quote:Mies85 schreef op 20 december 2013 @ 18:09:

Nee. Echt niet. Brood is op vriezer is leeg. Drinken is op maar er is water natuurlijk. Lege flessen zijn ingeleverd en alles wat ik missen kon heb ik verkocht op MP.

Ik zit in de ziektewet heb twee kinderen en veel rekeningen. En zeker in deze maand. Heb wel een vriend waar ik mee LAT en is de vader van een van mijn kinderen maar hij heeft ook zijn rekeningen. Betaald ook hier eea maar ook hij houdt niks over.

Ik leef van week tot week en dat is echt heel erg naar. Ik kan zo nog meer schrijven hier hoe of wat maar dit geeft je al wel een kijkje in de keuken.Dat is inderdaad heel naar. Ik hoop dat je toestand de komende tijd flink verbeterd.
quote:babbous schreef op 20 december 2013 @ 18:10:

[...]

Totdat je koelkast stuk gaat, je een dikke rekening eigen risico zorgverzekering binnen krijgt, je fiets een nieuwe band nodig heeft of weet ik veel wat. Het is zo makkelijk in iemand anders zijn leven te kijken zonder te kijken.Ja, precies.
Het zou al zo fijn zijn als die zw per 4wkn zou betalen ipv week. Dat deelt qua uitgave al zoveel makkelijker in. Nu begin ik al met een achterstand. Ik snap natuurlijk wel dat ze het pw doen.

Ik laat storten op een rekening en maak elke week 25,- over naar een andere rekening voor boodschappen. Zo loop ik niet leeg op die andere rekening.

Het gaat gewoon echt niet.
quote:Mies85 schreef op 20 december 2013 @ 18:09:

Ik leef van week tot week en dat is echt heel erg naar. Ik kan zo nog meer schrijven hier hoe of wat maar dit geeft je al wel een kijkje in de keuken.Nare situatie, heb je al gekeken of je in aanmerking komt voor de voedselbank? Ik heb ABN maar helaas nog niks, ben bang dat het maandag pas komt.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Kom ik niet en ook niet voor vrijstelling van gemeentebelastingen. Als ik het goed zeg
Lees op Twitter dat het tot 24.00 bijgeschreven kan worden. Er zijn heel veel mensen met dit probleem en de ABN reageerde er ook op
ABN zegt op Twitter het vervelend te vinden dat mensen moeten wachten

Maar voor 24.00 heeft iedereen het op zijn rekening

Ze maken excuses
Twitter rookt en stoomt bij de ABN.
Ze hebben bij mij weer eens veel te veel gestort ik hoor veel minder te krijgen dus kan ik er weer achteraan gaan
.
Lieve Mies, misschien heb je recht op een voedselpakket van de voedselbank.. heb effe voor je gegoogled..

http://www.voedselbanksne ... Voedselpakket%20aanvragen
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ik zit bij de Rabobank en heb het ook nog niet gekregen.

Mies vind dit heel erg voor jou en je kinderen :( is er misschien familie die je wat geld zou kunnen lenen? Morgen kan je het al terug betalen..
Mies.. Hoeveel heb je nodig om van te eten voor nu? Jij en je kids? Ik las al dat je abn hebt, dan maak ik je even iets over.. Ik heb ook abn, dan heb je het direct! Ik vind niet dat je je kindjes Zo lang kan laten wachten op het avondeten.. En ik doe het graag! Omdat het bijna kerst is!
Abn Amro is gewoon de grens heel erg aan het oprekken vandaag met betalingen.

Officieel hebben ze tot 24.00 de tijd om t over te maken en met alle eindejaarsuutkeringen, bonussen etc maken ze daar echt gebruik van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven