Geld & Recht alle pijlers

Toeslagendag!

20-12-2013 12:07 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer toeslagendag!

Ik heb gelijk een vraagje. Op mijn toeslagen heb ik alle beschikkingen staan van de zorgtoeslag, huurtoeslag en kindgebondentoeslag krijg ik deze vandaag dan ook al? Mijn vriend en ik zijn sinds een paar maanden uit elkaar en krijg dus voor het eerst deze toeslagen.
als je de beschikking hebt ontvang je idd vandaag je toeslagen.
Veel minder dan 2013 zeg!
quote:Atelier_madame schreef op 20 december 2013 @ 12:55:

Veel minder dan 2013 zeg!Vertel mij wat, ik werd behoorlijk groen toen ik het bedrag zag.
Hier gaat Cateau niet blij mee zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waar krijg je zoveel minder van dan, zorg/huurtoeslag?
quote:kerstklok schreef op 20 december 2013 @ 12:59:

Waar krijg je zoveel minder van dan, zorg/huurtoeslag?Huurtoeslag heb ik niet. Zorgtoeslag is 17,5 euro minder bij hetzelfde inkomen.
quote:Nouschi schreef op 20 december 2013 @ 12:58:

Die is misschien al leuke of lekkere kerstdingen aan het kopen
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja, de zorgtoeslag is bij mij ook omlaag gegaan, terwijl het eigen risico juist hoger is geworden!
De hoogte van de toeslag kon je toch al vanaf 27 november nakijken ?

Hier nog niks op de bank *suprise suprise*.

Vanochtend vd zekerheid maar even gebeld ivm de wijziging die ik had doorgegeven, dus nu wachten tot het einde van de dag en dan de kerst boodschappen doen :D
quote:huis_kopen schreef op 20 december 2013 @ 13:03:

Ja, de zorgtoeslag is bij mij ook omlaag gegaan, terwijl het eigen risico juist hoger is geworden!Maar de basisverzekering is omlaag gegaan, vandaar ook minder toeslag.
quote:Nouschi schreef op 20 december 2013 @ 12:58:

Ik ben helemaal happy.

Het is morgen zaterdag.
Ja had bericht gekregen per post, dus wist al dat het flink wat minder is geworden.
quote:nieuwschierig_aagje schreef op 20 december 2013 @ 13:04:

[...]

Maar de basisverzekering is omlaag gegaan, vandaar ook minder toeslag.Oh dat wist ik niet!
Hier is de zorgtoeslag vervallen, alleen nog kindgebondenbudget.

Was er al bang voor, eerst de premie giga omhoog dan zoethouden met toeslag en dan de toeslagen afschaffen. Chapeau kabinet !

Bij ¤ 37.145 vervalt de zorgtoeslag. Alsof dit een wereldinkomen is. Praat je over netto ¤ 2100 per maand. Maar wel maandelijks bijna ¤ 300 aan zorgkosten op kunnen hoesten (incl verplicht eigen risico) in ons geval. Ik ben chronisch ziek en heb geen keuze van eigen risico of lekker shoppen voor de goedkoopste verzekering !

[...]

Maar de basisverzekering is omlaag gegaan, vandaar ook minder toeslag.De basisverzekering is een paar euro goedkoper, dat staat niet in verhouding tot de korting op de toeslag.

[...]

Maar de basisverzekering is omlaag gegaan, vandaar ook minder toeslag.

Heeft daar niets mee te maken, basis is 10% gezakt omdat zorgverzekeringen te veel winst maken. Dit moet terug in de zak van de consument. Toeslag gaat via de belastingdienst naar inkomen. 17,50 Per maand is 20% van de basisverzekering.

Bij mij is de zorgtoeslag naar beneden en mijn huurtoeslag omhoog. Wil het niet eens meer snappen :-)
Hier ook nog niets op de rekening.
quote:Zo.maar schreef op 20 december 2013 @ 13:12:

[...]

Heeft daar niets mee te maken, basis is 10% gezakt omdat zorgverzekeringen te veel winst maken. Dit moet terug in de zak van de consument. Toeslag gaat via de belastingdienst naar inkomen. 17,50 Per maand is 20% van de basisverzekering.

Bij mij is de zorgtoeslag naar beneden en mijn huurtoeslag omhoog. Wil het niet eens meer snappen :-)Er iets van snappen zal ik nooit doen haha. Als ik de rekeningen maar kan betalen. Hoop in de toekomst geen gebruik meer te hoeven maken van toeslagen, maar dat ligt nog ver weg ben ik bang !
Ik begreep laatst van iemand dat ze nagenoeg gratis verzekerd is (zorgtoeslag 88 euro, premie 90 euro). Dat wil ik ook wel Ik heb overigens nog geen beschikking voor de toeslag ontvangen (kinderopvang + kindgebonden budget), en vanavond kijk ik pas hoe de stand op de rekening is.
Ik miste je al Cateautje!

Hier was het al vroeg binnen. 32 euro minder toeslag (voor 2) en de zorgverzekering is 17 euro goedkoper geworden (voor 2). Dus tja... Laat ik maar zeggen dat ik heel blij ben dat ik sinds deze week weer werk heb. Dan is die 15 euro er op achteruit gaan toch net iets minder erg.
En Betjebig, dat kun jij ook hebben. Neem alleen een basisverzekering en gooi je eigen risico op maximaal. Maximale toeslag per persoon per maand is nu 72 euro geloof ik. Moet lukken.
quote:aspoes schreef op 20 december 2013 @ 13:31:

En Betjebig, dat kun jij ook hebben. Neem alleen een basisverzekering en gooi je eigen risico op maximaal. Maximale toeslag per persoon per maand is nu 72 euro geloof ik. Moet lukken.Ik kreeg laatst een brief dat ik in 2014 geen zorgtoeslag krijg. Ze zijn er namelijk eindelijk achter dat ze me dat drie jaar hebben gegeven en ieder jaar alles weer hebben terug gehaald. Vier jaar geleden werkte ik parttime en had ik recht op 40 euro toeslag per jaar, en eer je dan het systeem uit bent...
Betjebig: dat kun je wel willen, maar dat betekent wel dat je echt een heel minimaal inkomen hebt....'t is maar wat je liever hebt. Dan maar geen zorgtoeslag :-)
quote:bionical schreef op 20 december 2013 @ 13:09:

Hier is de zorgtoeslag vervallen, alleen nog kindgebondenbudget.

Was er al bang voor, eerst de premie giga omhoog dan zoethouden met toeslag en dan de toeslagen afschaffen. Chapeau kabinet !

Bij ¤ 37.145 vervalt de zorgtoeslag. Alsof dit een wereldinkomen is. Praat je over netto ¤ 2100 per maand. Maar wel maandelijks bijna ¤ 300 aan zorgkosten op kunnen hoesten (incl verplicht eigen risico) in ons geval. Ik ben chronisch ziek en heb geen keuze van eigen risico of lekker shoppen voor de goedkoopste verzekering !Dat eigen risico vind ik ook heel oneerlijk. Bij een chronisch zieke is het geen risico, maar zekerheid dat je ziek wordt en dat moet gaan betalen. Tot 2013 was daar een compensatie voor, maar die is nu vervallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven