Transitievergoeding
maandag 13 februari 2017 om 14:13
Hoi iedereen,
Ik werk nu 6 jaar ergens. Nu wil ik daar graag weg en heb ik deze week een gesprek met de baas. Ik Vind het al langer niet leuk en wil al langer weg daar en functioneer ook eerlijk gezegd waardeloos daar.
Nu heb ik gelezen over die transitievergoeding. Je hebt er geen recht op als je zelf ontslag neemt maar wel als je wordt ontslagen.... Nu is dit toch geen belangrijk baantje geweest maar als ik het goed begrijp is het in mijn geval dus beter om ontslagen te worden toch? Ik zou iets van 1200-1500 euro krijgen in het geval dat ik een transitievergoeding van hen krijg.
Wil hier graag wat input over....
Ik werk nu 6 jaar ergens. Nu wil ik daar graag weg en heb ik deze week een gesprek met de baas. Ik Vind het al langer niet leuk en wil al langer weg daar en functioneer ook eerlijk gezegd waardeloos daar.
Nu heb ik gelezen over die transitievergoeding. Je hebt er geen recht op als je zelf ontslag neemt maar wel als je wordt ontslagen.... Nu is dit toch geen belangrijk baantje geweest maar als ik het goed begrijp is het in mijn geval dus beter om ontslagen te worden toch? Ik zou iets van 1200-1500 euro krijgen in het geval dat ik een transitievergoeding van hen krijg.
Wil hier graag wat input over....
maandag 13 februari 2017 om 14:30
Zo werkt t helaas niet.
Uit eigen ervaring: solliciteer verder.
Ik had binnen 3 maanden een andere baan gelukkig toen ik de stoute schoenen aan had getrokken.
Baas is mij wel tegemoet gekomen in de opzegtermijn (had 3 maanden, maar 'mocht' na 1,5 maand weg/starten met mn nieuwe baan.
Enne aanrader, sluit het gewoon goed af.
Je weet nooit wie je nog tegenkomt in de toekomst.
Zo werk ik 2 banen verder ineens weer met een oud collega samen. Toch fijn als je de eer aan jezelf hebt gehouden en netjes weg bent gegaan.
*eigen ervaring bedoel ik ervaring met niet meer naar je zin hebben en met stress naar je werk gaan etc
Uit eigen ervaring: solliciteer verder.
Ik had binnen 3 maanden een andere baan gelukkig toen ik de stoute schoenen aan had getrokken.
Baas is mij wel tegemoet gekomen in de opzegtermijn (had 3 maanden, maar 'mocht' na 1,5 maand weg/starten met mn nieuwe baan.
Enne aanrader, sluit het gewoon goed af.
Je weet nooit wie je nog tegenkomt in de toekomst.
Zo werk ik 2 banen verder ineens weer met een oud collega samen. Toch fijn als je de eer aan jezelf hebt gehouden en netjes weg bent gegaan.
*eigen ervaring bedoel ik ervaring met niet meer naar je zin hebben en met stress naar je werk gaan etc
silent-witness wijzigde dit bericht op 13-02-2017 14:33
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Not my circus, not my monkeys
maandag 13 februari 2017 om 14:31
Dus JIJ vindt jouw werk niet leuk, JIJ functioneert niet, JIJ noemt jouw baan zelfs onbelangrijk, en nu wil je graag van ons weten hoe je ervoor kunt zorgen dat je naast het overbetaalde salaris over de achterliggende periode ook nog een extra zak met geld mee kunt krijgen? Ik ga er vanuit dat jouw baas zich zo wel genoeg bekocht voelt, en dat hij zich niet geroepen voelt om nog meer geld aan een slecht functionerende medewerker mee te geven!
maandag 13 februari 2017 om 14:34
Wat ben je van plan To? Op een ontslag aandringen? Want daar moet een gegronde reden voor zijn en als jij verwijtbaar bent krijg je geen cent. En ook geen uitkering. Dus die vlieger gaat niet op en dat is maar goed ook, stel je voor dat iedereen zo zou denken.
Je komt over alsof het je geen reet meer boeit. Prima, maar ga dan gewoon netjes solliciteren.
Je komt over alsof het je geen reet meer boeit. Prima, maar ga dan gewoon netjes solliciteren.
maandag 13 februari 2017 om 15:20
quote:Pluisi schreef op 13 februari 2017 @ 14:50:
Wat een mentaliteit.... Ga gewoon solliciteren!
Die transitievergoeding is voor mensen die buiten hun schuld om ontslagen worden, zodat ze een stuk inkomensverlies kunnen opvangen en een studie voor ander werk kunnen volgen!Ik denk eerlijk gezegd dat TO oprecht niet begreep wat transitievergoeding is.
Wat een mentaliteit.... Ga gewoon solliciteren!
Die transitievergoeding is voor mensen die buiten hun schuld om ontslagen worden, zodat ze een stuk inkomensverlies kunnen opvangen en een studie voor ander werk kunnen volgen!Ik denk eerlijk gezegd dat TO oprecht niet begreep wat transitievergoeding is.
maandag 13 februari 2017 om 15:58
Wat heb je zelf al gedaan om aan een andere baan te komen?
Persoonlijk zou ik dit nooit aan mijn baas vertellen (dat ik het niet naar mijn zin heb) tenzij er goede doorstroommogelijkheden binnen het bedrijf zijn. Ga gewoon solliciteren en wie weet ben je zo ergens anders aan de slag.
En inderdaad: rond het netjes af. Je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt.
Persoonlijk zou ik dit nooit aan mijn baas vertellen (dat ik het niet naar mijn zin heb) tenzij er goede doorstroommogelijkheden binnen het bedrijf zijn. Ga gewoon solliciteren en wie weet ben je zo ergens anders aan de slag.
En inderdaad: rond het netjes af. Je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt.