Geld & Recht alle pijlers

Trouwvraag

26-05-2018 10:21 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me aan het orienteren op de regelzaken van de bruiloft.
We hebben een beperkt budget en onverhoopt iets leuk gevonden wat enigzins met ons budget te verenigen valt, joehoe!

Nu vraag ik me af; we trouwen in een kasteeltje buiten de eigen woonplaats. Dan moet ik het huwelijk aanmelden in de gemeente van het kasteeltje toch? En gelden ook de kosten van die gemeente en niet van de eigen gemeente?

En ik lees dat het sinds jan stamdaard onder huwelijkse voorwaarden is. Wat houdt dat nou precies in? Is dat slim om te doen of juist niet? Als je het wil aanpassen komen er notariskosten bij, dat vind ik ook zonde als het eigenlijk weinig uitmaakt.
Qua financieen hebben we alles op een hoop. We hebben beiden een studieschuld die we samen afbetalen. Partner heeft een halve ton van zijn ouders gekregen en dat zit in het huis.
hamerhaai schreef:
26-05-2018 20:21
Hebben jullie toen jullie een huis kochten geen samenlevingscontract bij de notaris gemaakt? Met een testament. Wij hebben daarin ook gelijk opgenomen wat er wel/niet zal veranderen bij het trouwen.
In het testament kan dat maar in de samenleving niet hoor. Als je gaat trouwen is de samenlevingsovereenkomst niets meer juridisch gezien. Dan geldt of de beperkte gemeenschap sinds 1 januari of je gaat naar de notaris om de huwelijkse voorwaarden te regelen
Mosterd zie ik 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven