Tweedehands auto kopen, waarop letten?
vrijdag 17 september 2010 om 11:40
Hallo allemaal,
Deze week ben ik een leuke tweedehands auto tegengekomen bij de dealer in de buurt.
Nu ben ik niet bekend met het kopen van een auto, dit wordt mijn eerste. Ik heb wel iemand die de auto kan bezichtigen en die kan zeggen of ik waar krijg voor mijn geld, alleen weet ik niet goed wat ik allemaal regelen moet bij de aanschaf van een auto.
- verzekering?
- wegenbelasting?
- parkeervergunning aanvragen
- ??
Heeft iemand tips?
Deze week ben ik een leuke tweedehands auto tegengekomen bij de dealer in de buurt.
Nu ben ik niet bekend met het kopen van een auto, dit wordt mijn eerste. Ik heb wel iemand die de auto kan bezichtigen en die kan zeggen of ik waar krijg voor mijn geld, alleen weet ik niet goed wat ik allemaal regelen moet bij de aanschaf van een auto.
- verzekering?
- wegenbelasting?
- parkeervergunning aanvragen
- ??
Heeft iemand tips?

vrijdag 17 september 2010 om 11:44
Wegenbelasting hoef je niks voor te doen, je krijgt vanzelf bericht.
Verzekering is verplicht, dit moet je dus ook direct regelen, zodra je een auto hebt gekocht. Kan online meestal wel.
Parkeervergunning? Ja, als je die moet hebben, moet je die regelen. Anders zul je vaak naar de automaat moeten lopen
Verzekering is verplicht, dit moet je dus ook direct regelen, zodra je een auto hebt gekocht. Kan online meestal wel.
Parkeervergunning? Ja, als je die moet hebben, moet je die regelen. Anders zul je vaak naar de automaat moeten lopen
vrijdag 17 september 2010 om 11:45
quote:Liv schreef op 17 september 2010 @ 11:44:
Moet je niet opgeven dat je een auto hebt gekocht dan? Straks krijg ik dan een aanslag van zoveel euro omdat ik het niet heb opgegeven.
Parkeervergunning moet ik idd aanvragen, maar dat is geen probleem.
Moet je niet opgeven dat je een auto hebt gekocht dan? Straks krijg ik dan een aanslag van zoveel euro omdat ik het niet heb opgegeven.
Parkeervergunning moet ik idd aanvragen, maar dat is geen probleem.
vrijdag 17 september 2010 om 11:48
vrijdag 17 september 2010 om 11:49
vrijdag 17 september 2010 om 11:50
Je moet wel de auto op je naam laten zetten, bijvoorbeeld bij het postkantoor.
Ik zou iemand mee nemen die verstand heeft van auto's, die kan ook zien of de prijs redelijk is.
En onderhandel over de prijs! meestal ligt de vraagprijs veel hoger.
Ik heb vorige week een auto gekocht, paar 100 euro van de prijs af en ze hebben er betere banden opgezet.
Succes!
Ik zou iemand mee nemen die verstand heeft van auto's, die kan ook zien of de prijs redelijk is.
Ik heb vorige week een auto gekocht, paar 100 euro van de prijs af en ze hebben er betere banden opgezet.
Succes!

vrijdag 17 september 2010 om 11:59
quote:lijn1982 schreef op 17 september 2010 @ 11:50:
Succes!Ik kan de auto sowieso met een flinke korting kopen, aangezien mijn connecties met de medewerkers. Neem aan dat ik daarover niet meer kan onderhandelen!
Succes!Ik kan de auto sowieso met een flinke korting kopen, aangezien mijn connecties met de medewerkers. Neem aan dat ik daarover niet meer kan onderhandelen!

vrijdag 17 september 2010 om 12:36
Laat een kenner onder de motorkap kijken of daar geen gekke dingen mee zijn, doe een uitgebreide proefrit en let daarbij op of je auto recht op de weg blijft, je geen rare geluiden hoort, of de auto trilt of andere dingen die niet horen. Als de APK bijna verlopen is (2 maanden nog of zo), vragen om een nieuwe APK, kijk of alle lichten het doen, bekijk de bekleding. Vraag hoeveel eigenaren de auto heeft gehad (de eerste eigenaar is er vaak nog heel zuinig mee, de tweede al wat minder en als er meer eigenaren zijn geweest kan je ervan uit gaan dat het een ragbakkie is). Is het onderhoudsboekje er nog, en zo ja, is deze altijd netjes ingevuld? Let op roestvlekken en of de lak nog een beetje in orde is.
Ik heb toevallig deze week een 'nieuwe' tweedehandse gekocht en heb voor de vraagprijs (waarmee ze al heel erg gezakt waren) nieuwe banden gekregen, een nieuwe APK, een nieuwe radio en allerlei dingen die mij tijdens de proefrit waren opgevallen zijn gemaakt. Overigens heb ik op Autotrack wel gezocht op een Bovag-bedrijf. Ik vind dat toch net iets betrouwbaarder... (en toevallig horen ze bij hetzelfde auto-servicebedrijf als waar ik mijn vorige auto's altijd liet nakijken....).
Ik heb toevallig deze week een 'nieuwe' tweedehandse gekocht en heb voor de vraagprijs (waarmee ze al heel erg gezakt waren) nieuwe banden gekregen, een nieuwe APK, een nieuwe radio en allerlei dingen die mij tijdens de proefrit waren opgevallen zijn gemaakt. Overigens heb ik op Autotrack wel gezocht op een Bovag-bedrijf. Ik vind dat toch net iets betrouwbaarder... (en toevallig horen ze bij hetzelfde auto-servicebedrijf als waar ik mijn vorige auto's altijd liet nakijken....).
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor