Uitbreiding keuken huurwoning, wat kost dat?
donderdag 22 december 2011 om 22:02
Nee, ik ben begonnen in een splinternieuw huurhuis, maar het was toch echt aan de WbV om dat soort dingen te bepalen.
Krijg je je geld terug als je weggaat? Moet je alles waar je zo dik voor moet betalen weer verwijderen als je weggaat? Het is toch wel normaal om in een nieuwbouwhuis in de keuken een aansluiting voor een vaatwassert te maken, toch?
Krijg je je geld terug als je weggaat? Moet je alles waar je zo dik voor moet betalen weer verwijderen als je weggaat? Het is toch wel normaal om in een nieuwbouwhuis in de keuken een aansluiting voor een vaatwassert te maken, toch?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 22 december 2011 om 22:05
Geen lauw idee hoeveel het kost. Maar je betaalt het of linksom of rechtsom. Als ik hier een vaatwasseraansluiting wil laten maken door de woningbouw, dan kost me dat niet een bedrag ineens maar gaat de huur met 4 euro per maand omhoog. Het is een woningverbetering, dus mogen ze er meer voor vragen.
donderdag 22 december 2011 om 22:08
quote:famkej schreef op 22 december 2011 @ 22:07:
Verhoging huur is geen optie, is duidelijk gezegd dat uitbreidingen betaald moeten worden. Ik vraag me alleen af waar ik op moet rekenen......Laat ze netjes een offerte maken. Je gaat toch geen wensen doorgeven als je niet weet wat het prijskaartje zal zijn?
Verhoging huur is geen optie, is duidelijk gezegd dat uitbreidingen betaald moeten worden. Ik vraag me alleen af waar ik op moet rekenen......Laat ze netjes een offerte maken. Je gaat toch geen wensen doorgeven als je niet weet wat het prijskaartje zal zijn?
donderdag 22 december 2011 om 22:08
Ik wilde ooit eens een grotere boiler in mijn huurwoning laten plaatsen. Toestemming gevraagd aan de woningbouw. Deze gaven aan dat ik van hen toestemming had, maar dat dan wel de huur omhoog zou gaan.
Ongeacht dat ik zelf de woningverbetering aanbracht (en betaalde): de woning kreeg daardoor meer punten en dus ging de huur omhoog. Moet er wel bijzeggen dat dit wel even geleden is, maar misschien ook handig om in je beslissing mee te nemen.
Ongeacht dat ik zelf de woningverbetering aanbracht (en betaalde): de woning kreeg daardoor meer punten en dus ging de huur omhoog. Moet er wel bijzeggen dat dit wel even geleden is, maar misschien ook handig om in je beslissing mee te nemen.
donderdag 22 december 2011 om 22:13
donderdag 22 december 2011 om 22:13
donderdag 22 december 2011 om 22:15
quote:cappi schreef op 22 december 2011 @ 22:13:
famkej, geef je daar groot gelijk in maar ik zou er dus niet teveel geld insteken, wil niet zeggen dat het niet opgeknapt kan worden maar het lijkt mij persoonlijk zonde om een behoorlijk bedrag te investeren in een keuken van huurwoning.
Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe lang je van plan bent om daar te blijven wonen.
Als je plan is om daar 10 jaar of langer te wonen vind ik het helemaal niet gek om wat geld in een keuken te steken.
famkej, geef je daar groot gelijk in maar ik zou er dus niet teveel geld insteken, wil niet zeggen dat het niet opgeknapt kan worden maar het lijkt mij persoonlijk zonde om een behoorlijk bedrag te investeren in een keuken van huurwoning.
Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe lang je van plan bent om daar te blijven wonen.
Als je plan is om daar 10 jaar of langer te wonen vind ik het helemaal niet gek om wat geld in een keuken te steken.
donderdag 22 december 2011 om 22:25
700 Euro lijkt veel maar ik neem aan dat je niet van plan bent om over een jaar weer uit die huurwoning te vertrekken. Met alle apparatuur die je gaat aanschaffen is een extra groep niet overbodig, ik zou in jouw geval zelfs kiezen voor twee extra groepen. Ik heb destijds drie groepen laten aansluiten, de bedrading hebben we zelf doorgetrokken, het aansluiten ervan hebben we overgelaten aan iemand die daarvoor heeft geleerd, dat scheelde ongeveer 500 Euro op de 1.500 maar het was wel een ***klus.
Ok, ik heb geen huurhuis maar het gaat om de veiligheid, kortsluiting bijvoorbeeld.
Ok, ik heb geen huurhuis maar het gaat om de veiligheid, kortsluiting bijvoorbeeld.
verba volant, scripta manent.
donderdag 22 december 2011 om 22:33
donderdag 22 december 2011 om 22:39
O, voor een nieuwbouwwoning, daar had ik even overheen gelezen, is het inderdaad wel een aardig bedrag, ze hadden gewoon standaard moeten zorgen voor die aansluitingen, ook die van de vaatwasser, die zit al sinds de jaren '80 standaard in vrijwel iedere opgeleverde woning, of het nou koop is of huur.
donderdag 22 december 2011 om 22:45
quote:MarianneDavids schreef op 22 december 2011 @ 22:39:
O, voor een nieuwbouwwoning, daar had ik even overheen gelezen, is het inderdaad wel een aardig bedrag, ze hadden gewoon standaard moeten zorgen voor die aansluitingen, ook die van de vaatwasser, die zit al sinds de jaren '80 standaard in vrijwel iedere opgeleverde woning, of het nou koop is of huur.Zeg ik.
O, voor een nieuwbouwwoning, daar had ik even overheen gelezen, is het inderdaad wel een aardig bedrag, ze hadden gewoon standaard moeten zorgen voor die aansluitingen, ook die van de vaatwasser, die zit al sinds de jaren '80 standaard in vrijwel iedere opgeleverde woning, of het nou koop is of huur.Zeg ik.
donderdag 22 december 2011 om 22:46
Weet je zeker dat je een extra groep nodig hebt? Ik heb maar 2 groepen en een vaatwasser, waterkoker, combimagnetron, koelkast en wasmachine op 1 groep. Dat wil prima. Ik zorg er wel voor dat er naast de koelkast niet meer dan 2 apparaten tegelijk aanstaan. Dat wil prima door de wasmachine in te stellen op programma uitstel. Vaatwasser en wasmachine draaien toch meestal 's nachts of als je weg bent. Een extra stopcontact kost bijna niks en kan iedere klusser maken. Een vaatwasseraansluiting is duur door de kraan die erop moet. De materiaalkosten bedragen ruim ¤100. Moeilijk is het niet, kan ook iedere klusjesman.
Ik zou overwegen om geen inbouwapparatuur te kiezen, vervangen is dan vaak goedkoper en mocht je toch eerder verhuizen verkoopt witgoed prima op marktplaats. De kans dat een toekomstige huurder zaken van je wil overkopen is beperkt.
Overigens ben ik het niet met mijn voorgangers eens dat een vaatwasseraansluiting standaard is, wel in reguliere huur maar niet in sociale woningbouw. Veel huurders willen dat niet ivm huurverhoging.
Ik zou overwegen om geen inbouwapparatuur te kiezen, vervangen is dan vaak goedkoper en mocht je toch eerder verhuizen verkoopt witgoed prima op marktplaats. De kans dat een toekomstige huurder zaken van je wil overkopen is beperkt.
Overigens ben ik het niet met mijn voorgangers eens dat een vaatwasseraansluiting standaard is, wel in reguliere huur maar niet in sociale woningbouw. Veel huurders willen dat niet ivm huurverhoging.
donderdag 22 december 2011 om 23:15
Een extra stopcontact leg je inderdaad in vijf minuten aan maar het zit wel op dezelfde groep, als je maar drie groepen hebt kun je niet je vaatwasser en magnetron tegelijk aanzetten, grote kans dat de aardlekschakelaar meteen omklapt, zekeringen (stoppen) worden vrijwel nergens meer gebruikt.
donderdag 22 december 2011 om 23:46
quote:famkej schreef op 22 december 2011 @ 22:19:
Jo, het is zo:
- extra aansluiting water 275
- extra groep ivm vaatwasser 140
- extra aansluiting elektra oven/combi 275
Dat is ook belachelijk, want dat kan een vriend van mij ook. Probleem is dat het verplicht is als de keuken alleen van Bruynzeel mag komen. Ze zetten je dus voor het blok. Ik wil alleen maar dat het toonbaar is.
Hier ook huurwoning en maar 2 groepen in meterkast. Extra groep moest hier 600 euro kosten (!!) is dus niet doorgegaan.
We hebben overigens wel 2 keukenkastjes vervangen door ieder keukenkastje (onder) 2 laden. Erg blij mee.
Jo, het is zo:
- extra aansluiting water 275
- extra groep ivm vaatwasser 140
- extra aansluiting elektra oven/combi 275
Dat is ook belachelijk, want dat kan een vriend van mij ook. Probleem is dat het verplicht is als de keuken alleen van Bruynzeel mag komen. Ze zetten je dus voor het blok. Ik wil alleen maar dat het toonbaar is.
Hier ook huurwoning en maar 2 groepen in meterkast. Extra groep moest hier 600 euro kosten (!!) is dus niet doorgegaan.
We hebben overigens wel 2 keukenkastjes vervangen door ieder keukenkastje (onder) 2 laden. Erg blij mee.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.

vrijdag 23 december 2011 om 07:53
De extra stoppengroep is hetgene wat zo duur maakt..Maar waarom wil je in een huurwoning een inbouw keuken hebben ?
Even extra tip, zorg dat je de serienummers van de keukenkastjes en handgrepen heb, ga daarmee naar andere keukenboeren, bouwmarkten, de prijzen zijn veel goedkoper dan de woningbouw.
Ik had de standaard keuken, we mochten toen een nieuwe uitzoeken bij de woningbouw, stickers die op de kasten zaten bewaard, kastjes besteld ( exact de zefde) bij de multi nog wat, winkel bestaat niet meer, en het scheelde paar honderd euro als je het bij de woningbouw af nam!!
Even extra tip, zorg dat je de serienummers van de keukenkastjes en handgrepen heb, ga daarmee naar andere keukenboeren, bouwmarkten, de prijzen zijn veel goedkoper dan de woningbouw.
Ik had de standaard keuken, we mochten toen een nieuwe uitzoeken bij de woningbouw, stickers die op de kasten zaten bewaard, kastjes besteld ( exact de zefde) bij de multi nog wat, winkel bestaat niet meer, en het scheelde paar honderd euro als je het bij de woningbouw af nam!!