Uitkering bijstand en de regels.

vrijdag 23 december 2011 om 22:37
quote:Liesje75 schreef op 23 december 2011 @ 22:35:
Ja,zo kan je het ook formuleren.
Maar als je alimentatie betaald,waarom nog wel die extra dingen dan..?
Alimentatie betaal je aan de gemeente,zodat zij de uitkering kan ontvangen.Misschien omdat hij ook wil dat zijn kinderen goede schoenen en kleding hebben?
Ja,zo kan je het ook formuleren.
Maar als je alimentatie betaald,waarom nog wel die extra dingen dan..?
Alimentatie betaal je aan de gemeente,zodat zij de uitkering kan ontvangen.Misschien omdat hij ook wil dat zijn kinderen goede schoenen en kleding hebben?

vrijdag 23 december 2011 om 22:38
Overigens kan vriend zijn ex aangeven voor uitkeringsfraude als zij feitelijk samenwoont. Het probleem is dan wel dat ex inkomenloos wordt, met een beetje mazzel wordt veroordeeld wegens fraude, een fikse boete + ontvangen bijstand terug mag betalen. Je kunt je afvragen of je al die ellende moet willen voor een vrouw die formeel niet samenwoont, en wel de moeder is van je kinderen. De weg van het gesprek lijkt me dan altijd nog de eerste stap.
vrijdag 23 december 2011 om 22:39

vrijdag 23 december 2011 om 22:43
De ex van je vriend ziet inderdaad niks terug van de alimentatie, die wordt gewoon 'ingehouden' op de bijstand. Oftwel ze zit nog steeds gewoon op een bijstandsniveau wat geen vetpot is dus dan vind ik het niet zo raar dat er af en toe bijgelegd moet worden voor kleren en schoenen.
Aan de andere kant mag ze niet samenwonen. Volgens mij is het idd max. 3 nachten in de week dat haar nieuwe relatie mag blijven slapen. Als er een vermoeden is van samenwonen, andere inkomsten etc. dan kunnen er onverwachte huisbezoeken worden gedaan. Ook dit wordt dan weer gekort op haar uitkering. Ik denk in dit geval dat je hier heel voorzichtig mee moet zijn aangezien dit alleen maar ten koste van de kinderen zal gaan.
Aan de andere kant mag ze niet samenwonen. Volgens mij is het idd max. 3 nachten in de week dat haar nieuwe relatie mag blijven slapen. Als er een vermoeden is van samenwonen, andere inkomsten etc. dan kunnen er onverwachte huisbezoeken worden gedaan. Ook dit wordt dan weer gekort op haar uitkering. Ik denk in dit geval dat je hier heel voorzichtig mee moet zijn aangezien dit alleen maar ten koste van de kinderen zal gaan.
vrijdag 23 december 2011 om 22:44
Tja dat is altijd een lastige, ik snap zijn frustratie wel want het is ook best krom soms, vooral als zij ook meedeelt in het inkomen van haar nieuwe partner maar toch kan het wel zo voorkomen en als hij het beste voor zijn kinderen wil dan is dat beter dan vanwege de strijd niks extra's betalen. Dat de moeder dat niet goed aanpakt hoeft niet te betekenen dat de kinderen de dupe moeten worden en ze zal niet jaren in de bijstand blijven zitten met de nieuwe regels dus op een gegeven moment zal het meer "zin" hebben om bij te dragen.
vrijdag 23 december 2011 om 22:46
Ik kan het me wel voorstellen hoor dat ze krap zit, ze zit op bijstandsniveau. Weet niet of de alimentatie zo wettelijk is vastgesteld (of door de rechter of wat dan ook), maar misschien kunnen ze er afspraken ovrr maken dat die wat lager wordt en hij wat meer kosten voor de kinderen betaald (zonder geld aan haar te geven).
Zorgt zij voornamelijk voor de kinderen, in dat geval kan ik me voorstellen dat ze er even .alleen tussenuit wil
Zorgt zij voornamelijk voor de kinderen, in dat geval kan ik me voorstellen dat ze er even .alleen tussenuit wil
vrijdag 23 december 2011 om 22:48
quote:Liesje75 schreef op 23 december 2011 @ 22:45:
Nee hoor,hoezo wraak?
Je hebt het er over en wij zeiden jij bent gek.En dat is niet zomaar).Wij vinden het begrijpelijk dat hij alles voor zijn kinderen doet,absoluut.Maar je moet je niet voor de gek laten houden en gebruiken.Alimentatie is heel normaal.
Daar voldoet hij ook aan.
Maar ik wij vinden het op deze manier een beetje schande omdat zijn ex ontzettend veel misbruik maakt van hem en de bijstand.Maar wat is nou belangrijker? Dat jullie vinden dat hij, of de Wet, of zij gek is of dat de kinderen goed kunnen opgroeien? Er zal in de toekomst vast nog wel wat aan veranderen en er wordt al steeds meer op samenwonen gelet. Ik snap nog dat een ijverige buurvrouw zoiets meldt maar kan het nooit goed begrijpen als een vader het overweegt. Wellicht geven jullie hem dat idee maar ik zou dat persoonlijk echt niet zomaar doen.
Nee hoor,hoezo wraak?
Je hebt het er over en wij zeiden jij bent gek.En dat is niet zomaar).Wij vinden het begrijpelijk dat hij alles voor zijn kinderen doet,absoluut.Maar je moet je niet voor de gek laten houden en gebruiken.Alimentatie is heel normaal.
Daar voldoet hij ook aan.
Maar ik wij vinden het op deze manier een beetje schande omdat zijn ex ontzettend veel misbruik maakt van hem en de bijstand.Maar wat is nou belangrijker? Dat jullie vinden dat hij, of de Wet, of zij gek is of dat de kinderen goed kunnen opgroeien? Er zal in de toekomst vast nog wel wat aan veranderen en er wordt al steeds meer op samenwonen gelet. Ik snap nog dat een ijverige buurvrouw zoiets meldt maar kan het nooit goed begrijpen als een vader het overweegt. Wellicht geven jullie hem dat idee maar ik zou dat persoonlijk echt niet zomaar doen.
vrijdag 23 december 2011 om 22:50
quote:flowerbombje schreef op 23 december 2011 @ 22:37:
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Je vriend moet gewoon allimentatie betalen. Of ex nou een uitkering heeft of niet. Dat ex dingen doet die niet in overeenstemming zijn met bijstandsregels, is weer iets anders.De alimentatie wordt in mindering gebracht op de uitkering.
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Je vriend moet gewoon allimentatie betalen. Of ex nou een uitkering heeft of niet. Dat ex dingen doet die niet in overeenstemming zijn met bijstandsregels, is weer iets anders.De alimentatie wordt in mindering gebracht op de uitkering.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

vrijdag 23 december 2011 om 22:51
Het is mij nog helemaal niet duidelijk dat de ex misbruik maakt. Zolang zij op bijstandsniveau zit, heeft ze verdomd weinig te besteden. En kinderkleding en schoenen zijn ontzettend duur. Zolang haar vriend een eigen woning heeft, heeft zij dus gewoon haar vaste lasten die ze zelf moet betalen. Dat ze een keer met hem op pad gaat, betekent niet dat hij normaal ook van alles voor haar betaalt.