Uitkering bijstand en de regels.
zaterdag 24 december 2011 om 14:28
Volgens mij schrijft ze ergens dat het hem gisteren (?) allemaal teveel werd. Kan ik me best voorstellen, zo'n scheiding is niet niks, helemaal niet als je partner is vreemd gegaan en een nieuwe relatie met deze man. Maar dat zijn emoties en het lijkt me niet goed om hier als vrienden in mee te gaan.

zaterdag 24 december 2011 om 16:16
Zo, heb niet alle pagina's gelezen, maar hoop dat de moeder van de kinderen snel werk vind, en dat de ex dan evengoed aan allimentatie moet voldoen.
Dan heeft TO nergens meer over te klagen. Je hebt namelijk partnerallimentatie, kinderallimentatie, en denk zomaar dat TO dat door elkaar haalt.
Als de moeder van de kinderen van een "goede vriend"werk heeft,en haar ex moet evengoed nog voldoen aan eventuele partnerallimentatie, en kinderallimentatie heeft het allemaal niets met de bijstand te maken.
Dan heeft ze wat meer te besteden,doordat de allimentatie niet wordt afgetrokken van de bijstand.
Maar de moeder van haar goede vriend, heeft er gewoon recht op. Niets meer, niets minder.
Dus TO, vind een leuk baantje voor de moeder van de kinderen van je "goede "vriend, zodat ze voldoende verdient om uit de bijstand te blijven,en de ex kan evengoed nog aan alle verplichtingen moeten voldoen, het zijn namelijk zijn kinderen, en niet die van haar nieuwe vriend.
Zo, en ga nu maar puzzelen met dit stukje.
Dan heeft TO nergens meer over te klagen. Je hebt namelijk partnerallimentatie, kinderallimentatie, en denk zomaar dat TO dat door elkaar haalt.
Als de moeder van de kinderen van een "goede vriend"werk heeft,en haar ex moet evengoed nog voldoen aan eventuele partnerallimentatie, en kinderallimentatie heeft het allemaal niets met de bijstand te maken.
Dan heeft ze wat meer te besteden,doordat de allimentatie niet wordt afgetrokken van de bijstand.
Maar de moeder van haar goede vriend, heeft er gewoon recht op. Niets meer, niets minder.
Dus TO, vind een leuk baantje voor de moeder van de kinderen van je "goede "vriend, zodat ze voldoende verdient om uit de bijstand te blijven,en de ex kan evengoed nog aan alle verplichtingen moeten voldoen, het zijn namelijk zijn kinderen, en niet die van haar nieuwe vriend.
Zo, en ga nu maar puzzelen met dit stukje.

zaterdag 24 december 2011 om 16:26
zondag 25 december 2011 om 09:38
quote:Missprincesa schreef op 24 december 2011 @ 14:21:
Hij mag overigens ook elke dag bij haar zijn, alleen blijven slapen mag maar 3x per week
Dat is geen "wet" zoals ik al schreef heb ik ooit (2002) een
vriendin in de bijstand gehad die door mijn aanwezigheid wat
problemen kreeg met de sociale dienst.
Ze is toen naar het bureau voor rechtshulp gestapt en inderdaad
de vraag van het slapen voorgelegd, de vrouwlijke advocaat die
haar te woord stond was glashelder, er staat nergens dat je er
3 dagen "mag" slapen het gaat er om wat de sociale dienst ziet
als een gezamelijke huishouding.
Kijk uiteindelijk is het altijd een rechter die bepaalt of een uit-
kering terecht gestopt is of niet maar dei advocaat raadde aan om
het "slapen" met de sociale dienst te overleggen.
Hij mag overigens ook elke dag bij haar zijn, alleen blijven slapen mag maar 3x per week
Dat is geen "wet" zoals ik al schreef heb ik ooit (2002) een
vriendin in de bijstand gehad die door mijn aanwezigheid wat
problemen kreeg met de sociale dienst.
Ze is toen naar het bureau voor rechtshulp gestapt en inderdaad
de vraag van het slapen voorgelegd, de vrouwlijke advocaat die
haar te woord stond was glashelder, er staat nergens dat je er
3 dagen "mag" slapen het gaat er om wat de sociale dienst ziet
als een gezamelijke huishouding.
Kijk uiteindelijk is het altijd een rechter die bepaalt of een uit-
kering terecht gestopt is of niet maar dei advocaat raadde aan om
het "slapen" met de sociale dienst te overleggen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 25 december 2011 om 20:08
Je hebt het er maar druk mee zeg. Dat hij zélfs meer wil betalen lijkt me niet zo bijzonder, het zijn zijn kinderen toch? Nogmaals, je klinkt enorm zuur en hij eigenlijk ook. Wat wil je nou helemaal zeggen met dat je dit aan hem hebt laten lezen? Moeten mensen nu opeens een andere mening krijgen? Volgens mij was het idee dat hoe frustrerend sommige zaken ook voor hem zijn de kinderen niet de dupe moeten worden en dat vindt hij ook, klaar toch? Wat wil je nou precies hiermee? Niet alles loopt altijd zoals jij dat goed vindt zuiver en alleen omdat jij dat vindt. Deal with it.
zondag 25 december 2011 om 20:20
zondag 25 december 2011 om 20:55
Klopt, ik vroeg me af of je nog had gereageerd op vragen en suggesties van sommige posters die het goed verwoord hebben en goede tips gaven.
Absoluut goed, dat je nog even terugkomt. Ik vroeg je echter waarom je moet vermelden dat je de vader het hebt laten lezen en dat deze het vervelend vond dat jij je moest verdedigen. Ik snap daarvan de relevantie niet, aangezien je het zelf opent en het jou kennelijk heel erg bezighoudt. Ik heb even geloept en je andere topic gelezen en ik denk dat daar misschien de grondslag ligt voor je gevoel tov de moeder. Hoe begrijpelijk ook, zoals je zelf al zei, het is jouw probleem niet en je moet je er niet mee bemoeien. Als je de bijstand/het aangeven van de moeder etc. erbuiten had gelaten was dit topic waarschijnlijk heel anders gelopen. Dit komt echt over als wrok en wraak nemen al leg je het buiten jezelf.
Absoluut goed, dat je nog even terugkomt. Ik vroeg je echter waarom je moet vermelden dat je de vader het hebt laten lezen en dat deze het vervelend vond dat jij je moest verdedigen. Ik snap daarvan de relevantie niet, aangezien je het zelf opent en het jou kennelijk heel erg bezighoudt. Ik heb even geloept en je andere topic gelezen en ik denk dat daar misschien de grondslag ligt voor je gevoel tov de moeder. Hoe begrijpelijk ook, zoals je zelf al zei, het is jouw probleem niet en je moet je er niet mee bemoeien. Als je de bijstand/het aangeven van de moeder etc. erbuiten had gelaten was dit topic waarschijnlijk heel anders gelopen. Dit komt echt over als wrok en wraak nemen al leg je het buiten jezelf.