Geld & Recht alle pijlers

Uitkering stopgezet

16-12-2016 20:54 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben een alleenstaande moeder, en heb eeb uitkering en binnekort hoop ik weer aan het werk te kunnen.nu is het zo ik had een afspraak bij de gemeente en die had ik netjes afgebeld omdat ik al een andere afspraak had. Nu vond ik later een nieuwe uitnodiging die ik dus niet gezien heb de brief kwam ik tegen toen ik me kranten weg wou gooien(kranten leg ik altijd apart) in die brief stond dat ik me eerdere afspraak niet heb afgemeld terwijl ik dat wel heb gedaan en als ik op de nieuwe afspraak niet kwam zonder bericht me uitkering word stop gezet. Ik heb deze brief pas later gevonden ik kan hier niks aan doen en kom altijd me afspraken na.dit zijn ook mevenigste inkomsten alsof ik wil riskeren om geen inkomsten te hebben.ik heb gelijk gebeld en diegene die erover gaat is er pas volgende week.ik maak me echt zorgen ik sta er alleen voor met me dochtertje en nu dus zonder geld dit is onmacht ze kunnen ons toch niet op straat zettn met niks en dat voor de kerst ik kom alrijd mijn verplichtingen na.
twee keer een afspraak gemist en je komt altijd je afspraken na?
en waarom zouden ze je binnen nu en een week op straat zetten?
Nee eerste keer netjes afgebeld
Nou als ik geen inkomsten heb kan ik ook niks betalen
quote:Dame262 schreef op 16 december 2016 @ 20:57:

Nou als ik geen inkomsten heb kan ik ook niks betalenze is er weer over een week zeg je, heb je binnen nu en een week een betalingsverplichting?
quote:Dame262 schreef op 16 december 2016 @ 20:56:

Nee eerste keer netjes afgebeldje moet echt zorgvuldiger met je post omgaan hoor
Nou, maandag is het alweer volgende week dus bellen maar.
Dus je hebt een brief waarin je een tweede afspraak hebt en waarin staat dat als je op deze niet zou verschijnen je uitkering wordt stopgezet. En die heb je dus wel in je hand, maar nooit gezien?

Ik zou niet bellen, want niet traceerbaar, maar een e-mail sturen met daarin de uitleg en het verzoek zo spoedig mogelijk een afspraak in te plannen. Als het enigszins kan, leesbevestiging meesturen.
gaan de afspraken met de uitkeringsinstantie niet voor op andere dingen? wat was er zo belangrijk dat je de eerste keer moest afzeggen?
Waarom zou je meteen op straat staan? Dat gaat niet zomaar hoor. En in het vervolg goed je post in de gaten houden en als je ergens een wijziging aanbrengt, zoals in de datum van een afspraak, altijd ervoor zorgen dat je zwart op wit een bevestiging krijgt van de wijziging. En ik raad je aan dit altijd en bij elke instantie te doen.
Ja maar maak me ook zorgen wat als ik het niet terug krijg. De eerste afspraak gad ik afgebeld omdat ik een andere afspraak had die ook heel belangrijk was. En dat ik die brief over het hoofd heb gezien dat doe ik ook niet expres:(
Het is natuurlijk niet helemaal waar dat je hier niks aan kunt doen, jij hebt je brief tussen het oud papier gegooid, dat is gewoon niet slim. Als het goed is heb je een klantmanager van de uitkeringsinstantie, probeer daar zsm contact mee te krijgen. Als dat degene is die er een week niet is zou ik in jouw plaats de vervangende klantmanager willen spreken, die moet er zijn want er zijn wel vaker prangende zaken.
Iets wat van de rechter moet gesprek met vader van me kind kort gezegt
quote:Dame262 schreef op 16 december 2016 @ 21:01:

Ja maar maak me ook zorgen wat als ik het niet terug krijg. De eerste afspraak gad ik afgebeld omdat ik een andere afspraak had die ook heel belangrijk was. En dat ik die brief over het hoofd heb gezien dat doe ik ook niet expres:(daarom moet je bellen en wachten tot je contactpersoon terug is. is je uitkering al gestopt of is er alleen gedreigd met stopzetten?
Ik kan niemand anders spreken zeiden ze, de vrouw waar ik een afspraak mee had gaat daar over, nee is ook niet slim maar ik sorteer kranten apart en gewoon echt niet gezien
Is al gestopt
quote:S-Meds schreef op 16 december 2016 @ 21:04:

[...]

daarom moet je bellen en wachten tot je contactpersoon terug is. is je uitkering al gestopt of is er alleen gedreigd met stopzetten?Dan krijg je meestal op de dag van de uitbetaling of daags erna een brief met een beschikking van de gemeente. TO Kijk je de rest van je papieren nog even na of je die brief niet ook over het hoofd hebt gezien. Verder is er vrij weinig aan te doen nu op dit moment. Maandag pas weer. En ja, ook voor Kerst stoppen ze gewoon uitkeringen.
het is al gestopt? en daarna ging je de brief zoeken? heb je gelijk gebeld toen het gestopt is?
Je hebt dus 1 afspraak afgezegd, en de ander gemist?

Ik zou voor nu niet zo stressen, want je kan toch niets doen.

Gewoon bellen volgende week.

Stuur alvast een email ( in goed leesbaar en duidelijk Nederlands.. ) over het hoe en waarom.
Ik zou (indien je uitkering is stopgezet) nu in contact treden met instanties waar je eind december de automatische afschrijvingen van hebt, zoals huur en gaswaterlicht, dat je zoekt naar een oplossing, hoopt op begrip en dat je asap betaalt. Zodat je het geld wat je krijgt via je toeslagen (wat je vast krijgt als alleenstaande moeder) kan gebruiken om te eten. Zodra de case rond je uitkering geregeld is per direct je huur en gwl overmaken dan. En niet denken och dat komt later wel. Maar ik denk dat instanties liever van tevoren op de hoogte zijn van de situatie zodat ze met je mee kunnen denken ipv achteraf achterkomen als de afschrijvingen worden verwerkt.
quote:Dame262 schreef op 16 december 2016 @ 21:04:

Is al gestoptIn de beschikking staat dan wat je nu moet doen.
quote:Dame262 schreef op 16 december 2016 @ 21:04:

Is al gestoptDan is er veel meer aan de hand. Ze stoppen je uitkering niet na 1 afgezegd afspraak.
Nee ik vond die brief en daar stond in ala ik niet kom zonder bericht word het stopgezet en ik logde in op mijn gemeente en stond er ook uitkering gestopt
email sturen is sowieso een goed idee, maar ik krijg de indruk dat je ze al gesproken hebt? daarom ging je die brief zoeken waarschijnlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven