Uitkoopsom
woensdag 15 november 2017 om 15:24
Waarom geen andere woning?
Waar je op kunt rekening weet ik ook niet. Als je in Amsterdam woont en je huur is een schijntje dan moet de verhuurder natuurlijk veel diepen in de buidel tasten dan als je in Oude Pekela woont en binnen 1 week weer een andere woning hebt?
Dussssss is het slechts een vergoeding voor de kosten die je maakt bij het accepteren van een andere woning (verhuizen en opnieuw inrichten) of een compensatie voor meer dan dat?
Waar je op kunt rekening weet ik ook niet. Als je in Amsterdam woont en je huur is een schijntje dan moet de verhuurder natuurlijk veel diepen in de buidel tasten dan als je in Oude Pekela woont en binnen 1 week weer een andere woning hebt?
Dussssss is het slechts een vergoeding voor de kosten die je maakt bij het accepteren van een andere woning (verhuizen en opnieuw inrichten) of een compensatie voor meer dan dat?
woensdag 15 november 2017 om 15:25
http://www.woonforte.nl/wonencentraal/I ... plexen.pdf
Hierin staat het bedrag dat mijn woningbouw uitkeert bij gedwongen verhuizingen.
Rond de € 5500,-
Hierin staat het bedrag dat mijn woningbouw uitkeert bij gedwongen verhuizingen.
Rond de € 5500,-
woensdag 15 november 2017 om 17:48
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vergoeding
Er zijn wettelijke bedragen voor in het geval van verplicht verhuizen.
Als je verhuurder je er via de rechter wil laten uitzetten moet hij dit ook betalen. Dus niet zomaar met een schijntje akkoord gaan.
Er zijn wettelijke bedragen voor in het geval van verplicht verhuizen.
Als je verhuurder je er via de rechter wil laten uitzetten moet hij dit ook betalen. Dus niet zomaar met een schijntje akkoord gaan.
donderdag 16 november 2017 om 09:32
Ik heb vorig jaar een vergoeding van 17.500 + de laatste 3 maanden geen huur betalen, kunnen lospeuteren. En met mij de laatste 3 andere huurders van een pand dat plat gaat om een hoge woontoren neer te gaan zetten (Rotterdam). Er is inderdaad wettelijk iets vastgelegd over verhuisvergoeding, iemand zette die link al hierboven neer. Maar als je verhuurder bijvoorbeeld haast wil maken en jij de boel op zou kunnen rekken, kun je er misschien ook meer uitonderhandelen door bv. snel weg te gaan. Ik heb toen ook advies gekregen van mijn rechtsbijstandverzekering. Zij gaven ook aan dat een vrij grijs gebied is qua onderhandeling en dat er behalve de vastgelegde verhuiskosten per situatie gekeken wordt of er meer uitgehaald kan worden.
donderdag 16 november 2017 om 16:48
Die verhuisvergoeding van rond de 5500 is wel alleen voor de verhuizing e.d. Je krijgt dan een ander huis aangeboden die je mag accepteren. Jij moest zelf een anders huis vinden (en hopen dat dit lukt).paradijspoes schreef: ↑15-11-2017 17:52Wij hebben ongeveer een jaar terug 25000 euro gekregen van de huisbaas en 6 maanden de tijd om iets anders te vinden. Dus een fors hoger bedrag dan hierboven genoemd wordt (utrecht).
donderdag 16 november 2017 om 17:53
Wat is de reden? Wil hij het opknappen en flink duurder verhuren / verkopen? En waar speelt dit? Ik ken een stel waarvoor de huisbaas een andere woning kocht.