Geld & Recht alle pijlers

Uitnodiging tot betaling

30-09-2010 16:48 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb even jullie hulp nodig. Ik had aan het begin van deze maand een bloesje besteld via internet (uit Korea of zo) en vandaag kreeg ik een hele vage "brief" van FedEx en op de 4e pagina staat Uitnodiging tot betaling.

Nu heb ik uit deze ongelofelijk vage brief/bon opgemaakt dat ik ¤6,27 moet betalen aan BTW. Nou geen probeem, had ook gelezen dat ik dat zelf moest betalen, maar waar moet ik dat aan overmaken? Er staan wel meerdere nummers en ik weet niet zo goed welke ik moet hebben. Douanenummer, aangiftenummer, referentienummer, etc. En bij de meesten staat er nog een "/" achter en daarachter nog 2-4 cijfers, moet ik die weglaten of ook noteren? Ik voel me echt een enorme kluns, maar deze papieren zijn ook zo onduidelijk..

Iemand met verstand hiervan? Alvast bedankt!
Och wat leuk, dat ze je uitnodigen tot betalen. Klinkt een stuk leuker dan Factuur. Of Aanmaning.

Maarre ontopic: staat er ergens een ibannummer? Dat is nl. de internationale code voor het bankrekeningnummer.

En dan heb je ook nog een bic code nodig, meestal staat dat er ook bij.
Geen verstand van. Wellicht handig om even een scan te maken en 'm hier achter te laten. Uiteraard zonder je eigen gegevens :-)

Misschien kunnen we er dan wat wijzer van worden.
ik zou even bellen naar fedex....

http://www.fedex.com/nl/contact/

FedEx zet zich in om u de best denkbare service te bieden. Heeft u ons nodig?

Dan kunt u ons altijd e-mailen, schrijven of bellen op 0800 0222 333.
Ik zou niet betalen zolang je niet precies weet wat die brief inhoudt. Daar dus snel achteraan gaan. FedEx bellen en eventueel hier posten (zonder persoonlijke info natuurlijk). En verder misschien even googlen op brief fedex btw ofzo. Er zullen vast meer mensen zijn die ooit zo'n brief hebben gehad.

Heb je het bloesje wel al ontvangen? En heb je hem verder al wel betaald?
Is het alleen zo'n uitnodiging tot betaling of zit er ook echt een factuur van FedEx voor (met paars-rood FedEx logo linksboven)?

Ik heb ook wel eens zo'n uitnodiging tot betaling ontvangen maar dan zat er wel een echte factuur van FedEx voor.
Oh bedankt voor de snelle en behulpzame reacties!

@viennas ik heb inderdaad de IBAN en BIC code gevonden, zat weer op een andere pagina en had ik eerder overheen gelezen

@Miffy ja er zit ook echt een factuur bij van FedEx

Heel erg bedankt allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven