Uitzendwerk stopt
dinsdag 14 juni 2016 om 19:28
Op dit moment werk ik via het uitzendbureau op kantoor met een uitzendcontract voor 3 maanden met een uitzendbeding. Dit is mijn eerste keer en mijn 3 maandjes zitten er bijna op. Nu vraag ik me af hoe dat gaat aan het einde van het contract. Volgens het uitzendbeding eindigd dan dus mijn contract van rechtswege.
Moet ik dan gewoon de volgende dag wegblijven of wordt zo'n contract automatisch verlengd als ik blijf werken. Maar betaald het uitzendbureau dat wel? Of moet iemand van kantoor dit voor mij regelen?
Ik vind het werk best leuk, maar iets anders via het uitzendbureau vind ik ook niet erg. En een beetje vakantie in de zomer vind ik ook niet zo'n probleem want ik heb wat gespaard.
Moet ik dan gewoon de volgende dag wegblijven of wordt zo'n contract automatisch verlengd als ik blijf werken. Maar betaald het uitzendbureau dat wel? Of moet iemand van kantoor dit voor mij regelen?
Ik vind het werk best leuk, maar iets anders via het uitzendbureau vind ik ook niet erg. En een beetje vakantie in de zomer vind ik ook niet zo'n probleem want ik heb wat gespaard.
dinsdag 14 juni 2016 om 22:18
Nee juist niets zeggen, gewoon doorwerken. Pas opgeven als ze je wegsturen.
Zie: http://www.arbeidsrechter ... de-contract-bepaalde-tijd onder het kopje "Stilzwijgende opvolging zonder tegenspraak, wanneer de medewerker doorwerkt"
Tenzij je liever ziet dat ze wel opzeggen, dan bellen inderdaad.
Zie: http://www.arbeidsrechter ... de-contract-bepaalde-tijd onder het kopje "Stilzwijgende opvolging zonder tegenspraak, wanneer de medewerker doorwerkt"
Tenzij je liever ziet dat ze wel opzeggen, dan bellen inderdaad.
zaterdag 25 juni 2016 om 11:06
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb contact opgenomen met het uitzendbureau voor meer info, want in mijn uitzendbeding staat duidelijk dat mijn 3-maandencontract niet stilzwijgend kan worden verlengd. Helaas blijft het uitzendbureau erg onduidelijk over hoe het nu verdergaat. Mijn contactpersoon die mij toenertijd heeft voorgesteld bij het bedrijf werkt er niet meer en de andere mensen bij het uitzendbureau vinden mijn cv niet toereikend voor het werk (??). Dus een nieuw uitzendcontract heb ik niet ontvangen.
Op kantoor zijn ze echter heel tevreden en gaan ze er nog steeds enthousiast vanuit dat ik blijf. Er zou een inleencontract voor een half jaar zijn uitgezet dus hoef ik me geen zorgen te maken zeggen ze. Maarja, dat is allemaal mondeling. Ik heb aangegeven dat ikzelf dus geen zekerheid heb, maar wegens vakantie is de juiste persoon pas na het verlopen van mijn contract weer terug en praat ik nu een beetje tegen dovemansoren.
Dus wat zal ik nou doen? Blijven werken met het risico dat het voor nix is (ik krijg geen geld) of zal ik gewoon vakantie gaan vieren (ook aantrekkelijk...)
Op kantoor zijn ze echter heel tevreden en gaan ze er nog steeds enthousiast vanuit dat ik blijf. Er zou een inleencontract voor een half jaar zijn uitgezet dus hoef ik me geen zorgen te maken zeggen ze. Maarja, dat is allemaal mondeling. Ik heb aangegeven dat ikzelf dus geen zekerheid heb, maar wegens vakantie is de juiste persoon pas na het verlopen van mijn contract weer terug en praat ik nu een beetje tegen dovemansoren.
Dus wat zal ik nou doen? Blijven werken met het risico dat het voor nix is (ik krijg geen geld) of zal ik gewoon vakantie gaan vieren (ook aantrekkelijk...)
zaterdag 25 juni 2016 om 12:00
zaterdag 25 juni 2016 om 12:04
quote:Mimie2016 schreef op 25 juni 2016 @ 11:06:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb contact opgenomen met het uitzendbureau voor meer info, want in mijn uitzendbeding staat duidelijk dat mijn 3-maandencontract niet stilzwijgend kan worden verlengd. Helaas blijft het uitzendbureau erg onduidelijk over hoe het nu verdergaat. Mijn contactpersoon die mij toenertijd heeft voorgesteld bij het bedrijf werkt er niet meer en de andere mensen bij het uitzendbureau vinden mijn cv niet toereikend voor het werk (??). Dus een nieuw uitzendcontract heb ik niet ontvangen.
Op kantoor zijn ze echter heel tevreden en gaan ze er nog steeds enthousiast vanuit dat ik blijf. Er zou een inleencontract voor een half jaar zijn uitgezet dus hoef ik me geen zorgen te maken zeggen ze. Maarja, dat is allemaal mondeling. Ik heb aangegeven dat ikzelf dus geen zekerheid heb, maar wegens vakantie is de juiste persoon pas na het verlopen van mijn contract weer terug en praat ik nu een beetje tegen dovemansoren.
Dus wat zal ik nou doen? Blijven werken met het risico dat het voor nix is (ik krijg geen geld) of zal ik gewoon vakantie gaan vieren (ook aantrekkelijk...)Wat vreemd, als het kantoor waar jij nu werkt jou langer wil inhuren, dan moeten ze dit gewoon doorgeven aan het uzb. Het uzb maakt niet uit of je wel of niet geschikt bent voor de job, dat is nl aan hun opdrachtgever, het kantoor waar jij werkt dus.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb contact opgenomen met het uitzendbureau voor meer info, want in mijn uitzendbeding staat duidelijk dat mijn 3-maandencontract niet stilzwijgend kan worden verlengd. Helaas blijft het uitzendbureau erg onduidelijk over hoe het nu verdergaat. Mijn contactpersoon die mij toenertijd heeft voorgesteld bij het bedrijf werkt er niet meer en de andere mensen bij het uitzendbureau vinden mijn cv niet toereikend voor het werk (??). Dus een nieuw uitzendcontract heb ik niet ontvangen.
Op kantoor zijn ze echter heel tevreden en gaan ze er nog steeds enthousiast vanuit dat ik blijf. Er zou een inleencontract voor een half jaar zijn uitgezet dus hoef ik me geen zorgen te maken zeggen ze. Maarja, dat is allemaal mondeling. Ik heb aangegeven dat ikzelf dus geen zekerheid heb, maar wegens vakantie is de juiste persoon pas na het verlopen van mijn contract weer terug en praat ik nu een beetje tegen dovemansoren.
Dus wat zal ik nou doen? Blijven werken met het risico dat het voor nix is (ik krijg geen geld) of zal ik gewoon vakantie gaan vieren (ook aantrekkelijk...)Wat vreemd, als het kantoor waar jij nu werkt jou langer wil inhuren, dan moeten ze dit gewoon doorgeven aan het uzb. Het uzb maakt niet uit of je wel of niet geschikt bent voor de job, dat is nl aan hun opdrachtgever, het kantoor waar jij werkt dus.
zaterdag 25 juni 2016 om 17:50
quote:loisnvt schreef op 25 juni 2016 @ 12:04:
[...]
Wat vreemd, als het kantoor waar jij nu werkt jou langer wil inhuren, dan moeten ze dit gewoon doorgeven aan het uzb. Het uzb maakt niet uit of je wel of niet geschikt bent voor de job, dat is nl aan hun opdrachtgever, het kantoor waar jij werkt dus.Dit dus, Praat even met je opdrachtgever dan kunnen zij het met het uzb regelen. Bij mij werd ook altijd alles op het laatste moment geregeld.
[...]
Wat vreemd, als het kantoor waar jij nu werkt jou langer wil inhuren, dan moeten ze dit gewoon doorgeven aan het uzb. Het uzb maakt niet uit of je wel of niet geschikt bent voor de job, dat is nl aan hun opdrachtgever, het kantoor waar jij werkt dus.Dit dus, Praat even met je opdrachtgever dan kunnen zij het met het uzb regelen. Bij mij werd ook altijd alles op het laatste moment geregeld.
dinsdag 5 juli 2016 om 18:01
Nou, ben ondertussen al een paar dagen zonder uitzendovereenkomst aan het werk. Maar het uzb heeft mijn urenregistratie uit gezet dus mijn uren kan ik niet registreren in hun systeem. En helaas beloven ze bij het uzb wel om elke keer terug te bellen, maar ze doen het niet... en de juiste persoon krijg ik niet aan de telefoon en op berichtjes via email reageren ze verder niet.
Op kantoor zeggen ze dat ze een contract voor een half jaar hebben met het uzb, maar daar heb ik verder geen bewijs van en volgens mij heb ik daar ook weinig mee te maken, want mijn werkgever was het uzb...
Word ik nou gewoon in de maling genomen en moet ik straks mijn verlies nemen??
Op kantoor zeggen ze dat ze een contract voor een half jaar hebben met het uzb, maar daar heb ik verder geen bewijs van en volgens mij heb ik daar ook weinig mee te maken, want mijn werkgever was het uzb...
Word ik nou gewoon in de maling genomen en moet ik straks mijn verlies nemen??
dinsdag 5 juli 2016 om 18:06
Ik zou dus echt per direct - vandaag nog - stoppen met werken.
Je gaat immers waarschijnlijk geen cent betaald krijgen.
Het bedrijf kan zeggen wat ze willen, als jij geen uren kan ingeven wordt je niet betaald door het uitzendkantoor.
Willen ze je toch houden, dan bellen ze - het bedrijf waar je voor werkt - zich zelf maar rot tot het officieel in orde is.
Ik zou staalharde garanties op mail willen hebben.
Je gaat immers waarschijnlijk geen cent betaald krijgen.
Het bedrijf kan zeggen wat ze willen, als jij geen uren kan ingeven wordt je niet betaald door het uitzendkantoor.
Willen ze je toch houden, dan bellen ze - het bedrijf waar je voor werkt - zich zelf maar rot tot het officieel in orde is.
Ik zou staalharde garanties op mail willen hebben.
woensdag 6 juli 2016 om 08:26
Waarom stuur je nu geen mail vanuit je werkmail, naar het uitzendbureau en de leidinggevende? Vertel duidelijk dat je op verzoek van kantoor nog aan het werk bent, je uren nu niet kan registreren maar hiervoor wél betaald wil worden en dat het kantoor aangeeft opnieuw een halfjaar contract met je te zijn aangegaan. Of ze dit zo spoedig mogelijk schriftelijk kunnen regelen, maar uiterlijk morgen.
Mocht je dan alsnog niet betaald krijgen, heb je het in ieder geval nog bewaard zodat je er eventueel juridisch iets mee kan doen. Als ze het daarna niet in orde maken, stop je met werken tot het alsnog in orde wordt gemaakt.
Raar trouwens van het uitzendbureau. Het maakt ze helemaal niet uit hoe jij werkt, als het kantoor maar tevreden is. Zij maken dikke winst op de uren die jij schrijft, dus vind het nogal raar dat jouw contract wordt tegengehouden.
Mocht je dan alsnog niet betaald krijgen, heb je het in ieder geval nog bewaard zodat je er eventueel juridisch iets mee kan doen. Als ze het daarna niet in orde maken, stop je met werken tot het alsnog in orde wordt gemaakt.
Raar trouwens van het uitzendbureau. Het maakt ze helemaal niet uit hoe jij werkt, als het kantoor maar tevreden is. Zij maken dikke winst op de uren die jij schrijft, dus vind het nogal raar dat jouw contract wordt tegengehouden.
woensdag 6 juli 2016 om 08:52
quote:Flessenpost schreef op 06 juli 2016 @ 08:26:
Waarom stuur je nu geen mail vanuit je werkmail, naar het uitzendbureau en de leidinggevende? Vertel duidelijk dat je op verzoek van kantoor nog aan het werk bent, je uren nu niet kan registreren maar hiervoor wél betaald wil worden en dat het kantoor aangeeft opnieuw een halfjaar contract met je te zijn aangegaan. Of ze dit zo spoedig mogelijk schriftelijk kunnen regelen, maar uiterlijk morgen.
Mocht je dan alsnog niet betaald krijgen, heb je het in ieder geval nog bewaard zodat je er eventueel juridisch iets mee kan doen. Als ze het daarna niet in orde maken, stop je met werken tot het alsnog in orde wordt gemaakt.
Raar trouwens van het uitzendbureau. Het maakt ze helemaal niet uit hoe jij werkt, als het kantoor maar tevreden is. Zij maken dikke winst op de uren die jij schrijft, dus vind het nogal raar dat jouw contract wordt tegengehouden.
Dit, laat je leidinggevende hier ook achteraan gaan. Echt, verlengen is voor het UZB zo makkelijk, ze hebben er een half uurtje werk aan (even nieuw contractje opstellen) en wekelijks zorgen dat jij je geld krijgt, en het zou ze een biet moeten zijn wie daar zit, jij of Pietje. Als de opdrachtgever jou wil dan zou het hun een zorg moeten zijn.
Of er is iets anders aan de hand wat ze jou niet vertellen. Maar ook dat zou raar zijn. Kijk als er bijvoorbeeld door het bedrijf wat jou inleent niet betaald wordt kan ik me voorstellen dat ze jou daar weg willen hebben. Maar dan zouden ze dat toch gewoon kunnen zeggen.
Waarom stuur je nu geen mail vanuit je werkmail, naar het uitzendbureau en de leidinggevende? Vertel duidelijk dat je op verzoek van kantoor nog aan het werk bent, je uren nu niet kan registreren maar hiervoor wél betaald wil worden en dat het kantoor aangeeft opnieuw een halfjaar contract met je te zijn aangegaan. Of ze dit zo spoedig mogelijk schriftelijk kunnen regelen, maar uiterlijk morgen.
Mocht je dan alsnog niet betaald krijgen, heb je het in ieder geval nog bewaard zodat je er eventueel juridisch iets mee kan doen. Als ze het daarna niet in orde maken, stop je met werken tot het alsnog in orde wordt gemaakt.
Raar trouwens van het uitzendbureau. Het maakt ze helemaal niet uit hoe jij werkt, als het kantoor maar tevreden is. Zij maken dikke winst op de uren die jij schrijft, dus vind het nogal raar dat jouw contract wordt tegengehouden.
Dit, laat je leidinggevende hier ook achteraan gaan. Echt, verlengen is voor het UZB zo makkelijk, ze hebben er een half uurtje werk aan (even nieuw contractje opstellen) en wekelijks zorgen dat jij je geld krijgt, en het zou ze een biet moeten zijn wie daar zit, jij of Pietje. Als de opdrachtgever jou wil dan zou het hun een zorg moeten zijn.
Of er is iets anders aan de hand wat ze jou niet vertellen. Maar ook dat zou raar zijn. Kijk als er bijvoorbeeld door het bedrijf wat jou inleent niet betaald wordt kan ik me voorstellen dat ze jou daar weg willen hebben. Maar dan zouden ze dat toch gewoon kunnen zeggen.
zaterdag 23 juli 2016 om 17:41
Nou, voor ieders info: ik ben gewoon blijven werken en ik heb telefonisch contact gehad met het UZB over het urensysteem en een paar dagen later kon ik wel ineens mijn uren ingeven en de einde-datum van het uitzendcontract is op -/-/- gezet.... Ik ga er nu dus maar vanuit dat ik opnieuw een 3-maandencontract heb gekregen want volgens mij krijg je stilzwijgend altijd hetzelfde contract als daarvoor. Weet iemand hoe dat dat precies zit?
zaterdag 23 juli 2016 om 19:11
quote:Mimie2016 schreef op 23 juli 2016 @ 17:41:
Nou, voor ieders info: ik ben gewoon blijven werken en ik heb telefonisch contact gehad met het UZB over het urensysteem en een paar dagen later kon ik wel ineens mijn uren ingeven en de einde-datum van het uitzendcontract is op -/-/- gezet.... Ik ga er nu dus maar vanuit dat ik opnieuw een 3-maandencontract heb gekregen want volgens mij krijg je stilzwijgend altijd hetzelfde contract als daarvoor. Weet iemand hoe dat dat precies zit?
De mensen van jouw uitzendbureau.
Sorry voor de inkopper, maar dat is toch echt waar je moet zijn. Aangezien in jouw eerste contract stond dat het niet stilzwijgend verlengd kon worden is dat hier dan ook niet aan de orde. In principe lijkt het erop dat jouw contract met dezelfde voorwaarden is verlengd, maar aangezien jij niet eens besproken hebt met het uzb dát je contract verlengd zou zijn (sterker nog: ze gaven aan dat het niet verlengd zou worden) zou ik eerst maar eens de benodigde zaken op papier bevestigd krijgen van het uzb.
Nou, voor ieders info: ik ben gewoon blijven werken en ik heb telefonisch contact gehad met het UZB over het urensysteem en een paar dagen later kon ik wel ineens mijn uren ingeven en de einde-datum van het uitzendcontract is op -/-/- gezet.... Ik ga er nu dus maar vanuit dat ik opnieuw een 3-maandencontract heb gekregen want volgens mij krijg je stilzwijgend altijd hetzelfde contract als daarvoor. Weet iemand hoe dat dat precies zit?
De mensen van jouw uitzendbureau.
Sorry voor de inkopper, maar dat is toch echt waar je moet zijn. Aangezien in jouw eerste contract stond dat het niet stilzwijgend verlengd kon worden is dat hier dan ook niet aan de orde. In principe lijkt het erop dat jouw contract met dezelfde voorwaarden is verlengd, maar aangezien jij niet eens besproken hebt met het uzb dát je contract verlengd zou zijn (sterker nog: ze gaven aan dat het niet verlengd zou worden) zou ik eerst maar eens de benodigde zaken op papier bevestigd krijgen van het uzb.