Geld & Recht alle pijlers

vakantie troubles

04-08-2010 11:00 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
,..
.
quote:nostradame schreef op 04 augustus 2010 @ 12:36:

Ik kan "Stel 1 (...) nemen hun verlies inzake huur en vluchten" en "Stel 1 (...) vinden dat hij ook zijn gedeelte van het huisje en de huurauto zou moeten betalen" niet met elkaar rijmen. Als ze hun verlies écht nemen, stellen ze hun plaats belangeloos beschikbaar. Als ze dat niet doen vind ik ook niet dat ze hun verlies nemen (qua kosten voor het huisje). dat geld zijn ze toch al kwijt, waarom zouden ze niet iemand anders blij maken?Dit wilde ik net gaan zeggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
..
quote:missrabbit schreef op 04 augustus 2010 @ 12:40:

Hoe kan het nou dat ze binnen zo'n korte periode een baan moet vinden wat anders executieverkoop, dan is het helemaal niet verstandig geweest om een vakantie te boeken toch. Of is er opeens zo veel verlies in inkomen door het verliezen van de baan van vrouw stel 1?

Ja ik mag toch hopen dat wanneer je je baan verliest dat de bank dan niet de gelijk op de stoep staat. Executieverkoop gebeurd toch alleen na een hele hoge schuld of hoge betalingsachterstand. Mij lijkt dat je ookal zou je bijvoorbeeld tijdelijk een uitkering moeten aanvragen je altijd nog een deel van de hypotheek moet kunnen betalen. En zo niet dan zat er al iets goed fout en hadden ze zo wie zo niet op vakantie kunnen gaan. Klinkt meer als een excuse om onder de vakantie uit t kunnen.

Maar hoe zien ze het nu dan. Stel ze vindt een week voor de vakantie een baan. Dan gaan ze alsnog mee? En kan jou vriend alsnog thuis blijven?

Ik zou niet stel 1 laten betalen in het geval dat vriend meegaat. Het is een geld kwestie zeggen ze, dus dan is het dubbel zuur als er iemand anders van jou geld mee gaat. Hij kan t zelf betalen en anders kan jij eventueel een deel betalen.
..
quote:nieuweauto schreef op 04 augustus 2010 @ 13:52:

de bank is al gelukkig met een handtekening onder een werkcontract, heb ik mij laten vertellen.als het zo ernstig is, kan ze dan niet bij 'n bedrijf van 'n kennis 'n -fake- arbeidscontract krijgen waar ze na tonen aan de bank in haar proeftijd ontslagen wordt? dit om even wat meer lucht te kunnen creeeren
Het lijkt mij dat de bank niets te klagen zou hebben als zij gewoon haar hypotheek of andere schulden netjes afbetaald, dan intereseert het ze 0,0 of je nog werk hebt of niet.

Dus ik vind het eerlijk gezegd een beetje een raar verhaal.
...
Nee, maar zij weten dit toch al langer? En dan toch gewoon een vakantie boeken.....
Je broer en zus hebben het geld dus hard nodig..logisch toch dat zij dan vinden dat als iemand anders gebruik maakt van hun plek in het huisje dat die daarvoor moet betalen!

Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat je geen zin hebt in vakantie als je een maand na de vakantie op straat kan staan. Waarschijnlijk zat het er wel aan te komen maar hadden ze nog hoop op een andere baan oid.
quote:zero181 schreef op 04 augustus 2010 @ 14:49:

Je broer en zus hebben het geld dus hard nodig..logisch toch dat zij dan vinden dat als iemand anders gebruik maakt van hun plek in het huisje dat die daarvoor moet betalen!

Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat je geen zin hebt in vakantie als je een maand na de vakantie op straat kan staan. Waarschijnlijk zat het er wel aan te komen maar hadden ze nog hoop op een andere baan oid.Als ze dat geld zo hard nodig hadden, dan hadden ze beter geen vakantie kunnen boeken.
je maakt plezier ook als je 'alleen' bent. ik ga heel vaak alleen met vakantie en amuseer me kostelijk. gewoon open opstellen en lekker met vakantie gaan. misschien af en toe wel iets samen doen en verder elkaar lekker vrij laten. totaal niet de moeite waard om je zo over op te winden lijkt me.
Ze zullen wel een aantal maanden betalingsachterstand hebben, want de bank gaat echt niet zomaar het huis in de executieverkoop zetten, dus ik snap sowieso niet dat ze de vakantie geboekt hebben, het vinden van werk lijkt me op dat moment net iets belangrijker.

Maar buiten dat, zij hebben het huisje al betaald dus daar zou die vriend van jou niet voor hoeven opdraaien lijkt me, de kosten van auto ed die nog niet betaald zijn gewoon delen. Heb je het er al met die vriend over gehad?
quote:max09 schreef op 04 augustus 2010 @ 15:42:

je maakt plezier ook als je 'alleen' bent. ik ga heel vaak alleen met vakantie en amuseer me kostelijk. gewoon open opstellen en lekker met vakantie gaan. misschien af en toe wel iets samen doen en verder elkaar lekker vrij laten. totaal niet de moeite waard om je zo over op te winden lijkt me.Grappig zinnetje ouderwets ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven