Geld & Recht alle pijlers

vakantie troubles

04-08-2010 11:00 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
,..
Verzekeringen keren natuurlijk niet uit omdat jij geen zin hebt om met dat andere stel op vakantie te gaan. Er zit dus niets anders op dan je partner van de trap te duwen.
Je gaat niets terugkrijgen van je annuleringsverzekering.

Ik zou gaan en proberen te genieten. Als je met die anderen niet zo veel hebt: stapel goeie boeken mee.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:wuiles schreef op 04 augustus 2010 @ 11:04:

Er zit dus niets anders op dan je partner van de trap te duwen. Wel alleen als je met m getrouwd bent he, anders kan je beter een van je ouders nemen!
quote:wuiles schreef op 04 augustus 2010 @ 11:04:

Verzekeringen keren natuurlijk niet uit omdat jij geen zin hebt om met dat andere stel op vakantie te gaan. Er zit dus niets anders op dan je partner van de trap te duwen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Eens met Wuiles...Daarnaast is het natuurlijk van de zotte dat stel 1 alles zou moeten betalen voor jouw vriend en jouw vriend niet hoeft te betalen voor de auto en het huisje.

Ik kan me voorstellen dat ze hierin een tegemoetkoming willen zien. Dat is nu eenmaal het voordeel dat er iemand anders meegaat. Overigens had stel 1 er ook voor kunnen kiezen een ander stel uit te nodigen voor die reis om in hun plaats te gaan. Dan had je die wellicht helemaal niet gekend.

Ook is het een beetje suf om met mensen een vakantie te boeekn waar je niet zoveel mee hebt.
Vind het wel logisch dat je annuleringsverzekering dit niet dekt.
Speelt er meer? Aangezien je 'het hele gedoe' omtrent de vakantie zat bent.

Ik moet zeggen; als ik één van stel 2 was, dan zou ik het absoluut niet kunnen waarderen dat jij (nu stel 1 niet kan) ineens ook niet meer mee wil. Waarom ben je dan überhaupt ooit met dit plan akkoord gegaan?
Niet zeuren en gewoon gaan!
quote:nieuweauto schreef op 04 augustus 2010 @ 11:00:

Overigens heb ik wel 1 vriend bereid gevonden om mee te gaan , op het laatste moment, maar omdat de vluchten flink duurder zijn geworden vind ik het dan niet nodig dat hij een gedeelte van de huur van het huisje overneemt want hij gaat immers voor mij mee, niet omdat hijzelf zo graag naar dat specifieke eiland wilt. Stel 1 denkt daar heel anders over en vinden dat hij ook zijn gedeelte van het huisje en de huurauto zou moeten betalen.

Ik vind ook niet dat zij voor jouw vriend moeten betalen. Ik denk dat als je hem niet met hoge kosten wil opschepen, dat jij dan moet betalen.
ik zou ook gewoon gaan en die vriend meenemen. maar idd, hij zal dan gewoon zijn gedeelte moeten betalen....het hoeft niet zo te zijn dat hij gratis op vakantie gaat.

kan je dit niet gewoon met hem bespreken?

annuleren gaat je veel geld kosten,zou ik niet doen dus....
Ik snap eigenlijk het hele verhaal niet. Stel 1 kan zich de vakantie niet veroorloven en gaat dus niet mee. Maar je schrijft ook dat de vakantie al betaald is. Dus stel 1 is het geld toch zo wie zo kwijt?

En hoe zo zou je in je woonplaats moeten blijven ivm solliciteren? Ligt er wel aan hoe lang jullie zouden gaan natuurlijk. Maar is een weekje telefonisch bereikbaar en eventueel iedere dag een internetcafe bezoeken niet voldoende?

Ik snap dat het balen is als je je geboekte vakantie eigenlijk toch niet kan betalen. Maar zo als jij t nu schetst kan ik me niet zo goed voorstellen dat je dan niet meer mee gaat. Het geld is toch al weg. Is er niet meer aan de hand aangezien jij ook aangeeft het met dat andere stel niet te zien zitten?
Je annuleringsverzekering zal -terecht- niets uitkeren als je gewoon geen zin meer hebt.

Stel 1 kun je niet met extra kosten opzadelen van de vriend die jij meeneemt.

Stel 2 moet annuleren, dus hun deel van de kosten van het huisje komen voor hun rekening (of voor de rekening van hun verzekering als hun annuleringsreden legitiem is)

Zou sowieso niet meedoen met de huurauto van stel 1, want als je niks met dat stel hebt, zul je toch apart van hen uitstapjes willen gaan maken. Dan lijkt 't me handiger dat jij samen met je vriend 'n eigen auto regelt.
Gewoon gaan en afspreken dat je graag je eigen gang wilt gaan.

Als je die vriend meeneemt, vind ik het niet meer dan normaal dat hij meebetaalt aan de kosten, aangezien jíj wilt dat hij meegaat. Ik vind je gedachtengang erg simpel en onlogisch (over annuleringsmogelijkheden en kostendeling).
Peas on earth!
...
..
Wat ik niet snap is waarom stel 1 niet meegaat, als alles toch al betaald is?
..
Ja, dat snap ik ook niet. Lijkt me ook niet dat 'n annuleringsverzekering betaalt als je thuis blijft om te solliciteren.
..
Hoe duur is het en waarheen en wanneer? Misschien kan je het hier (of op marktplaats) aanbieden?
..
en nu ga ik door met werken..
Ahw, sorry nieuweauto voor de opmerking over je ouders en ben blij dat je genoeg zwarte humor hebt om mij dat niet te verwijten...

Ik had een keer vliegtickets en kon niet, vluchten waren inmiddels duurder geworden. Heb toen mn ticket voor de originele prijs op marktplaats gezet en erbij gezet dat ik de kosten zou betalen voor omboeken naar een andere naam. Ik kon het ticket verkopen, iedereen blij.
Ik kan "Stel 1 (...) nemen hun verlies inzake huur en vluchten" en "Stel 1 (...) vinden dat hij ook zijn gedeelte van het huisje en de huurauto zou moeten betalen" niet met elkaar rijmen. Als ze hun verlies écht nemen, stellen ze hun plaats belangeloos beschikbaar. Als ze dat niet doen vind ik ook niet dat ze hun verlies nemen (qua kosten voor het huisje). dat geld zijn ze toch al kwijt, waarom zouden ze niet iemand anders blij maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven