Geld & Recht alle pijlers

verhuizen en nu ?

04-01-2014 11:29 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
eindelijk na veel reageren heb ik met 7meetjaren een huisje gekregen. het liefst pak ik vandaag nog mijn spullen in haha.

mijn zoontje krijgt zijn eigen slaapkamer en er is zelfs nog een kamer over om hier mijn werkplek van te maken (taarten).

Echter stuit je dan op een leuk probleem, en dat is dat het huis vrij (of ja onwijs) groot is (voor mijn doen haha) er moet voor 100m2 vloer in !

ik zit nu op een woning van ongeveer 30m2.

De vloer die in deze woning zit kan ik niet meenemen, na lekkage van de radiatoren is deze goed verwoest.

Nu heb ik om 55euro te besparen geen urgentie aangevraagd, maar nu kom ik ook niet in aanmerking voor een bijstand.

ik kan niet in de min ivm vroegere bkr registratie dus dat word dan een klein vloertje. Ik heb deze maand 500euro over ( daar moet ik ook nog van eten ) maar daar moet de gehele verhuizing mee gedaan worden. Dubbele huur is er dan al vanaf.

ik heb op marktplaats gekeken maar hier vragen ze ook nog snel 300euro voor zoveel vloer. daarbij moet je natuurlijk bij laminaat ook een ondergrond hebben wat dan weer 100euro extra maakt.

dat zou inhouden dat er geen geld is om van te leven, benzine om te kunnen verhuizen enzovoort.

ik heb de dullartstichting al aangeschreven echter duurt dit 7 weken maar mijn huurcontract loopt 1 februari al af.

ik wil mijn zoontje niet in een stofhuis laten lopen waar een koude betonnen vloer in ligt.

Mijn slaapkamer en werkkamer is nog niet nodig, maar wel de plekken waar mijn zoontje loopt.

weten jullie misschien een oplossing of ergens waar je het goedkoop zou kunnen krijgen ?

groetjes
Goed zoeken op Marktplaats! Eventueel een oproepje plaatsen.

Zelf heb ik ook weleens een gratis laminaatvloer aangeboden onder voorwaarde dat diegene hem er zelf uithaalt en alles netjes achterlaat. Scheelde mij een hoop werk en die ander was er blij mee.

.
Persoonlijk zou ik voor zeil gaan. Als ik binnenkort ga verhuizen doe ik dat ook, ook al zou ik mij in principe wel laminaat kunnen veroorloven. Met laminaat zit je gewoon met dubbele kosten, en goedkoop laminaat ziet er net zo plastic uit als zeil. Als je je meubels er eenmaal op hebt staan, vloerkleed er bij (kringloopwinkels! ik heb vorige week een hele grote echte berber voor ¤12,50 gescoord) en het ziet er prachtig uit. Met name voor de slaapkamers is tapijt goed te doen. En met de eerder genoemde tapijttegels kan je ook nog eens een geweldig leuk patroon leggen voor op een kinderkamer als je verschillende kleurtjes neemt.

Verder zou ik nu eens goed gaan googlen op termen als "DIY" 'budget decorating" etc. etc. Met een beetje creativiteit kan je erg ver komen. Ook koopjes in de gaten houden. In mijn stad heb je bijvoorbeeld een verfoutlet, o.a. 3 literpotten Histor voor ¤7,50. En dat is goede verf, ik heb over bordeaux rood heen geverfd en was alsnog met één (dikke) laag klaar en drie potten gebruikt. Ook kan behang soms wel eens schelen, mits je een beetje kan behangen. Met name de Kwantum heeft vaak grote partijen behang staan voor ¤1,- per rol. Gewoon alles goed tegen elkaar afwegen.
quote:ikwordmama schreef op 04 januari 2014 @ 13:01:

Ik woon in het oosten dus ideaal zou fijn zijn!.www.beboparket.nl

Zit in Vriezenveen en is zeker geen plasticuitziende prut.

We gaan er deze week zelf ook een vloer kopen.

Deze week opruiming van de voorraad daar.
anoniem_159189 wijzigde dit bericht op 04-01-2014 14:04
Reden: quoten is ook een vak.
% gewijzigd
Nog even over die betonnen vloer: Als hij mooi effen is en geen gaten of oneffenheden heeft is verven heel gaaf hoor. Zie je in de strakste interieurs. Mooi zwart of grijs verven, prachtig! En anders is beboparket inderdaad spotgoedkoop. Succes!
quote:lolly-pop schreef op 04 januari 2014 @ 14:06:

Nog even over die betonnen vloer: Als hij mooi effen is en geen gaten of oneffenheden heeft is verven heel gaaf hoor. Zie je in de strakste interieurs. Mooi zwart of grijs verven, prachtig! !Idd mooi maar wel koud aan de voeten.
Ik heb veel van mijn vloeren via faillissementsveilingen gekocht, ik heb daar al veel geld mee bespaard. Misschien zit er wat voor je tussen?

Www.bva-auctions.nl
Hou bij veilingen wel rekening met de bijkomende kosten, want die zijn hoog!
Kun je niet overnemen van de vorige bewoners? Dat kost vaak vrij weinig en bespaart je ook nog eens een hoop werk.
quote:Boogschutter10 schreef op 04 januari 2014 @ 13:20:

Goed zoeken op Marktplaats! Eventueel een oproepje plaatsen.

Zelf heb ik ook weleens een gratis laminaatvloer aangeboden onder voorwaarde dat diegene hem er zelf uithaalt en alles netjes achterlaat. Scheelde mij een hoop werk en die ander was er blij mee.

.

Met deze methode heb ik een prachtige vloer (70m2) gekocht voor 50 euro en een appeltaart. Ik had ook meteen de ondervloer en plinten meegenomen. Het is wel een rotwerk om alle planken los te maken, sorteren en vervoeren maar met 1 of 2 man hulp is het klusje binnen een uurtje klaar. En nog een tip voor marktplaats: altijd bellen ipv emailen omdat men dan sneller geneigd is om akkoord te gaan.

Enne..,veel succes met je verhuizing!
Hier dit is pas echt goedkoop!

Het is geen topspul, maar gaat best een paar jaar mee..

http://www.beurstapijt.com/tapijt/acties
quote:ikwordmama schreef op 04 januari 2014 @ 11:33:

[...]

het zijn grote kamers van 4m bij 6m. ik denk niet dat de kwantum of leen bakker zoveel heeft liggen. ik kan het wel altijd vragen natuurlijk.

maar met vloerbedekking heb ik zelf niet zoveel, mijn kleine knoeit erg veel nu hij sinds kort uit bekers drinkt en je kan het moeilijk schoonhouden.

Zolang je het niet gevraagd hebt kan je dat inderdaad niet weten he?

En vaak hebben ze best rollen met oude collecties liggen, ook zeil. mijn zus heeft haar huis voor 75 euro bekleed met zeil en vloerbedekking.
Bij de Xenos heb je kant-en-klare gordijnen voor¤10 per stuk. Bij Leen Bakker/Kwantum moeten ze vaak op maat gemaakt worden, waardoor het nog een behoorlijke kostenpost wordt.
Vraag vrienden en familie! Ik heb een keer een vloer (althans, het laminaat) voor m'n verjaardag gekregen. Beste kado ooit denk ik.

(Ook als je pas in oktober jarig bent zou ik het gewoon nu als voorschot vieren, taart is al geen probleem lees ik zo Begrijpt iedereen vast wel)
dubbel
Goedkope meuk vloerbedekking van 2 euro de strekkende meter (of was het 3? bij leenbakker, licht grijs en antraciet) er in gooien, verhuizen, en kamer voor kamer de vloer die je echt wilt er in doen. Als je daarna voor laminaat gaat kan je de goedkope vloerbedekking daarna als ondervloer gebruiken
quote:hamerhaai schreef op 04 januari 2014 @ 12:28:

Ik zou me echt liever schamen dan dat ik verder in de schulden zou stoppen.

wie zegt dat ik een lening oid hiervoor af zal sluiten. ? ik ben er net godzijdank vanaf haha.

quote:Dahlia74 schreef op 04 januari 2014 @ 13:05:

Je hebt deze maand EUR 500,00 over, nadat je dubbel huur hebt betaald? In totaald dus EUR 700 + Eur 650,00? Of begrijp ik dat verkeerd? Als het wel klopt heb je een behoorlijk inkomen, je schrijft immers dat je geen spaargeld hebt. En nu ben je ook nog eens verlost van de schulden? Dus eigenlijk zul je dan de komende maanden veel geld overhouden om in je huis te steken. Doe dan nu het hoognodige en spaar tot je iets bij elkaar gespaard hebt.

ik heb een leuke december maand gedraaid, ongelooflijk veel taarten gebakken haha.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de tips, ik ben vanmiddag bij leen bakker geweest en met hele grote uitzondering willen ze mijn vloer kosteloos leggen en er was op dat moment meteen een aanbieding van 4euro per m2 en de plinten krijg ik gratis.

nu belde mijn vader daarna op om aan te geven dat hij mij de vloer wilt geven ! dus ik ben heel erg blij. via de weggeefhoeken op facebook ben ik aan lampen gekomen gordijnen traphekjes en zelfs 20 liter verf ! ik kan nu dus lekker aan de slag met een gerust hart.

nogmaals bedankt voor de tips en allemaal nog de beste wensen !
Wat fijn! Klinkt goed
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Fijn, ik hoop dat jullie het ontzettend naar jullie zin zullen krijgen in jullie nieuwe thuis.
Goed geregeld TO! Succes met je verhuizing.
Ik zeg ook: betonverf. Er zijn div. leuke kleuren. En/ of gedeeltelijk goedkope tapijt vloerbedekking
Ik word mama, wat fijn zeg.

Ook een leuk bedrijf/hobby zo. Je maakt vast bijzondere taarten als je er zoveel verkoopt.
Geweldig, wat goed! Heel veel geluk in je nieuwe huisje
Lekker als dingen soms gewoon goed op de pootjes terecht komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven