Geld & Recht alle pijlers

Verhuren van koopwoning

18-02-2019 20:08 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik en mijn vriend willen graag samenwoning in mijn huurwoning. Ik woon relatief goedkoop, waardoor de maandlasten heel laag zullen zijn als wij deze delen. Zelf heeft hij een koopwoning en wil deze een jaar verhuren aan expats of een werkende die een project hier in de buurt heeft, zodra wij flink kunnen sparen om samen een huis te kopen. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe is dit te realiseren, door middel van een bemiddelingbureau? Zou je het aan of af raden? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen!


edit:

Ik heb een particulier huurhuis in de randstad
Vriend heeft een groot deel van de hyptoheek al afgelost
Ik heb geen twijfels over mijn relatie, maar na een paar maanden vind ik het nogal een stap om een van onze huizen weg te doen.
We willen er geen hoofdprijs voor vragen, voor de huur van zijn koopwoning, maar een max 200 euro meer dan hij betaald. Wat relatief erg laag is omdat hij al heel veel heeft afgelost.
We willen in de toekomst een huis samen kopen, maar ik heb nu geen eigen geld. Ik heb de tijd nodig om dit bij elkaar te krijgen.
Ik zie het niet zitten om in zijn koophuis samen te wonen ivm geen tuin, die ik wel heb.
anoniem_376136 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 21:07
43.61% gewijzigd
Kleppeboxx schreef:
19-02-2019 22:16
Dat TO een lagere huur heeft kan met name te maken hebben met de afspraken die gemaakt zijn bij aanvang van de overeenkomst, de staat van de woning, het woonoppervlak en perceelgrootte.
.
En die huurprijs maakt dan dus dat de woning een sociale huurwoning is. Wat voor partij de verhuurder is maakt niet uit.
Ik zou 1 of 2 kamers verhuren zodat ik op ieder moment binnen mag zijn.
En als ik het aan expats zou verhuren, dan zou ik de huurprijs nemen die geadviseerd wordt, in onze regio vragen ze voor een eengezinswoning €1450,- aan expats, regulier misschien 1000,-.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
19-02-2019 22:23
.
Is gewoon als voorbeeld, veel meer wbv’s hebben dergelijke informatie online en ik kan ze moeilijk allemaal gaan linken.

Ah, dan heb ik het woord 'voorbeeld' gemist.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Nact schreef:
19-02-2019 16:40
Sorry voor mijn sceptische houding, maar ken jij mensen waar dit bij gebeurt is? Die normaal hun hypotheek betalen, that is.
Ik ken wel mensen die een telefoontje van de bank kregen omdat de bank had gezien dat hun huis o airbnb werd aangeboden. Die bank checkte kennelijk wel de verhuur sites op internet. Maar ook dat was in de crisistijd toen heel veel huizen zwaar onder water stonden en je je huis aan de straatstenen niet kwijtraakte . Misschien dan banken nu de moeite niet nemen omdat ze hun geld toch wel krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven