Geld & Recht alle pijlers

verkeerd giro nummer

13-11-2012 22:54 43 berichten
Ik heb wat verkocht via MP en heb per ongeluk mijn gironummer niet goed doorgegeven. Stom ja, ik weet het, maar af en toe blijft mijn toetsenbord hangen. Ik heb dus 1 nr te weinig ingetyped. Komt het dan bij iemand anders? Of wordt het teruggestord, wie weet het?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon mailen naar die persoon?
Als dat nummer een bestaand nummer is dan komt het bij iemand anders terecht ja.
Als het zonder dat nr. toevallig een gironr. is wordt dat daar idd op gestort.

Bij rekeningnrs kan dat niet,zijn altijd 9 cijfers maar giro varieert daarin.

Hopelijk heeft de koper nog geen overboeking gedaan.
Moet het rekeningnummer niet matchen met de naam (en dus dat als dat niet klopt, dat het gewoon niet aankomt en teruggestort wordt bij degene die de opdracht heeft gegeven)?
Alleen als degene die de overboeking doet ook giro heeft is er naam/nr controle.

Rabo en AbnAmro enzo doen dat niet.

Die gaan uit van eigen verantwoordelijkheid ..
Nee. Ik heb het ook gehad, en bij mij is het gewoon overgemaakt aan het rekeningnummer dat ik had opgegeven, ook al klopte dat niet met de naam. Mijn koper was zo lief om contact op te nemen met die mensen (via een storting van een paar cent met een boodschap erbij) en die hebben het toen teruggestort. Veel meer kun je niet doen, geloof ik.
Het is een ING nr. Heel af en toe zijn dat nrs met 9 cijfers. Dat weet ik omdat mijn gezamelijke rekening er toevallig eentje is. Maar dat moet dat aan een bepaalde rekensom voldoen. Welke weet ik niet meer precies, maar iets van de som van alle getallen en dan nog iets.

De overboeking is dus al gedaan. Omdat het zolang duurde voordat het aankwam ben ik onze mailwisseling eens door gegaan. Baal er wel van.
Als het nr wel zou bestaan, is er dan een mogelijkheid tot contact opnemen? Hoe kom ik dan aan de gegevens?
Wat ik al zei, ook een klein bedrag aan ze overmaken, daar een boodschap bij zetten, en hopen dat ze dat lezen. Of contact opnemen met de bank en kijken of die willen helpen.
Google eens op 11 proef. Zo heet dat waar rekeningnrs. aan moeten voldoen.
De bank mag je daar niet in helpen. Wet op de privacy enzo.
Maar de bank kan wel zelf contact opnemen met de persoon.
Maar jij bedoelt dus dat zij jou gingen betalen vanaf hun gironr ? Dan is er naam/nr controle geweest.
Ik heb jaren bij een bank gewerkt. Wij zeiden altijd:helaas..eigen verantwoordelijkheid om nr te checken.

Werd never nooit gebeld naar de per ongelukke ontvanger.
quote:Biebeliee schreef op 13 november 2012 @ 23:12:

Google eens op 11 proef. Zo heet dat waar rekeningnrs. aan moeten voldoen.Ik heb even snel gekeken, maar dat is dus voor nrs van 9 0f 10 cijfers. Mijne heeft er 7 en ik heb er dus per ongeluk maar 6 doorgegeven. Bestaat dat ubraupt, zo weinig cijfers?
Ja, die bestaan bubbelwijn. Oude postbanknummers hebben zo weinig cijfers.
Ik heb dat wel gehoord, maar toen ging het niet om een klein bedrag. Ze zeiden toen wel dat ze contact zouden opnemen, maar niemand konden verplichten.

Gironummers van zes cijfers bestaan wel geloof ik, zijn oude nummers van de postbank,
Bubbelwijn, je weet toch welk nummer je wel hebt doorgegeven? Maak 10 cent over, en schrijf je boodschap in het mededelingen vakje,
Ik heb ING wat zij hebben weet ik niet.
quote:Lebowski schreef op 13 november 2012 @ 23:20:

Bubbelwijn, je weet toch welk nummer je wel hebt doorgegeven? Maak 10 cent over, en schrijf je boodschap in het mededelingen vakje,

Denk dat ik dit maar ga proberen. Hoop maar op eerlijke mensen.

Maar nergens valt dus te controleren of dit nr bestaat?
Als je dus niet waarvan er overgemaakt is kun je er beter vanuit gaan dat er geen naam/nr controle is geweest en dat iemand anders het heeft ontvangen.

Ging het om een groot bedrag?
Tegen de 50 euro aan. Best veel vind ik.
Nee dat kun je niet controleren. Als het niet bestaat krijgt degene die de overboeking deed het vanzelf terug op de rekeningdat is de enige controle.

Geen terugboeking? Dan was het een bestaand nummer.
Dan hoop ik maar dat het een niet bestaand nr was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven