Geld & Recht alle pijlers

verkeerd giro nummer

13-11-2012 22:54 43 berichten
Ik heb wat verkocht via MP en heb per ongeluk mijn gironummer niet goed doorgegeven. Stom ja, ik weet het, maar af en toe blijft mijn toetsenbord hangen. Ik heb dus 1 nr te weinig ingetyped. Komt het dan bij iemand anders? Of wordt het teruggestord, wie weet het?
Alle reacties Link kopieren
Als je bij de ing zit kan je het bedrag terug halen!

En dat gaat want ik heb vorige week ook een fout gemaakt.

eerst inloggen dan krijg je je rekening overzicht, tweede rijtje in rijtje onderin staat incasso's als je die aanklikt dan zie je je laatste betalingen en daar staat je bedrag en terug boeken linkje dan geef je aan het geld terug te boeken en dan is je betaling in een paar dagen terug! Misschien zelfs wel sneller want bij mij zat er het weekend tussen...

Hoop je hieraan wat hebt..
Maar ze heeft het toch niet zelf betaald? Dus kan ze het ook niet terughalen.
En sowieso kan dat alleen als iemand van jouw rekening heeft geïncasseerd.

Zou mooie bedoening zijn..lekker shoppen en later je overboekingen terughalen
Xayrax jij zegt zelf al dat je bij je internetbankieren naar je incasso's ging.

Alleen daar staat de mogelijkheid tot storno.
Ik heb dat ook weleens gehad en dat ging best om een fors bedrag ook. In eerste instantie was het van mijn rekening afgeschreven, maar later werd het terug gestord. De bank controleert blijkbaar of het nr en de naam overeenkomen. Ik zit bij de Rabobank trouwens.
Ik had iets bestelt maar gevraagd of het een week later gestuurd kon worden maar nee sturen het eerder en zeggen dat ze een automatische inkasso hadden! wat dus niet waar was dus ze halen geld van mijn rekening en dat heb ik terugehaald...
Ja dusssss jij was het niet eens met een incasso.

Een incasso wordt door een ANDER van JOUW Rekening gehaald. Daarop zit het recht van terugboeken. Storno dus.

NIET op een bedrag wat JIJ zelf overmaakt
Wat hier ook niet het geval is lol want TO heeft een verkeerd rekeningnummer gegeven, en het geld gaat dus heen en weer tussen twee rekeningen die allebei niet van TO zijn
Lupine jij lijkt het ook over een incasso te hebben.

Dit is echt niet waar de vraag van TO over gaat.
En Lebowski idd. Het gaat gewoon om overboekingen bij To,niks met dat hele incassoverhaal te maken.
Zo ver ik weet heb je geen rechten om het terug te krijgen.

Wat je kan doen is de bank bellen van die andere persoon, en het uitleggen. Zij vragen dan de ander om het geld terug te storten, maar deze persoon is juridisch dit niet verplicht.

Dus dikke pech dan...
Ja, gironummers voldoen niet aan de 11-proef (zoals bankrekeningnummers). Denk maar aan giro 1 (de schatkist) en giro 555 (SHO).
quote:Biebeliee schreef op 13 november 2012 @ 23:15:

Ik heb jaren bij een bank gewerkt. Wij zeiden altijd:helaas..eigen verantwoordelijkheid om nr te checken.

Werd never nooit gebeld naar de per ongelukke ontvanger.Gelukkig dat mijn bank wel service verleent. Zij gaan voor mijn de gegevens van de rekeninghouder achterhalen, degene aanschrijven en als het bedrag niet binnen 2 weken wordt teruggestort krijg ik de adresgegevens en kan ik zelf actie ondernemen. Scheelt dat ik weet wie het is (incasso-bedrijf voor tandartsen die, hoe onprofessioneel, haar rekeningnummer heeft verandert)
Ok, ik heb geprobeerd om 10 cent over te boeken. Maar dat lukt niet. Ik krijg de melding; "onjuiste betaalrekening"".

Het lijkt mij dat het nr dan niet bestaat, toch?

Ik vind het alleen raar dat degene die het heeft overgemaakt, het daar helemaal niet over heeft gehad. Die melding zou zij dan toch ook hebben moeten krijgen?
quote:Lebowski schreef op 14 november 2012 @ 00:16:

Wat hier ook niet het geval is lol want TO heeft een verkeerd rekeningnummer gegeven, en het geld gaat dus heen en weer tussen twee rekeningen die allebei niet van TO zijn

Juist,

helaas. ....zucht. Stom van me.
quote:bubbelwijn schreef op 14 november 2012 @ 09:43:

Ok, ik heb geprobeerd om 10 cent over te boeken. Maar dat lukt niet. Ik krijg de melding; "onjuiste betaalrekening"".

Het lijkt mij dat het nr dan niet bestaat, toch?

Ik vind het alleen raar dat degene die het heeft overgemaakt, het daar helemaal niet over heeft gehad. Die melding zou zij dan toch ook hebben moeten krijgen?Dan neem je toch juist contact op met de koper? Duidelijk dat ie dus nergens heeft betaald!
Ik krijg er een punthoofd van!
Ja, dat heb ik gisteravond gedaan. Heb gevraagd of het bij haar wel is afgeschreven. Maar ik heb nog geen antwoord terug.
Uiteindelijk toch antwoord gekregen en ze maakt het nog een keer over. Pffft. het lijkt allemaal toch goed te komen.

Heb er wel van geleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven