Verspild geld
zondag 17 maart 2013 om 06:54
Goedemorgen
Hebben jullie ook weleens ergens geld ergens aan uitgegeven, waarvan achteraf bleek dat dat helemaal niet nodig was?
Al een tijdje was ik op zoek naar een nieuwe matrasvernieuwer.
De mijne was nog goed, alleen de rits was kapot. Als ik hem zou laten stomen, kon ik hem daarna niet meer dichtritsen.
Ik heb er nog aan gedacht hem dan maar dicht te naaien, maar besloot luxe te doen en toch een nieuwe te kopen.
Zo een die om een nieuw matras zit, zou me 70 kosten.
Een van badstof 40.
Lang getwijfeld. Uiteindelijk besloten om voor de badstoffen te gaan aangezien ik over een paar jaar toch een nieuw matras wil kopen.
Ik gister dus heel blij de hoes gepakt om over mijn matras te trekken. Ging voor geen meter. Geloof dat ik wel een half uur ben bezig geweest. Zweetpareltjes drupten van mijn voorhoofd.
Gevolg is dat ik ongeduldig word, en geirriteerd. Uiteindelijk is het me wel gelukt, maar wel met gevolg dat er al 2 kleine gaatjes in de hoes zitten, en (jawel) de rits is kapot.Grrr.
Nu maar besloten de oude toch te laten stomen, en dan maar dicht naaien
En nu baal ik toch wel, 40 euro weggegooid als het ware.
Hebben jullie ook weleens ergens geld ergens aan uitgegeven, waarvan achteraf bleek dat dat helemaal niet nodig was?
Al een tijdje was ik op zoek naar een nieuwe matrasvernieuwer.
De mijne was nog goed, alleen de rits was kapot. Als ik hem zou laten stomen, kon ik hem daarna niet meer dichtritsen.
Ik heb er nog aan gedacht hem dan maar dicht te naaien, maar besloot luxe te doen en toch een nieuwe te kopen.
Zo een die om een nieuw matras zit, zou me 70 kosten.
Een van badstof 40.
Lang getwijfeld. Uiteindelijk besloten om voor de badstoffen te gaan aangezien ik over een paar jaar toch een nieuw matras wil kopen.
Ik gister dus heel blij de hoes gepakt om over mijn matras te trekken. Ging voor geen meter. Geloof dat ik wel een half uur ben bezig geweest. Zweetpareltjes drupten van mijn voorhoofd.
Gevolg is dat ik ongeduldig word, en geirriteerd. Uiteindelijk is het me wel gelukt, maar wel met gevolg dat er al 2 kleine gaatjes in de hoes zitten, en (jawel) de rits is kapot.Grrr.
Nu maar besloten de oude toch te laten stomen, en dan maar dicht naaien
En nu baal ik toch wel, 40 euro weggegooid als het ware.
Ik heb geen motto.
zondag 17 maart 2013 om 10:01
zondag 17 maart 2013 om 10:10
zondag 17 maart 2013 om 10:10
zondag 17 maart 2013 om 10:14
quote:Broedkippetje schreef op 17 maart 2013 @ 10:10:
Hoeveel geld ik wel niet verspild heb aan ongebruikte abonnementen op sportscholen waar ik niet naar toe ging maar ook vergat op te zeggen....
Daar had ik inmiddels een fullbody liposuctie van kunnen betalen.
Hier ook; sportschool, yoga etc. etc.
Hoeveel geld ik wel niet verspild heb aan ongebruikte abonnementen op sportscholen waar ik niet naar toe ging maar ook vergat op te zeggen....
Daar had ik inmiddels een fullbody liposuctie van kunnen betalen.
Hier ook; sportschool, yoga etc. etc.
zondag 17 maart 2013 om 10:14
Dan hebben jullie het vast ook vaak dat ke, met boodschappenbriefje, door de supermarkt loopt, je ziet opeens dat de wasverzachter in de aanbieding is, 2 halen 1 betalen.
Ik pijnig mijn hersen maar kom tot de conclusie dat ik toch echt niks meer heb staan, en sla ruim in, maar gelijk 4 flessen
Thuisgekomen alles opruimen en dan blijkt dat ik er nog 3 had staan...
Nouja , flinke voorraad dus, maar even later kom ik tot de ontdekking dat mijn afwasmiddel op is, en juist daar heb ik dus niks van op voorraad..
Zelfde meegemaakt met pakken rijst, ook tig op voorraad, maar een lekkere wokmix lag niet in mijn kast.
Ik pijnig mijn hersen maar kom tot de conclusie dat ik toch echt niks meer heb staan, en sla ruim in, maar gelijk 4 flessen
Thuisgekomen alles opruimen en dan blijkt dat ik er nog 3 had staan...
Nouja , flinke voorraad dus, maar even later kom ik tot de ontdekking dat mijn afwasmiddel op is, en juist daar heb ik dus niks van op voorraad..
Zelfde meegemaakt met pakken rijst, ook tig op voorraad, maar een lekkere wokmix lag niet in mijn kast.
zondag 17 maart 2013 om 10:25
Thuisstudie binnenhuisarchitectuur......ik blijk dus totaal geen ruimtelijk inzicht te hebben...de eerste opgave die ik terugkreeg waren allemaal fout gedaan, ben gelijk gestopt.
Sportscholen zijn rijk van mij geworden.
Voor de katten een mega grote krabpaal gekocht....ze hebbeb er niet eens naar gekeken
Sportscholen zijn rijk van mij geworden.
Voor de katten een mega grote krabpaal gekocht....ze hebbeb er niet eens naar gekeken
zondag 17 maart 2013 om 10:38
O zo vaak dit....
Twee ikea fangst opberg dingen gekocht voor de knuffels van mijn dochter...blijkt dat dat veel te zwaar is, blijft ie niet hangen. Dingen liggen ongebruikt op zolder, iemand interesse?
Vorige week voor mijn werk op reis, zie ik een 'wel leuke blouse' die ik even wil passen. eigenlijk veel te duur want alleen dure merken op het vliegveld . trek in het pashokje mijn shirt uit en trek er zo een scheur in van 10cm, aan de voorkant. Blouse staat voor geen meter maar ja moest toch iets hebben en dus noodgedwongen een nieuw belachelijk duur shirt moeten kopen :-s
O en ik had via internet een leuk hoesje voor mijn nieuwe samsung telefoon gekocht. Bleek ie veel te groot want het was een ace2 ipv s2 (ofzo...iig verkeerd type). Dom dom dom!!!! En niet meer te ruilen want hij is uit het plastic hoesje
Twee ikea fangst opberg dingen gekocht voor de knuffels van mijn dochter...blijkt dat dat veel te zwaar is, blijft ie niet hangen. Dingen liggen ongebruikt op zolder, iemand interesse?
Vorige week voor mijn werk op reis, zie ik een 'wel leuke blouse' die ik even wil passen. eigenlijk veel te duur want alleen dure merken op het vliegveld . trek in het pashokje mijn shirt uit en trek er zo een scheur in van 10cm, aan de voorkant. Blouse staat voor geen meter maar ja moest toch iets hebben en dus noodgedwongen een nieuw belachelijk duur shirt moeten kopen :-s
O en ik had via internet een leuk hoesje voor mijn nieuwe samsung telefoon gekocht. Bleek ie veel te groot want het was een ace2 ipv s2 (ofzo...iig verkeerd type). Dom dom dom!!!! En niet meer te ruilen want hij is uit het plastic hoesje
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
zondag 17 maart 2013 om 11:21
Toen ik 18 was kocht ik een twee persoons hoogslaper bij de ikea. Ik dacht handig ruimte te besparen. De eerste nacht stootte ik 3 x m'n hoofd tegen het plafond en jankte ik om het domme idee. Een dag later kwam vriendlief en maakte alles in orde. Het ding leeft nog, staat bij m'n schoonouders alleen de poten zijn eraf.
zondag 17 maart 2013 om 12:16
wilde de gordijnen wassen met voorwas. normaal gooi ik er altijd een wasbolletje in maar wist niet in welk vakje van de wasmachine het voorwasmiddel moet. Dus pak de gebruiksaaanwijzing erbij. Blijkt dat ik al een jaar of vier, sinds ik de wasmachine heb, de wasverzachter in het vakje van het voorwasmiddel giet...Vier jaar wasverzachter verspilt (ik kan er gelukkig wel om lachen)
zondag 17 maart 2013 om 12:21
quote:lisa2 schreef op 17 maart 2013 @ 09:22:
Dat van die groente heb ik ook. Bijna elke week ligt er wel wat te verrotten. Gaat trouwens ook vlug. Een komkommer bijvoorbeeld.
Ik sluit me bij het rijtje aan... Ik moet echt eens een lijstje maken met 'wat gaan we eten de komende week?' en dan aan de hand daarvan mn wekelijkse boodschappen doen. Ik neem nu vaak groente of fruit mee wat in de aanbieding is, en vervolgens komen we er niet aan toe om het te eten, waardoor het na een tijdje ligt te rotten/schimmelen en ik het weg kan gooien.
Ik leer het ook nooit...
Dat van die groente heb ik ook. Bijna elke week ligt er wel wat te verrotten. Gaat trouwens ook vlug. Een komkommer bijvoorbeeld.
Ik sluit me bij het rijtje aan... Ik moet echt eens een lijstje maken met 'wat gaan we eten de komende week?' en dan aan de hand daarvan mn wekelijkse boodschappen doen. Ik neem nu vaak groente of fruit mee wat in de aanbieding is, en vervolgens komen we er niet aan toe om het te eten, waardoor het na een tijdje ligt te rotten/schimmelen en ik het weg kan gooien.
Ik leer het ook nooit...
zondag 17 maart 2013 om 12:33
Leuk topic!!
Jaarabonnement sportschool, ik ben 8 keer geweest. En met tegenzin
Ik heb een abonnement op een tv-gids. Ik kijk er zelden in (ondertussen wel opgezegd).
Ex en ik hadden geen zin de frituurpan schoon te maken. Dus weggegooid en nieuwe gekocht. Te gek voor woorden eigenlijk.
Kleine bedragen; eieren. Ik koop een doosje van 6 eieren, maar na een maand hou ik er vaak nog 4 over die ik weg kan gooien.
Hometrainer gekocht, amper gebruikt. Staat nu (ongebruikt) bij mijn ouders.
En dan de kleding en schoenen die ik nooit draag.
Ik kan een rekening van de apotheek (vaccinaties) declareren bij de zorgverzekeraar, maar ik ben de rekening kwijt. Iets van 70 euro. Zonde!
Jaarabonnement sportschool, ik ben 8 keer geweest. En met tegenzin
Ik heb een abonnement op een tv-gids. Ik kijk er zelden in (ondertussen wel opgezegd).
Ex en ik hadden geen zin de frituurpan schoon te maken. Dus weggegooid en nieuwe gekocht. Te gek voor woorden eigenlijk.
Kleine bedragen; eieren. Ik koop een doosje van 6 eieren, maar na een maand hou ik er vaak nog 4 over die ik weg kan gooien.
Hometrainer gekocht, amper gebruikt. Staat nu (ongebruikt) bij mijn ouders.
En dan de kleding en schoenen die ik nooit draag.
Ik kan een rekening van de apotheek (vaccinaties) declareren bij de zorgverzekeraar, maar ik ben de rekening kwijt. Iets van 70 euro. Zonde!
zondag 17 maart 2013 om 12:37
Vriend heeft net voor hij mij ontmoette een bed van meer dan ¤3000 aangeschaft, met twee aparte matrassen. Maar wij liggen knus met z'n tweetjes in het midden. We hebben het opgelost met een wig en een dekmatrasje, maar door op dat midden te liggen gaan wel alle voordelen van een goed matras verloren. Als toppunt gaat hij niet passen in ons nieuwe huis, en voor gebruikte matrassen krijg je op MP niet zoveel natuurlijk...
may the bridges I burn light the way
zondag 17 maart 2013 om 12:44
bij de tuinen teatree olie gehaald. Was 2e product voor de halve prijs. Nu had ik echt niets meer nodig bij de tuinen. Dus ik vraag aan de verkoopster: "hoelang doe ik met dit flesje?"
Ze zegt: "nou, je gebruikt het 2x per dag, dus je doet wel maanden met zo'n flesje "
Daarop besloot ik dus dat ik niet nog een flesje olie nodig had. want wat moet ik met 2 als de ene maanden meegaat?!
In ieder geval, dat was 2 weken geleden en het flesje is al voor de helft leeg.
Nu koste het flesje ook maar 7 euro, maar toch!
Ze zegt: "nou, je gebruikt het 2x per dag, dus je doet wel maanden met zo'n flesje "
Daarop besloot ik dus dat ik niet nog een flesje olie nodig had. want wat moet ik met 2 als de ene maanden meegaat?!
In ieder geval, dat was 2 weken geleden en het flesje is al voor de helft leeg.
Nu koste het flesje ook maar 7 euro, maar toch!
zondag 17 maart 2013 om 12:47