Verstandige uitgaven?

vrijdag 23 juli 2010 om 12:02
Nav het topic 'waar kun je geen geld aan uitgeven' ben ik benieuwd naar de grotere 'verstandige' uitgaven van forummers. Waaraan geef je geld uit met het idee dat dat verstandig is, of misschien wel winst gaat opleveren?
Ik trap af: ik heb de afgelopen jaren veel geld (en tijd dus inkomensverlies) gestoken in een WO-studie naast mijn werk. Die Daarnaast heb ik een klein appartement gekocht (om in te wonen, maar hoop er ook ooit winst op te maken). Wie heeft er nog meer (veel) geld uit gegeven met z'n verstand en waaraan?
Ik trap af: ik heb de afgelopen jaren veel geld (en tijd dus inkomensverlies) gestoken in een WO-studie naast mijn werk. Die Daarnaast heb ik een klein appartement gekocht (om in te wonen, maar hoop er ook ooit winst op te maken). Wie heeft er nog meer (veel) geld uit gegeven met z'n verstand en waaraan?
vrijdag 23 juli 2010 om 12:04

vrijdag 23 juli 2010 om 12:07
Wij gooien dit jaar behoorlijk wat geld in het opknappen van ons huis. Wij gaan dit jaar wat dingen laten doen in plaats van zelf doen. Enerzijds omdat wij dan tijd over hebben om andere klussen in huis aan te pakken, maar ook omdat we voor sommige dingen misschien wel een beetje te lui zijn om zelf te doen. We kunnen best zelf het dak op om de dakkapel te schilderen, maar we laten het in dit geval liever doen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
vrijdag 23 juli 2010 om 12:29
Pensioen, spaarregeling en depositrekening. Verder is mijn grootste investering mijn appartement geweest, die hypotheek draag ik alleen dus ik hoop echt dat ik 'm over een paar jaar met winst kan verkopen.
Meestal vind ik het ook zijn geld waar om in goede electrische apperatuur te investeren, de duurdere dingen dan. Een mixer heb ik gewoon van Tomado maar een TV, wasmachine, etc, wil ik lang mee doen en een energiezuinig apparaat hebben, dus daar geef ik wat meer geld aan uit. Laatste uitgave in die richting was een dure stofzuiger.
Meestal vind ik het ook zijn geld waar om in goede electrische apperatuur te investeren, de duurdere dingen dan. Een mixer heb ik gewoon van Tomado maar een TV, wasmachine, etc, wil ik lang mee doen en een energiezuinig apparaat hebben, dus daar geef ik wat meer geld aan uit. Laatste uitgave in die richting was een dure stofzuiger.

vrijdag 23 juli 2010 om 12:37
Een (bijna) nieuwe tweede auto. Op dat moment was ik zwanger van de eerste en had ik ruim voldoende spaargeld. We gaan er van uit deze auto heel lang te kunnen gebruiken, waardoor we in minder draagkrachtige jaren hopelijk niet voor de beslissing staan of we een tweede auto aan kunnen schaffen.
Dit is inmiddels vier jaar geleden en tot nu toe een goede beslissing gebleken. Veel plezier van de auto, nauwelijks kosten aan en nu we 2 kinderen en hond hebben, hebben we inderdaad het geld niet meer over voor zo'n aanschaf.
Dit is inmiddels vier jaar geleden en tot nu toe een goede beslissing gebleken. Veel plezier van de auto, nauwelijks kosten aan en nu we 2 kinderen en hond hebben, hebben we inderdaad het geld niet meer over voor zo'n aanschaf.
vrijdag 23 juli 2010 om 12:41
Verstandig is voor iedereen anders denk ik.
Verstandig vind ik mijn mini laptop, een ipod van 120 gig, en een portable dockingstation, ik reis veel en heb graag mijn spulletjes bij me.
Daarnaast geef ik veel geld uit aan mijn reizen, puur omdat ik daar gelukkig van word.
ook geef ik vele geld uit aan concerten.
Een ander had van mijn uitgegeven geld misschien een leuke auto gekocht of het huis verbouwd.
En de toegevoegde waarde... mijn herinneringen kan niemand me afnemen.
Verstandig vind ik mijn mini laptop, een ipod van 120 gig, en een portable dockingstation, ik reis veel en heb graag mijn spulletjes bij me.
Daarnaast geef ik veel geld uit aan mijn reizen, puur omdat ik daar gelukkig van word.
ook geef ik vele geld uit aan concerten.
Een ander had van mijn uitgegeven geld misschien een leuke auto gekocht of het huis verbouwd.
En de toegevoegde waarde... mijn herinneringen kan niemand me afnemen.

vrijdag 23 juli 2010 om 13:25
Een verstandige uitgave die we gaan doen: horren voor alle slaapkamerramen, hordeur voor de tuindeur en rolluiken voor de ramen van dochter haar slaapkamer en voor de dakkapel.
We gaan ervan uit dat het meer woongenot geeft in onze 2 jaar oude woning maar ook dat het een investering is voor de waarde van het huis.
We gaan ervan uit dat het meer woongenot geeft in onze 2 jaar oude woning maar ook dat het een investering is voor de waarde van het huis.
vrijdag 23 juli 2010 om 13:27
vrijdag 23 juli 2010 om 14:04
Ik heb altijd gespaard met het idee er ooit iets 'groots' mee te doen wat ik niet zou kunnen zonder sparen, zoals een jaar in de Verenigde Staten studeren. Het moest iets nuttigs zijn maar ook iets waar ik gelukkig van zou worden. Nu zit studeren, in welk land dan ook, er voorlopig niet meer in, en heb ik besloten het geld, of in ieder geval een deel ervan, te besteden aan haptotherapie. Die wordt slechts voor een klein deel vergoed door m'n verzekering, maar is nuttig, en kan uiteindelijk meer voor m'n geluk betekenen dan reguliere therapie alleen (hoop ik tenminste). Het is voor mijn gevoel de beste investering die ik kan doen op dit moment.

vrijdag 23 juli 2010 om 18:25
Mijn uitgaven tot nu toe waar ik met alle liefde een groot bedrag voor heb neergeteld:
-Auto. Tweedehands maar toch nog een flink bedrag. De zelfstandigheid en vrijheid die het me geeft maakt het elke cent waard
-Witgoed. Wilde niet binnen een jaar al met een kapotte wasmachine zitten dus toen ik het huis uit ging heb ik alles nieuw in de winkel gekocht (wasmachine, droger, vriezer, koelkast)
-Computer. De oude had het begeven en ik vond dat ik een nieuwe nodig had
-Een fatsoenlijke bank voor in de woonkamer. I.v.m. rugklachten wilde ik een driezits die lekker ligt en die niet in no time kapot gaat of doorzakt
-Ook weer i.v.m. rugklachten een tweepersoonsbed (ben maar alleen) met niet bepaald goedkope matrassen
-Iets minder grote uitgave want ook nog eens flink afgeprijsd is de nieuwe vitrinekast die sinds kort in de woonkamer staat. Heb door de jaren heen best veel geld uitgegeven aan beeldjes van m'n favoriete hondenras (ben verder helemaal niet zo van de prullaria en verzamelaritis) en vind het zonde om die onbeschermd stof te laten vangen
Verder doe ik niet snel grote uitgaven. Ik geef ook niets om de laatste trends of een perfect op elkaar afgestemd interieur. De meeste spullen hier in huis zijn voor een spotprijs tweedehands op de kop getikt of gratis overgenomen van familie/vrienden. Ik zal bijv. ook nooit honderden euro's uitgeven aan een televisie. Die wat ik nu heb was van kennissen en heeft me 20 euro gekost. Werkt nog prima.
-Auto. Tweedehands maar toch nog een flink bedrag. De zelfstandigheid en vrijheid die het me geeft maakt het elke cent waard
-Witgoed. Wilde niet binnen een jaar al met een kapotte wasmachine zitten dus toen ik het huis uit ging heb ik alles nieuw in de winkel gekocht (wasmachine, droger, vriezer, koelkast)
-Computer. De oude had het begeven en ik vond dat ik een nieuwe nodig had
-Een fatsoenlijke bank voor in de woonkamer. I.v.m. rugklachten wilde ik een driezits die lekker ligt en die niet in no time kapot gaat of doorzakt
-Ook weer i.v.m. rugklachten een tweepersoonsbed (ben maar alleen) met niet bepaald goedkope matrassen
-Iets minder grote uitgave want ook nog eens flink afgeprijsd is de nieuwe vitrinekast die sinds kort in de woonkamer staat. Heb door de jaren heen best veel geld uitgegeven aan beeldjes van m'n favoriete hondenras (ben verder helemaal niet zo van de prullaria en verzamelaritis) en vind het zonde om die onbeschermd stof te laten vangen
Verder doe ik niet snel grote uitgaven. Ik geef ook niets om de laatste trends of een perfect op elkaar afgestemd interieur. De meeste spullen hier in huis zijn voor een spotprijs tweedehands op de kop getikt of gratis overgenomen van familie/vrienden. Ik zal bijv. ook nooit honderden euro's uitgeven aan een televisie. Die wat ik nu heb was van kennissen en heeft me 20 euro gekost. Werkt nog prima.
vrijdag 23 juli 2010 om 19:32
Heb een paar jaar terug een jaar krom gelegen en door sponsoring van mijn ouders (gratis kost en inwoning) heb ik daardoor een half jaar kunnen reizen! Ben zoooooo blij dat ik dit gedaan heb want heb er echt super herinneringen aan maar ik heb ook nog eens super veel geleerd!
Nu lig ik al 14 maanden krom (helaas zonder algehele sponsoring van mijn ouders) om mijn appartementje strakjes mooi en leuk in te richten en daarna nog geld over te houden om een beetje een buffer achter de hand te hebben! Hoop dus voor de inrichting een hoop verstandige uitgaves te gaan doen!
Nu lig ik al 14 maanden krom (helaas zonder algehele sponsoring van mijn ouders) om mijn appartementje strakjes mooi en leuk in te richten en daarna nog geld over te houden om een beetje een buffer achter de hand te hebben! Hoop dus voor de inrichting een hoop verstandige uitgaves te gaan doen!