verzamelinkomen
dinsdag 6 juli 2010 om 10:46
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben bezig met het aanvragen van huursubsidie en nu moet ik mijn verzamelinkomen opgeven, prima tot daar gaat het goed. Dan moet je daarna opgeven hoeveel inkomen ik meer of minder verwacht in 2010...
Ik heb echter een nieuwe baan op projectbasis. waarschijnlijk voor 36 uur maar het kan ook 24 uur worden. En ik weet alleen mijn bruto loon. nl 12,11 p/u .
Bedoelen ze dan met verzamelinkomen mijn bruto loon of moet ik op een of andere manier uitvogelen wat ik netto precies ga verdienen?
Alvast veel dank voor de antwoorden!
Ik ben bezig met het aanvragen van huursubsidie en nu moet ik mijn verzamelinkomen opgeven, prima tot daar gaat het goed. Dan moet je daarna opgeven hoeveel inkomen ik meer of minder verwacht in 2010...
Ik heb echter een nieuwe baan op projectbasis. waarschijnlijk voor 36 uur maar het kan ook 24 uur worden. En ik weet alleen mijn bruto loon. nl 12,11 p/u .
Bedoelen ze dan met verzamelinkomen mijn bruto loon of moet ik op een of andere manier uitvogelen wat ik netto precies ga verdienen?
Alvast veel dank voor de antwoorden!
dinsdag 6 juli 2010 om 10:59
dinsdag 6 juli 2010 om 10:59
dinsdag 6 juli 2010 om 11:06
dinsdag 6 juli 2010 om 11:09
Het gaat erom dat dit een baan is voor 4 maanden. De laatste 4 maanden van 2010. Ik ben net 3 maanden werkloos ( met af en toe een los uitzendbaantje) geweest en daarvoor heb ik in Oostenrijk ski-les gegeven.
36 uur per week voor 12, 11 p/u en dat dus doortrekken naar jaarinkomen zou bij mij helemaal niet kloppen.
Weet iemand hoe dit zit?
36 uur per week voor 12, 11 p/u en dat dus doortrekken naar jaarinkomen zou bij mij helemaal niet kloppen.
Weet iemand hoe dit zit?
dinsdag 6 juli 2010 om 11:25
Je moet even rustig voor je zelf berekenen wat je in totaal geschat gaat krijgen in 2010.
Dus loon jan, feb, maart, + geld van je naverrekening. (vakantiedagen/geld etc) uitkering april, mei, juni, juli ,augustus
Loon sept tm dec gebaseerd op 36 per week.
Volgens mij moet je inkomen in europa ook meetellen maar misschien moet je anders nog even bellen met de belastingtelefoon.
Dit allemaal bij elkaar opgeteld zou ik aanhouden als je verzamelinkomen.
Mocht je minder werk krijgen dan krijg je volgend jaar het wat je nog te goed had terug.
Vergeet je niet volgend jaar weer je niewe verzamelinkomen op te geven ander moet je t jaar daarna misschien weer terug betalen.
Dus loon jan, feb, maart, + geld van je naverrekening. (vakantiedagen/geld etc) uitkering april, mei, juni, juli ,augustus
Loon sept tm dec gebaseerd op 36 per week.
Volgens mij moet je inkomen in europa ook meetellen maar misschien moet je anders nog even bellen met de belastingtelefoon.
Dit allemaal bij elkaar opgeteld zou ik aanhouden als je verzamelinkomen.
Mocht je minder werk krijgen dan krijg je volgend jaar het wat je nog te goed had terug.
Vergeet je niet volgend jaar weer je niewe verzamelinkomen op te geven ander moet je t jaar daarna misschien weer terug betalen.
dinsdag 6 juli 2010 om 11:33
het is een kamer, een studio en ik had eerst uitgerekend hoeveel huursubsidie ik kreeg en dan kan ik het prima betalen. Nu kan ik het ook betalen maar moet ik krapper leven.
En ja ik ga dus inderdaad boven mijn budget wonen, welkom in de grote mensen wereld Lunatik... dom dom dom!
Maar misschien kan ik het nog terugdraaien, al wil ik dat liever niet..
En ja ik ga dus inderdaad boven mijn budget wonen, welkom in de grote mensen wereld Lunatik... dom dom dom!
Maar misschien kan ik het nog terugdraaien, al wil ik dat liever niet..
dinsdag 6 juli 2010 om 11:43
quote:emmenn schreef op 06 juli 2010 @ 11:27:
Dus je hebt de huurtoeslag nodig om te kunnen gaan wonen waar je gaat wonen?
Dan ga je dus boven je budget wonen als je zo afhankelijk bent van de toeslag.Boven je budget wonen? Waar denk je dat huurtoeslag voor is? Voor mensen die anders hun woonlasten niet kunnen dragen, als je het zonder ook wel kan betalen dan is toeslag overbodig he.
Dus je hebt de huurtoeslag nodig om te kunnen gaan wonen waar je gaat wonen?
Dan ga je dus boven je budget wonen als je zo afhankelijk bent van de toeslag.Boven je budget wonen? Waar denk je dat huurtoeslag voor is? Voor mensen die anders hun woonlasten niet kunnen dragen, als je het zonder ook wel kan betalen dan is toeslag overbodig he.
dinsdag 6 juli 2010 om 11:46
Lunatik, wat heb je tot nu toe verdiend?
Je heb skiles gegeven, wat is je totale bruto salaris daar geweest?
Heb je de laatste maanden een uitkering ontvangen? Wat is dat in totaal geweest?
Bij beide wel even opletten dat je vakantiegeld meerekent.
Voor de laatste maanden van dit jaar zou ik uitgaan van 32 uur per week, uitrekenen hoeveel je dan de rest van dit jaar nog gaat verdienen.
Wat is je verzamelinkomen dan?
Je heb skiles gegeven, wat is je totale bruto salaris daar geweest?
Heb je de laatste maanden een uitkering ontvangen? Wat is dat in totaal geweest?
Bij beide wel even opletten dat je vakantiegeld meerekent.
Voor de laatste maanden van dit jaar zou ik uitgaan van 32 uur per week, uitrekenen hoeveel je dan de rest van dit jaar nog gaat verdienen.
Wat is je verzamelinkomen dan?
dinsdag 6 juli 2010 om 11:46
Maar mocht je meer gaan verdienen (waardoor je recht hebt op minder/geen toeslag) dan is dat toch niet zo'n probleem. Dat compenseert elkaar dan toch? Je bent nu neem ik aan uitgegaan bij je berekening of je het wel kon betalen van wat je nu binnen krijgt ?
Daarnaast vind het niet zo raar dat je afhankelijk bent van de huurtoeslag. Zonder toeslagen /subsidies is op alleen wonen gewoon voor heel veel mensen niet weggelegd, daar is het toch juist voor. Om het weer wel mogelijk te maken.
Daarnaast vind het niet zo raar dat je afhankelijk bent van de huurtoeslag. Zonder toeslagen /subsidies is op alleen wonen gewoon voor heel veel mensen niet weggelegd, daar is het toch juist voor. Om het weer wel mogelijk te maken.
dinsdag 6 juli 2010 om 11:56
Dank jullie wel Zero en diedietje... Ik voel me echt zo'n klein dom naïef meisje nu. Dit word mijn eerste 'echte' eigen huisje ( hiervoor alleen maar op kamers gewoond) en ik weet dus nog niet zo goed hoe alles werkt. Heb net met mijn vader gebeld en die maakt zich ook niet zo druk.
Zeker dat ik uitgerekend heb hoeveel ik ga verdienen, alleen weet ik ook niet goed hoeveel je overhoudt van bruto loon netto. -30% toch? Qua dat met huursubsidie kan ik het prima redden. Maar de huur is behoorlijk hoog ( 600 euro) ( met huursubsidie 380) en dat is een behoorlijke smak geld dus zonder huursubsidie... Dus ik weet nog niet of ik dit dan wel moet gaan doen...
Zeker dat ik uitgerekend heb hoeveel ik ga verdienen, alleen weet ik ook niet goed hoeveel je overhoudt van bruto loon netto. -30% toch? Qua dat met huursubsidie kan ik het prima redden. Maar de huur is behoorlijk hoog ( 600 euro) ( met huursubsidie 380) en dat is een behoorlijke smak geld dus zonder huursubsidie... Dus ik weet nog niet of ik dit dan wel moet gaan doen...
dinsdag 6 juli 2010 om 12:01
Bruto netto is niet - 30%, helemaal niet als je salaris niet erg hoog is. Dit komt omdat je eerst recht hebt op loonheffingskorting (= belastingvrije som)
Je kan op internet wel een bruto/netto calculatie doen. Het maakt dan niet zoveel uit welk beroep je invult.
Uitgaande van 32 uur p/w kom ik op een maandsalaris bruto van ongeveer ¤ 1680. Netto kom ik dan op ongeveer ¤ 1350
Je kan op internet wel een bruto/netto calculatie doen. Het maakt dan niet zoveel uit welk beroep je invult.
Uitgaande van 32 uur p/w kom ik op een maandsalaris bruto van ongeveer ¤ 1680. Netto kom ik dan op ongeveer ¤ 1350
dinsdag 6 juli 2010 om 12:09
dinsdag 6 juli 2010 om 12:17
Vind het ook wel best duur. 190 euro voor gas water en licht ook nog voor een studio! Maarja als er niets anders is...
Maargoed je totale maandlasten globaal als je geen auto hebt.
(Heb je die wel dan kan je denk ik wel zo'n honderd euro bij optellen (afhankelijk van hoeveel je rijdt))
Huur en gas/water/licht EUR 600
Zorgverzekering EUR 120
Schadeverzekeringen EUR 20
Boodschappen EUR 200
Telefoon/internet EUR 50
Als je dit kan betalen en dan nog wat per maand overhoud dan zou ik het doen, wordt dit al heel krap dan zou ik er nog een keer over denken. Je subsidie zou je dan nu kunnen gebruiken voor extras of sparen. Komt die dan straks te vervallen dan merk je dat niet zo.
Maargoed je totale maandlasten globaal als je geen auto hebt.
(Heb je die wel dan kan je denk ik wel zo'n honderd euro bij optellen (afhankelijk van hoeveel je rijdt))
Huur en gas/water/licht EUR 600
Zorgverzekering EUR 120
Schadeverzekeringen EUR 20
Boodschappen EUR 200
Telefoon/internet EUR 50
Als je dit kan betalen en dan nog wat per maand overhoud dan zou ik het doen, wordt dit al heel krap dan zou ik er nog een keer over denken. Je subsidie zou je dan nu kunnen gebruiken voor extras of sparen. Komt die dan straks te vervallen dan merk je dat niet zo.