Geld & Recht alle pijlers

verzamelinkomen

06-07-2010 10:46 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben bezig met het aanvragen van huursubsidie en nu moet ik mijn verzamelinkomen opgeven, prima tot daar gaat het goed. Dan moet je daarna opgeven hoeveel inkomen ik meer of minder verwacht in 2010...

Ik heb echter een nieuwe baan op projectbasis. waarschijnlijk voor 36 uur maar het kan ook 24 uur worden. En ik weet alleen mijn bruto loon. nl 12,11 p/u .

Bedoelen ze dan met verzamelinkomen mijn bruto loon of moet ik op een of andere manier uitvogelen wat ik netto precies ga verdienen?

Alvast veel dank voor de antwoorden!
Brutoloon.
Op jaarbasis uiteraard.
heeft iemand dan ervaring met project basis omdat ik niet weet of ik 36 of 24 uur ga werken..dat hangt van het aanbod af.. hoeveel moet ik dan van uitgaan?
Ik zou aan de hoge kant gaan zitten (misschien obv 32 uur uitrekenen?) want als je te veel ontvangt moet je het terugbetalen.
Je verzamelinkomen is je brutoinkomen min of plus box 1,2,3
Jaarinkomen natuurlijk
Ik zou inderdaad je salaris hoog inschatten, als je dan minder verdient dan krijg je aan het eind van het jaar extra huurtoeslag.

Ik weet niet of je bovenop je loon nog vakantiegeld krijgt? Dit moet je ook meerekenen namelijk.
Als ik uitga van het door jou genoemde salaris met een 36-urige werkweek, kom je boven de grens uit waarop je huurtoeslag kunt krijgen. Die grens ligt op ¤ 21.450 per jaar (voor een alleenstaande).

Misschien is het daarom verstandiger niks aan te vragen en het eventueel achteraf te doen.
Geen flauw idee, ik werk voor het uitzendbureau. Maar ik ga inderdaad wel gewoon aan de hoge kant zitten. Maar ik weet een aantal andere dingen ook niet dus neem gewoon wel contact op met woningbouw en uitzendbureau. Bedankt voor de antwoorden!
Als je al die dingen nu niet weet en je kan nu rondkomen zonder huurtoeslag, dan zou ik inderdaad niks aanvragen.

Achteraf kan je altijd uitrekenen of je er recht op hebt gehad en het alsnog aanvragen. Dan hoef je tenminste niet terug te betalen.
Het gaat erom dat dit een baan is voor 4 maanden. De laatste 4 maanden van 2010. Ik ben net 3 maanden werkloos ( met af en toe een los uitzendbaantje) geweest en daarvoor heb ik in Oostenrijk ski-les gegeven.

36 uur per week voor 12, 11 p/u en dat dus doortrekken naar jaarinkomen zou bij mij helemaal niet kloppen.

Weet iemand hoe dit zit?
Ik zit hier nu echt dik in de rats, omdat ik eerst de proefberekening dus fout heb uitgerekend.... Nu heb ik straks een huis dat ik me helemaal niet kan veroorloven...

Wie kan me helpen!
Je moet even rustig voor je zelf berekenen wat je in totaal geschat gaat krijgen in 2010.

Dus loon jan, feb, maart, + geld van je naverrekening. (vakantiedagen/geld etc) uitkering april, mei, juni, juli ,augustus

Loon sept tm dec gebaseerd op 36 per week.

Volgens mij moet je inkomen in europa ook meetellen maar misschien moet je anders nog even bellen met de belastingtelefoon.

Dit allemaal bij elkaar opgeteld zou ik aanhouden als je verzamelinkomen.

Mocht je minder werk krijgen dan krijg je volgend jaar het wat je nog te goed had terug.

Vergeet je niet volgend jaar weer je niewe verzamelinkomen op te geven ander moet je t jaar daarna misschien weer terug betalen.
Dus je hebt de huurtoeslag nodig om te kunnen gaan wonen waar je gaat wonen?

Dan ga je dus boven je budget wonen als je zo afhankelijk bent van de toeslag.
het is een kamer, een studio en ik had eerst uitgerekend hoeveel huursubsidie ik kreeg en dan kan ik het prima betalen. Nu kan ik het ook betalen maar moet ik krapper leven.

En ja ik ga dus inderdaad boven mijn budget wonen, welkom in de grote mensen wereld Lunatik... dom dom dom!

Maar misschien kan ik het nog terugdraaien, al wil ik dat liever niet..
quote:emmenn schreef op 06 juli 2010 @ 11:27:

Dus je hebt de huurtoeslag nodig om te kunnen gaan wonen waar je gaat wonen?

Dan ga je dus boven je budget wonen als je zo afhankelijk bent van de toeslag.Boven je budget wonen? Waar denk je dat huurtoeslag voor is? Voor mensen die anders hun woonlasten niet kunnen dragen, als je het zonder ook wel kan betalen dan is toeslag overbodig he.
Lunatik, wat heb je tot nu toe verdiend?

Je heb skiles gegeven, wat is je totale bruto salaris daar geweest?

Heb je de laatste maanden een uitkering ontvangen? Wat is dat in totaal geweest?

Bij beide wel even opletten dat je vakantiegeld meerekent.

Voor de laatste maanden van dit jaar zou ik uitgaan van 32 uur per week, uitrekenen hoeveel je dan de rest van dit jaar nog gaat verdienen.

Wat is je verzamelinkomen dan?
Maar mocht je meer gaan verdienen (waardoor je recht hebt op minder/geen toeslag) dan is dat toch niet zo'n probleem. Dat compenseert elkaar dan toch? Je bent nu neem ik aan uitgegaan bij je berekening of je het wel kon betalen van wat je nu binnen krijgt ?

Daarnaast vind het niet zo raar dat je afhankelijk bent van de huurtoeslag. Zonder toeslagen /subsidies is op alleen wonen gewoon voor heel veel mensen niet weggelegd, daar is het toch juist voor. Om het weer wel mogelijk te maken.
Het hangt er een beetje vanaf wat je verdient, maar de meeste huurhuizen worden teruggebracht qua huur tot ongeveer 225 ofzo, met huurtoeslag. Is dat te hoog voor je?
Dank jullie wel Zero en diedietje... Ik voel me echt zo'n klein dom naïef meisje nu. Dit word mijn eerste 'echte' eigen huisje ( hiervoor alleen maar op kamers gewoond) en ik weet dus nog niet zo goed hoe alles werkt. Heb net met mijn vader gebeld en die maakt zich ook niet zo druk.

Zeker dat ik uitgerekend heb hoeveel ik ga verdienen, alleen weet ik ook niet goed hoeveel je overhoudt van bruto loon netto. -30% toch? Qua dat met huursubsidie kan ik het prima redden. Maar de huur is behoorlijk hoog ( 600 euro) ( met huursubsidie 380) en dat is een behoorlijke smak geld dus zonder huursubsidie... Dus ik weet nog niet of ik dit dan wel moet gaan doen...
Bruto netto is niet - 30%, helemaal niet als je salaris niet erg hoog is. Dit komt omdat je eerst recht hebt op loonheffingskorting (= belastingvrije som)

Je kan op internet wel een bruto/netto calculatie doen. Het maakt dan niet zoveel uit welk beroep je invult.

Uitgaande van 32 uur p/w kom ik op een maandsalaris bruto van ongeveer ¤ 1680. Netto kom ik dan op ongeveer ¤ 1350
Is de 600 euro incl of excl gas/water/licht?

Deze kosten mag je namelijk niet meerekenen voor huurtoeslag.

Het is inderdaad veel geld voor een studio, maar ik neem aan dat je in jouw woonplaats niets goedkopers kan krijgen?
600 is inclusief, 412 is excl.

En nee, de huizen zijn lastig te krijgen dus dit was al een gelukje..

sta hier al tig jaar voor ingeschreven bij de kamervereniging en toen kwam deze er tussendoor.

Wel zie ik dat 30 m2 iets goedkoper zal zijn... ik heb nu 44...
Vind het ook wel best duur. 190 euro voor gas water en licht ook nog voor een studio! Maarja als er niets anders is...

Maargoed je totale maandlasten globaal als je geen auto hebt.

(Heb je die wel dan kan je denk ik wel zo'n honderd euro bij optellen (afhankelijk van hoeveel je rijdt))

Huur en gas/water/licht EUR 600

Zorgverzekering EUR 120

Schadeverzekeringen EUR 20

Boodschappen EUR 200

Telefoon/internet EUR 50

Als je dit kan betalen en dan nog wat per maand overhoud dan zou ik het doen, wordt dit al heel krap dan zou ik er nog een keer over denken. Je subsidie zou je dan nu kunnen gebruiken voor extras of sparen. Komt die dan straks te vervallen dan merk je dat niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven