Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 514 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
25-09-2024 13:07
Aha! Dat wist ik niet. Als koper inderdaad. 's Ochtends vroeg kopen dus?
Ja. In ieder geval voor 5 uur ongeveer. En soms helpt het ook om te “bladeren” door de lijst van afleverpunten. Dus niet op het kaartje maar op de lijst. Daar staan onderaan nog wel eens opties die je op het kaartje niet ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
25-09-2024 10:17
Ik val even binnen, misschien is het hier wel al genoemd. Bij mij zijn er opeens nauwelijks ophaalpunten meer, al een maand of 2, bij jullie ook?
Alleen vanuit Nederland is nog DHL en in de buurt, uit alle andere landen is alleen nog Mondial Relay of DPD en dat zit dus helemaal niet hier in de buurt. Centrum van een stad, steden waar ik werk zit het ook niet. Meer mensen hier last van?
UPS is hier moeilijk te vinden - maar het schijnt dat Homerr & UPS met elkaar in de clinch liggen - iets met contracten
er zijn dus UPS punten die door de strot geduwd zijn omdat die mensen een homerr punt hebben - en er zijn UPS punten die losstaan van homerr.

In mijn woonplaats waren er ongeveer 6 UPS punten. Nu nog maar 1 (alleen degene die een los contract had met UPS is overgebleven)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds kort Vinted ontdekt en al een aantal dingen gekocht. In mijn woonplaats (middelgrote stad) gelukkig genoeg mogelijkheden wat betreft ophaalpunten. Het valt me wel op dat de verzendkosten bij dezelfde verzenddienst en vanuit hetzelfde land wisselend zijn. Misschien is dat afhankelijk van het tijdstip dat je koopt, dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan ook aan de grootte van het pakketje liggen natuurlijk.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
25-09-2024 10:17
Ik val even binnen, misschien is het hier wel al genoemd. Bij mij zijn er opeens nauwelijks ophaalpunten meer, al een maand of 2, bij jullie ook?
Alleen vanuit Nederland is nog DHL en in de buurt, uit alle andere landen is alleen nog Mondial Relay of DPD en dat zit dus helemaal niet hier in de buurt. Centrum van een stad, steden waar ik werk zit het ook niet. Meer mensen hier last van?
Hier "verplaatst" het homerr punt steeds 🤯 en als een punt ermee stopt word het ergens in de wacht gezet en dan weer naar het nieuwe punt gebracht 😒 soms ben je dagen aan het spoorzoeken om je pakje te vinden
Alle reacties Link kopieren Quote
DHL is hier ook ruk, alleen aantal plekken met automaten, een zelfscan in een winkel zonder andere service.
Een plek met mensen in een rare loods zonder normale opslag, alles ligt op de grond met 2 schimmige types en een belletje, geen ramen en deur die achter je dichtvalt.

En een serviceplek, de Blokker aan de andere kant van mijn woonplaats, in een winkelcentrum waar je elders moet parkeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Huh ook hier kan ik mijn normale Homerr punt niet meer vinden en kan ik opeens alleen DHL selecteren, maar ook niet op het gebruikelijke DHL punt? Moet nu ineens een punt veel verder weg kiezen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Homerrpunt zijn is ook echt een heel slecht betaald iets, krijgt minst per pakje inname en opname en je moet wel heel veel ruimte hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand ooit eens een blokkade gehad van Vinted? Ik vermoed dat het is omdat ik in een bericht een link had meegestuurd.
Maar kan het nergens terugvinden in de regels en ze zeggen dat het tot 5 dagen kan duren voor ik meer hoor. Pfff..
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij in de buurt zijn ineens best wel wat Homerr punten gestopt. Was 2 weken geleden best raar. Ik had er woensdag nog een pakket afgegeven en toen ik zaterdag weer wat af wilde geven werd me verteld dat ze gestopt zijn met Homerr. Eerst had je er hier een stuk of 4-5 in en om het centrum nu nog maar 1 die net is begonnen en ik betwijfel of ze het lang volhouden wegens beperkte ruimte.

Ik denk dat de meesten ermee beginnen om meer mensen in de winkel te krijgen maar vaak kom je er alleen om je pakket af te geven of op te halen, tenminste ik wel, dus houd je er niet echt nieuwe klanten aan over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
28-09-2024 15:32
Iemand ooit eens een blokkade gehad van Vinted? Ik vermoed dat het is omdat ik in een bericht een link had meegestuurd.
Maar kan het nergens terugvinden in de regels en ze zeggen dat het tot 5 dagen kan duren voor ik meer hoor. Pfff..
Dat mag idd niet en je hoort vanzelf hoe of wat, of dat de block eraf gaat, heel irritant is het want ik heb wle eens gehad dat hun track and trace maar niet werd geupdate en ik de koper een link wilde sturen waar ze kon zien dat wel ingeleverd was en al een dag onderweg was.
Bij mij duurde het een dag of 3.

Het staat volgens mij wel in voorwaarden, geen linken naar andere site posten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
29-09-2024 19:51
Dat mag idd niet en je hoort vanzelf hoe of wat, of dat de block eraf gaat, heel irritant is het want ik heb wle eens gehad dat hun track and trace maar niet werd geupdate en ik de koper een link wilde sturen waar ze kon zien dat wel ingeleverd was en al een dag onderweg was.
Bij mij duurde het een dag of 3.

Het staat volgens mij wel in voorwaarden, geen linken naar andere site posten.
Ik stuur dan meestal een screenshot van de inleverbevestiging naar de koper.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een (dure..) trui mogen terugsturen omdat de maat anders was dan aangegeven. Ik heb het teruggestuurd en terug gezonden naar het DHL punt, maar de verkoper heeft het daar nog steeds niet opgehaald..
Iemand hier ervaring mee? Wat gebeurt er als de verkoper het niet ophaalt? Krijg ik dan mijn geld wel terug? Waarom zou de verkoper het niet ophalen, krijgt de verkoper dan ook zijn geld terug ofzo?

Ik heb alleen maar ooit gehad dat mijn koper het pakketje niet ophaalde, dat werd toen terug bezorgd bij mijn verzendpunt waar ik het toen kon ophalen. Ik heb er geen zin in dat deze trui dalijk opeens weer hier aan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeeschelp schreef:
01-10-2024 16:41
Ik heb een (dure..) trui mogen terugsturen omdat de maat anders was dan aangegeven. Ik heb het teruggestuurd en terug gezonden naar het DHL punt, maar de verkoper heeft het daar nog steeds niet opgehaald..
Iemand hier ervaring mee? Wat gebeurt er als de verkoper het niet ophaalt? Krijg ik dan mijn geld wel terug? Waarom zou de verkoper het niet ophalen, krijgt de verkoper dan ook zijn geld terug ofzo?

Ik heb alleen maar ooit gehad dat mijn koper het pakketje niet ophaalde, dat werd toen terug bezorgd bij mijn verzendpunt waar ik het toen kon ophalen. Ik heb er geen zin in dat deze trui dalijk opeens weer hier aan komt.
Als de verkoper het niet ophaalt krijg jij je geld terug en het pakket komt ook retour naar jou. Kortom de verkoper heeft er alleen haarzelf mee door het niet op te halen. Ik zou dus rustig afwachten. Ik neem even aan dat de retour ook via een label gaat wat je van Vinted hebt gekregen en niet buiten Vinted hebt geregeld.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven