Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 237 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zaterdag iets gekocht, verkoopster heeft verzendlabel niet gedownload en reageert niet op mijn vraag. Ze is 3 dagen geleden voor het laatst online geweest, maar daarvoor maanden niet (zag ik pas toen ik het gekocht had)

Wat is jullie ervaring met het automatisch annuleren? Volgens hun site wordt het na 4 werkdagen na niet downloaden automatisch geannuleerd, maar niet gelijk. Maar wanneer dan wel :?:
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren Quote
Mugske schreef:
26-04-2024 09:31
Ik heb 3 mensen die een bod hebben gedaan op hetzelfde artikel. Allemaal geaccepteerd, maar niemand drukt op kopen.
Dit is een soort nieuwe trend ofzo, strontvervelend! Ik vind echt: doe een bod als je intentie hebt om te kopen. Doe dat zelf ook nooit zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pochacco schreef:
10-05-2024 09:23
Ik heb zaterdag iets gekocht, verkoopster heeft verzendlabel niet gedownload en reageert niet op mijn vraag. Ze is 3 dagen geleden voor het laatst online geweest, maar daarvoor maanden niet (zag ik pas toen ik het gekocht had)

Wat is jullie ervaring met het automatisch annuleren? Volgens hun site wordt het na 4 werkdagen na niet downloaden automatisch geannuleerd, maar niet gelijk. Maar wanneer dan wel :?:
Automatisch annuleren weet ik niet maar..
Ik had laatst een zelfde soort ervaring; iets gekocht bij iemand waarvan ik daarna zag dat ze heel veel negatieve reviews had wegens niet verzenden en ze was ook al maanden niet online geweest.
Toen heb ik zelf op koop annuleren gedrukt met als reden (die staat er bij als optie) "verkoper reageert niet"
Had zelfde dag geld terug en geen negatieve review voor mij.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
10-05-2024 11:08
Automatisch annuleren weet ik niet maar..
Ik had laatst een zelfde soort ervaring; iets gekocht bij iemand waarvan ik daarna zag dat ze heel veel negatieve reviews had wegens niet verzenden en ze was ook al maanden niet online geweest.
Toen heb ik zelf op koop annuleren gedrukt met als reden (die staat er bij als optie) "verkoper reageert niet"
Had zelfde dag geld terug en geen negatieve review voor mij.
Top, ga ik dat ook doen, dank!

Update: ik heb geannuleerd met die reden, maar ik heb helaas wel een negatieve review gehad :-?
pochacco wijzigde dit bericht op 10-05-2024 15:08
Reden: Update
8.55% gewijzigd
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat gek.

Sorry voor mijn slechte advies 😕
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
11-05-2024 21:24
Wat gek.

Sorry voor mijn slechte advies 😕
Ik heb dat vorige week ook gedaan bij een verkoper die 2 maanden niet meer online was geweest en ik kreeg ook geen slechte review…
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuke Nike schoenen voor mijn dochter gekocht uit Italië. Komen ze eindelijk binnen… een maat 22 en een maat 23,5 hoe dan? Toen ik ze in mijn handen had zag ik direct al het verschil in grootte. Verkoopster deed gelukkig niet moeilijk en ik mocht ze terugsturen terwijl zij de retourkosten op zich nam. Zij gaf aan ze zo via Vinted gekocht te hebben (6)
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleding die ik op Vinted heb staan nam zowat een halve kast over en ik werd er gek van dus ik heb alles wat op Vinted staat eruit getrokken en in een grote lege koffer gepropt. Naderhand kwam ik nog wat dingetjes tegen maar geen zin om die koffer weer open te maken want hij ging al amper dicht. Ik moet alleen niet vergeten dat bepaalde dingen dus niet in die koffer zitten maar goed ik heb 5 dagen om te verzenden. Zo fijn, weer veel ruimte hebben in de kast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik postte een paar weken terug dat ik een trui met gaatje had ontvangen terwijl het artikel was omschreven als in zeer goede staat. Artikel terug gestuurd op mijn kosten, maar nu heeft de verkoopster op het laatste moment het pakketpunt veranderd terwijl op de site stond aangegeven dat het pakje die dag al onderweg was naar het pakketpunt. Nu is er al een week geen update meer en ik heb nog altijd mijn geld niet.

Wat een onhandige actie van haar. Heb nu maar weer contact opgenomen met Vinted. Ik hoop dat ik mijn geld snel terug heb, vind dit echt waardeloos.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een vraagje.
Wanneer je een bod doet op iets op vinted dan kan je max 40 % minder bieden dan de vraagprijs. Ineens kan ik sinds een week of 2 max 30% minder bieden dan de vraagprijs.
Weet iemand hoe dit komt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee. Maar fijn.
40% onderbieden vind ik echt stom.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
123456789TIENeke schreef:
13-05-2024 17:03
Even een vraagje.
Wanneer je een bod doet op iets op vinted dan kan je max 40 % minder bieden dan de vraagprijs. Ineens kan ik sinds een week of 2 max 30% minder bieden dan de vraagprijs.
Weet iemand hoe dit komt?

Ze zijn je lage biedingen zat :proud:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
123456789TIENeke schreef:
13-05-2024 17:03
Even een vraagje.
Wanneer je een bod doet op iets op vinted dan kan je max 40 % minder bieden dan de vraagprijs. Ineens kan ik sinds een week of 2 max 30% minder bieden dan de vraagprijs.
Weet iemand hoe dit komt?

Apart, net even gekeken en ik kan nog tot 40% onderbieden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bloes van zoon op Vinted gezet voor ca. 10% van de aanschafprijs. Was heel duur, had het gekocht voor bruiloft van mijn broer en dacht toe maar voor een keer. Item is in nieuwstaat met bon er nog bij.

Vandaag een bod van -40% gehad. Ik heb als tegenbod 40% bovenop de vraagprijs teruggestuurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
angelica1408 schreef:
15-05-2024 02:06
Bloes van zoon op Vinted gezet voor ca. 10% van de aanschafprijs. Was heel duur, had het gekocht voor bruiloft van mijn broer en dacht toe maar voor een keer. Item is in nieuwstaat met bon er nog bij.

Vandaag een bod van -40% gehad. Ik heb als tegenbod 40% bovenop de vraagprijs teruggestuurd.

:proud:
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik baal. Er is een pakket kwijt en ik wilde hetgeen wat erin zit eigenlijk deze week aan. Had ook een andere optie besteld maar die is weer net te klein dus gaat binnenkort weer in de verkoop. Vinted is een onderzoek gestart, ben benieuwd.

Maar er is ook goed nieuws: Ik verkoop de laatste dagen weer vrij goed en dan met name de dingen die er al wat langer op staan. Fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gold Hemelvaart als officiële feestdag en lopen de 5 (werk)dagen om iets te verzenden dan morgen af in dit geval?
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet iemand hoe dit gaat: Ik had kleding verkocht aan iemand uit Frankrijk, maar de bezorgdienst kon het pakket niet afleveren dus nu wordt het terug gestuurd naar mij o_o . De verkoper wil het nog wel heel graag hebben, kan ik het opnieuw verkopen aan haar als het weer bij mij terug is gekomen? Of kun je niet aan één iemand iets verkopen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pupke schreef:
16-05-2024 11:55
Weet iemand hoe dit gaat: Ik had kleding verkocht aan iemand uit Frankrijk, maar de bezorgdienst kon het pakket niet afleveren dus nu wordt het terug gestuurd naar mij o_o . De verkoper wil het nog wel heel graag hebben, kan ik het opnieuw verkopen aan haar als het weer bij mij terug is gekomen? Of kun je niet aan één iemand iets verkopen?
Zodra je het retour hebt gekregen weer opnieuw uploaden en dan reserveren voor de koper zodat niemand anders het kan kopen. De koper krijgt als het goed is gewoon het geld terug dus die kan het gewoon opnieuw kopen voor hetzelfde geld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje het derde pakket in korte tijd dat weer retour naar mij komt omdat het niet is afgehaald. Wat is dat toch telkens?
Voorgaande keren kreeg de koper ook geen negatieve review, zo stom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weten jullie of dit kan, en hoe we dit regelen?

Ik had een jurk gekocht via Vinted, staat 'heel goed' en niks over gebreken. Nu blijkt er een grote haal in de stof te zitten.

Ik wil de jurk wel houden (proberen te repareren), maar ik vind hem niet de prijs (€30) waard. Gebreken gemeld, nu is de transactie gepauzeerd. Verkoper wil me wel tegemoet komen en de helft terugstorten. Scheelt ons allebei met retouren.

Maar hoe doen we dit? Ik zie geen knop, ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat moet je buiten Vinted regelen via een Tikkie, paypal, bankoverschrijving etc. Bij Vinted is het alles of niks wat dat betreft. Ik zou de verkoper dus eerst geld laten overmaken en dan pas op "alles is okee" drukken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmm ja, daar was ik dus al bang voor. Jammer is dat. Een "gelijk oversteken" knop zou toch wel handig zijn!

Aan de andere kant heb ik dit nog maar weinig gehad. Dank voor je antwoord in elk geval!
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
16-05-2024 12:43
Zodra je het retour hebt gekregen weer opnieuw uploaden en dan reserveren voor de koper zodat niemand anders het kan kopen. De koper krijgt als het goed is gewoon het geld terug dus die kan het gewoon opnieuw kopen voor hetzelfde geld.
Oké dan ga ik dat doen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
..
japiekrekel wijzigde dit bericht op 26-05-2024 11:13
Reden: geen
99.18% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven