Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 195 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb precies hetzelfde! Zonder berichtgeving ineens veranderd.
123456789TIENeke schreef:
13-05-2024 17:03
Even een vraagje.
Wanneer je een bod doet op iets op vinted dan kan je max 40 % minder bieden dan de vraagprijs. Ineens kan ik sinds een week of 2 max 30% minder bieden dan de vraagprijs.
Weet iemand hoe dit komt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had een bundel zilveren items online gezet en het was erg populair en is in minder dan 24 uur verkocht. Ik begon me daardoor af te vragen of het misschien niet toch veel meer waard was, zeker ook omdat de koper zelf allerlei sieraden te koop heeft staan dus dat voelt een beetje als een handelaar die goedkoop inkoopt en voor meer doorverkoopt. Ik overweeg nu om de koop te annuleren (doe ik normaal echt nooit). Krijg ik als verkoper dan een negatieve review of hoe zit dat?
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
RainyDays schreef:
20-05-2024 11:07
Ik had een bundel zilveren items online gezet en het was erg populair en is in minder dan 24 uur verkocht. Ik begon me daardoor af te vragen of het misschien niet toch veel meer waard was, zeker ook omdat de koper zelf allerlei sieraden te koop heeft staan dus dat voelt een beetje als een handelaar die goedkoop inkoopt en voor meer doorverkoopt. Ik overweeg nu om de koop te annuleren (doe ik normaal echt nooit). Krijg ik als verkoper dan een negatieve review of hoe zit dat?

Ja dat is dan de consequentie. Ik snap dat je wilt annuleren maar een negatieve review is dan wel terecht toch.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
20-05-2024 11:33
Ja dat is dan de consequentie. Ik snap dat je wilt annuleren maar een negatieve review is dan wel terecht toch.

Oh ja zeker wel terecht hoor, ik wilde alleen even zeker weten hoe het zit voordat ik besluit wat ik wil doen.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
PickingUpThePieces schreef:
12-05-2024 00:02
Leuke Nike schoenen voor mijn dochter gekocht uit Italië. Komen ze eindelijk binnen… een maat 22 en een maat 23,5 hoe dan? Toen ik ze in mijn handen had zag ik direct al het verschil in grootte. Verkoopster deed gelukkig niet moeilijk en ik mocht ze terugsturen terwijl zij de retourkosten op zich nam. Zij gaf aan ze zo via Vinted gekocht te hebben (6)
Nou ja dat is wel heel erg triest.
dus omdat je ze zo binnen hebt gekregen via vinted dan denk je bij jezelf : Oh dan zet ik ze maar te koop en meld ik nergens dat het 2 verschillende maten zijn.
wat denkt zo iemand vraag ik me dan altijd af
Alle reacties Link kopieren Quote
Een verkoopster had heel veel mooie setjes babykleding voor de zomer te koop staan, in maat 68. Heb 8 setjes bij haar gekocht voor totaal €40. Hopelijk snel binnen!
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb de koop uiteindelijk inderdaad geannuleerd en heb het intussen alweer verkocht (50 euro ipv de eerdere 20). Ik heb geen automatische negatieve review gekregen, weet niet precies waarom. Heb de koper wel ingelicht voordat ik het heb geannuleerd en bij reden van annulering aangegeven dat het in overleg met de koper is gegaan / dat koper op de hoogte is. Misschien daardoor geen negatieve review? Nouja hoe dan ook, normaal doe ik dit echt niet maar in dit geval een goede beslissing geweest. Dit voelt beter. Had er denk ik nog wel meer voor kunnen krijgen maar dat geeft niet. Hoefde niet de hoofdprijs, maar wel iets dat meer in de buurt van de daadwerkelijke waarde zit. Volgende keer even van tevoren twee keer nadenken als het om waardevaste items gaat :biggrin:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
Al vaker verkocht via Vinted, maar nog nooit gekocht. Heb twee jurkjes (MS mode en Only) inclusief verzending nog geen 20 euro. Staat zou bij beiden heel goed moeten zijn. Ik ben heel benieuwd of het bevalt. Dit is even een test, mocht het bevallen dan ga ik denk ik nog opzoek naar iets meer zomerkleding :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
..
japiekrekel wijzigde dit bericht op 26-05-2024 11:12
Reden: geen
99.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze week ook alweer 2 pakketjes weg gebracht en een pakket van mij is nog steeds foetsie. Kreeg ik gisteren een bericht van Vinted of ik aan kan geven of ik het al heb ontvangen, dan geven ze het geld aan de verkoper. Ik meteen terug sturen dat ik nog niks ontvangen heb en dat het volgens de tracking nog steeds onderweg is. Nu moet ik volgens Vinted een maand wachten. Is met DHL en ving vandaag op bij het pakketpunt dat meer mensen nu problemen hebben bij DHL. Misschien dat daarom mijn laatste 2 kopers voor een thuisbezorging hebben gekozen van DHL?

Zag vandaag ook een leuk pakje op Vinted met een broekje en bijpassend shirt, ben benieuwd. Wilde dat altijd al eens proberen of het iets voor mij is. Vind het bij anderen wel altijd leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt erop dat je Vinted op een manier hebt gebruikt die in strijd is met onze algemene voorwaarden. We beperken het gebruik van je account tijdelijk terwijl we het beoordelen. We monitoren op mogelijk misbruik van het platform met geautomatiseerde tools en rapporten van derden, die de gemodereerde inhoud hebben gedetecteerd.


Vandaag ineens uit niets. Je kan ook niet reageren op dat bericht ofzo...uh wat?

Ik heb wel eerder vandaag een linkje naar een dhl track and trace geplakt in een gesprek omdat Vinted de trackinging nog steeds niet had geüpdate.

Gok zomaar dat je dan dit soort automatische onzin krijgt. :roll:
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
22-05-2024 18:28
Het lijkt erop dat je Vinted op een manier hebt gebruikt die in strijd is met onze algemene voorwaarden. We beperken het gebruik van je account tijdelijk terwijl we het beoordelen. We monitoren op mogelijk misbruik van het platform met geautomatiseerde tools en rapporten van derden, die de gemodereerde inhoud hebben gedetecteerd.


Vandaag ineens uit niets. Je kan ook niet reageren op dat bericht ofzo...uh wat?

Ik heb wel eerder vandaag een linkje naar een dhl track and trace geplakt in een gesprek omdat Vinted de trackinging nog steeds niet had geüpdate.

Gok zomaar dat je dan dit soort automatische onzin krijgt. :roll:
Nou ja ben je lekker mee dan 😤

Ik had een tijdje dat al mijn advertenties verwijderd werder ivm authenticiteit ofzo.. en die berichten blijven dus 6 maanden staan en je kunt ze niet verwijderen.. irritant.

Ook een dpd pakket dat 35 km verderop geleverd is.. geen idee wat daarmee gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Orchidpink schreef:
22-05-2024 19:08
Nou ja ben je lekker mee dan 😤

Ik had een tijdje dat al mijn advertenties verwijderd werder ivm authenticiteit ofzo.. en die berichten blijven dus 6 maanden staan en je kunt ze niet verwijderen.. irritant.

Ook een dpd pakket dat 35 km verderop geleverd is.. geen idee wat daarmee gaat gebeuren.

Dit is inderdaad echt zo irritant. Stom dat je die berichten niet kunt archiveren ofzo.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
22-05-2024 18:28
Ik heb wel eerder vandaag een linkje naar een dhl track and trace geplakt in een gesprek omdat Vinted de trackinging nog steeds niet had geüpdate.

Gok zomaar dat je dan dit soort automatische onzin krijgt. :roll:
Ik zou inderdaad ook denken dat het plakken van een link dit getriggerd heeft. Ze zullen wel bots hebben die dit eruit vissen, tegen bv phishing van klanten (rechtstreeks betalen ipv via Vinted)

Hopelijk komen ze er snel achter dat het in jouw geval een pakket link was.

Ik heb sowieso het gevoel dat er meer checks zijn. Afgelopen week werd een cartoonprint in lijstje geweigerd vanwege 'authenticiteit' (ging om paar euro en deze print wordt tig keer op Vinted aangeboden)
Daarna kreeg ik regelmatig 'in behandeling' bij advertenties te zien (ook dingen van paar euro)
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja, ik kreeg melding dat aantal advertenties verboden artikelen zijn. Zijn decoratieve poppen, ze worden meer aangeboden op vinted.
Ik heb nog wel een bericht gestuurd, ik was me van geen kwaad bewustcen misschien hoort het in een andere categorie. Nu wachten op antwoord, maar de advertenties zijn verwijderd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat eerder ook gehad met bladen/tijdschriften, boeken mogen wel bladen zoals hobbytijdschriften niet. Geen idee waarom niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoop wel dat binnen die 24 uur opgelost is, ik heb echt afgelopen week 8 tassen met verzamelde kleding binnen gezin, uitgezocht 6 gaan weg maar ik wil de rest wel posten aankomende weken.

Grr..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie net dat ik een broek waarschijnlijk een maat te groot heb gekocht. Bij Vinted stond 38/M maar heb even gemist dat in de beschrijving maat 40 staat. Nu maar hopen dat de broek kleiner valt of dat het niet zo opvalt dat het te groot is.

Zo irritant als mensen niet opletten met maten ingeven bij Vinted. Vooral de Fransen lijken daar last van te hebben. Hoe vaak ik daar wel niet iets vermeld zie staan als 38/M terwijl in het label duidelijk 36 staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Franse maten zijn toch vaak ook anders? Vaak staat dat apart vermeld op het label (de franse maat)
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
22-05-2024 22:03
Ik zie net dat ik een broek waarschijnlijk een maat te groot heb gekocht. Bij Vinted stond 38/M maar heb even gemist dat in de beschrijving maat 40 staat. Nu maar hopen dat de broek kleiner valt of dat het niet zo opvalt dat het te groot is.

Zo irritant als mensen niet opletten met maten ingeven bij Vinted. Vooral de Fransen lijken daar last van te hebben. Hoe vaak ik daar wel niet iets vermeld zie staan als 38/M terwijl in het label duidelijk 36 staat.
Een Franse maat 38 is een Nederlandse 36... Ze geven dus wel hun goede maat op. Daarom met Franse verkopers altijd goed kijken naar de maatvoering en labels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het wel jammer dat je in Vinted niet kan aangeven of dat wat je verkoopt een Europese of een Franse maat is. En dat je dat ook kan invullen bij een zoekopdracht. Dat zou een hoop gezoek schelen als je op zoekt bent naar iets in een bepaalde maat.
Nu zoek ik op maat 38 én maat 40, en moet ik eerst kijken of de verkoper Nederlands of Frans is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag een lange broek ontvangen. Werd vermeld als heel goed en amper gedragen. Op de foto's kan ik geen gebreken zien maar ik heb een vermoeden dat de verkoper een kat heeft want er zitten enkele haaltjes in de broek en daar baal ik van. Het was gelukkig niet duur maar dan denk ik had het even vermeld want dan had ik verder gekeken naar een beter exemplaar.

Zit nog te twijfelen of ik 3 of 4 sterren ga geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net t wee sterren gegeven aan iemand die iets verkocht als 'nieuw zonder prijskaartje' maar dat duidelijk gedragen is en waar zelfs het label uitgeknipt is. Ik vind dat gewoon echt niet kunnen. Ik zag het bij meer van haar reviews staan.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Weken geleden als iets verkocht aan iemand, wat ze een week bij het pakketpunt liet liggen, waardoor ik maar even een berichtje stuurde. Was ze net op tijd met ophalen, ik had al bericht gekregen dat het terug zou komen. Maar op 'afronden' klikken, ho maar.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie ervaring met (afhaal)punten van Mondial Relay die weigeren grotere pakketten (die nog wel binnen de maten van Mondial Relay vallen) aan te nemen? Mijn moeder heeft een koffertje verkocht via Vinted, en het eerste punt weigerde het pakket aan te nemen. Het tweede punt nam het gelukkig wel aan, die zei dat het gewoon kan zolang het in een zak van Mondial Relay past. Gelukkig paste dat. :D
¡Apagando las luces!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven