Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
maandag 20 oktober 2025 om 08:35
Raar want als koper sta je juist heel sterk.
Bij mij was er duidelijk iets kapot gegaan tijdens de zending met 1 van de 3 items. De ontvanger had gekozen voor de optie: Niet zoals omschreven ipv beschadigd tijdens transport.
Ja wtf, dus ik bezwaar maken dat het een zendingsprobleem was. Het was namelijk prima ingepakt met luchtkussens en al. Daar is overduidelijk mee gevoetbald, maar helaas... Koper heeft het geld gekregen en het pakketje. Het was de moeite niet waard om terug te sturen maar toch.
maandag 20 oktober 2025 om 08:52
Ik had ook zoiets bij de categorie wonen. Je hebt daar een categorie beelden. Ik zag daar veel van die kleine porseleine beeldjes. Ik dacht ik ga ook iets in die categorie zetten, maar inderdaad alleen de grote verzenooties. Ik heb mijn artikel in categorie overig oid gezet, kreeg ik de reguliere opties voor verzenden.Pochacco schreef: ↑19-10-2025 20:14Op Vinted wordt geadverteerd met 'verkoop nu ook jouw klein huishoudelijke apparaat'. Ik had nog een tosti ijzer, die niet wordt gebruikt, dus ik zet deze erop voor een paar euro, in de categorie grill apparaten.
Krijg ik een bericht van een Nederlandse koper: klopt het dat de verzendkosten €78 zijn?![]()
Ik kon bij uploaden alleen kiezen tussen klein/middel/groot gewicht. Het lijkt er op dat zelfs bij kleine apparaten de dienst 'Brenger' de enige optie is en je dus als koper €78 kosten krijgt te zien. Dus ik heb de advertentie maar weer eraf gehaald![]()
dinsdag 21 oktober 2025 om 21:03
Nog nagevraagd maar nee, je moeten met verkoper uitkomen, ook omdat die aangeeft t niet geweten te hebben..
dinsdag 21 oktober 2025 om 21:14
Wat stom! Als je iets onder een merknaam verkoopt, moet je ook instaan voor de echtheid van het artikel.
Überhaupt vind ik Vinted soms heel laks. Iemand had een nep Chanel tas erop gezet en aangeven dat het een copy was. De advertentie was echter erg misleidend dus had het gemeld. Krijg ik de reactie:
We’ve received your report but couldn’t take action to discipline XXXX because it needs a further review. Thank you for reporting this - you’re helping make Vinted a community where everyone can feel safe. Although we haven’t taken action against this member, you can block them so they’re no longer part of your Vinted experience.
En dat terwijl het, als je tussen de regels doorleest, een namaak betreft. Geen sanctie dus. En ik heb omgedraaid ook wel gehad dat als ik mijn dochter’s Ralph Lauren broek voor £8 of £10 erop had gezet, er gevraagd werd om extra foto’s om te bewijzen dat ‘ie echt was.
Bizar…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 23 oktober 2025 om 14:48
Vinted is enorm laks!
- Ik heb ook weer veel gedoe met Vinted laatste tijd.
Eén pakketje is op 40 minuten fietsafstand bezorgd, terwijl ik in een grote stad woon met veeel pakketpunten. Heel irritant
- Eén pakket dat ik zelf heb verkocht is ergens kwijt.. Heel benieuwd of dat ooit gaat aankomen bij de koper
- Eén pakketje dat ik had gekocht, was bij verzending verkeerd gegaan en bijna meteen terug gestuurd naar de verkoper. Ik wilde het wel graag hebben dus we waren overeen gekomen dat ze het opnieuw aan mij zou verkopen. Duurde al heel lang voordat zij hem terug had. Nu heb ik hem net opnieuw gekocht, maar ik heb mijn geld van de eerste keer nog niet terug dus ik heb nu dubbel betaald voor een product (komt natuurlijk wel terug) Ben heel benieuwd of het verzenden nu wel goed gaat. Inmiddels zijn we al 3 weken verder, en ik heb nog niks.
vrijdag 24 oktober 2025 om 09:41
Ik had de afgelopen dagen een nogal opdringerig Vinted lid. Ze blijft maar laag bieden en berichtjes sturen dat ik het item aan haar moet verkopen. Tegenbod reageerde ze niet op. Berichtjes blijven binnen komen. Daarom besloten haar te blokkeren want ik wil niet dat zij iets van mij koopt of dat ik iets van haar koop in de toekomst.
Niet belangrijk maar ben nu wel nieuwsgierig. Wat ziet zij dan in haar berichten aan mij? Ziet ze dat ze geblokkeerd is of ziet ze dat het item niet meer beschikbaar is? Kon geen informatie vinden op Vinted over wat de geblokkeerde zelf ziet.
Niet belangrijk maar ben nu wel nieuwsgierig. Wat ziet zij dan in haar berichten aan mij? Ziet ze dat ze geblokkeerd is of ziet ze dat het item niet meer beschikbaar is? Kon geen informatie vinden op Vinted over wat de geblokkeerde zelf ziet.
vrijdag 24 oktober 2025 om 22:41
Ik heb vandaag niet zo'n goede Vinted dag .
Vanmorgen een pakketje via een locker verzonden, kreeg ik ineens bevestiging binnen dat ik een ander pakket had verzonden?
Die ik vlak daarvoor verkocht had, maar nog niet eens ingepakt omdat ik het echt net verkocht had
Gelijk half in paniek een berichtje gestuurd dat ik het verkeerde pakket had verzonden, kijk ik een uur later naar het overzicht, staat daar ineens dat ik wèl het juiste pakket naar de juiste persoon heb verzonden. Huh?
Ook heb ik nu ineens Brenger in mijn overzicht van verzend opties, leuk en aardig, maar dan betaal je dus iets van 23 euro verzendkosten, voor een klein pakketje(!).
Uitschakelen kon niet, dus toen de categorie maar gewijzigd.
En vervolgens zie ik dat ik wat verkocht heb, maar dat ik in plaats van 10 euro 1 euro had ingevoerd.
Uiteindelijk toch maar geannuleerd, want 1 euro voor een nieuwe doos Lego vond ik toch iets te weinig..
Vanmorgen een pakketje via een locker verzonden, kreeg ik ineens bevestiging binnen dat ik een ander pakket had verzonden?
Die ik vlak daarvoor verkocht had, maar nog niet eens ingepakt omdat ik het echt net verkocht had
Gelijk half in paniek een berichtje gestuurd dat ik het verkeerde pakket had verzonden, kijk ik een uur later naar het overzicht, staat daar ineens dat ik wèl het juiste pakket naar de juiste persoon heb verzonden. Huh?
Ook heb ik nu ineens Brenger in mijn overzicht van verzend opties, leuk en aardig, maar dan betaal je dus iets van 23 euro verzendkosten, voor een klein pakketje(!).
En vervolgens zie ik dat ik wat verkocht heb, maar dat ik in plaats van 10 euro 1 euro had ingevoerd.
Uiteindelijk toch maar geannuleerd, want 1 euro voor een nieuwe doos Lego vond ik toch iets te weinig..
vrijdag 24 oktober 2025 om 23:00
Pfff ik heb ook weleens zo’n raar figuur gehad op Vinted. Ik had ergens op geboden maar geen reactie. Prima verder was het allang weer vergeten. Kreeg ik weken later ineens het bericht: “Heb het al verkocht, kut”. Dus ik vroeg aan diegene waarom hij me uitschold voor kut. Kreeg ik allerlei hele rare reacties op, weet niet eens meer wat, maar het kwam erop neer dat diegene zeer verontwaardigd was en vond dat ik een te laag bod had gedaan. Dus ik zei prima je hoeft het niet te verkopen aan mij, maakt mij verder niks uit. Maar kwamen weer rare en sarcastische reacties op. Vervolgens ging diegene expres een heel laag bod doen op iets van mij. Toen heb ik haar/hem geblokkeerd want met iemand die gaat schelden en boos wordt hoef ik niks te maken te hebben. En ik merkte dat ik er zelf ook heel opgefokt van werd. Geen idee wat diegene daarvan merkt trouwens als je hem blokkeert.Erla schreef: ↑24-10-2025 09:41Ik had de afgelopen dagen een nogal opdringerig Vinted lid. Ze blijft maar laag bieden en berichtjes sturen dat ik het item aan haar moet verkopen. Tegenbod reageerde ze niet op. Berichtjes blijven binnen komen. Daarom besloten haar te blokkeren want ik wil niet dat zij iets van mij koopt of dat ik iets van haar koop in de toekomst.
vrijdag 24 oktober 2025 om 23:19
Oh joh dat klinkt idd niet als een beste vinted dag zeg. Ik twijfelde hier vorige week ook een beetje of de medewerker wel de juiste stickers op de juiste pakketjes had geplakt ipv ze om te wisselen, maar gelukkig kreeg ik vandaag van 1 vd 2 de bevestiging van ontvangst binnen inclusief goede feedback. Pfiew dat was een opluchting haha.Lemon_Pledge schreef: ↑24-10-2025 22:41Ik heb vandaag niet zo'n goede Vinted dag .
En vervolgens zie ik dat ik wat verkocht heb, maar dat ik in plaats van 10 euro 1 euro had ingevoerd.![]()
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in