Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
zaterdag 23 mei 2026 om 12:36
Oh dat voorspeld niet veel goeds voor t MR pakketje wat ik 3wk geleden heb verstuurd danhappyapple schreef: ↑22-05-2026 20:28Ja en dit is via Mondial Relay dus 'nog niet eens' via Vinted Go. Al heb ik bij Vinted Go wel vaker de ervaring dat het uiteindelijk toch ineens nog ergens opduikt. Bij Mondial is flinke vertraging meestal ook wel echt kwijt helaas.
Hier zijn tegenwoordig winkels waar je (dichte) verloren pakketjes kunt kopen voor x euro per 100 gram. Dus ik denk dat die pakketjes daar zijnHoe ze er belanden? Geen idee? Adresstickers losgeraakt en kwijt ofzo?
Jaaa die winkels zag ik ook, bizar toch? En ja waar komt dat allemaal vandaan.. Pakketjes kopen waarvan je niet weet wat er in zit, mij niet gezien. Maar mijn airfryer van bol is ook al eens zoek geraakt, geen idee hoe dat kan. En T&T houd mensen ook niet tegen om iets achterover te drukken!
zaterdag 23 mei 2026 om 12:41
zaterdag 23 mei 2026 om 13:03
happyapple schreef: ↑22-05-2026 20:28Ja en dit is via Mondial Relay dus 'nog niet eens' via Vinted Go. Al heb ik bij Vinted Go wel vaker de ervaring dat het uiteindelijk toch ineens nog ergens opduikt. Bij Mondial is flinke vertraging meestal ook wel echt kwijt helaas.
Hier zijn tegenwoordig winkels waar je (dichte) verloren pakketjes kunt kopen voor x euro per 100 gram. Dus ik denk dat die pakketjes daar zijnHoe ze er belanden? Geen idee? Adresstickers losgeraakt en kwijt ofzo?
Ik heb in een grijs verleden bij ptt post gewerkt, en het komt heel regelmatig voor dat er een niet compleet adres op staat, een adres wat niet klopt of helemaal geen adres
Soms kun je er nog wel wat van maken, maar vaak ook niet.
Ik denk wel dat 99 procent van het aanbod van dat soort pakket winkels uit dropshipping pakketjes bestaat, niet uit verloren Vinted paketten. (Waar die blijven is mij ook een raadsel, vooral ook omdat je precies moet aangeven wat er in het verloren pakket zat, je zou denken dat ze dan weer dingen met de rechtmatige eigenaar kunnen herenigen, maar helaas hoor ik dat nooit. )
zaterdag 23 mei 2026 om 13:51
zaterdag 23 mei 2026 om 15:08
Dat was hier ook, ik vond het ook maar duur. Veel mensen maakten hun pakketjes ter plekke open, van wat ik gezien heb was het weinig interessants. Er was een vrouw die kocht een doos van een duur kappersmerk, en toen bleek er allemaal Temu / AliExpress meuk in te zitten. Zonde van je geld!
zaterdag 23 mei 2026 om 15:16
Hier heb/had je 2 van die winkeltjes. Bij de een was het inderdaad 2,50 per 100 gram en bij de ander was het 10 euro voor 5 kilo geloof ik maar daar hadden ze dan ook weer grote losse pakketten apart geprijsd. Ook veel DHL of allemaal om gepakt in zwarte folie. En dan zag je ook random een friteuse staan voor 30 euro die zonder enige verdere verpakking was verstuurd denk ik want de doos had schade. Zag daar eigenlijk nooit iemand binnen behalve dan op de openingsdag, toen stond er een rijtje om naar binnen te mogen. Gok dat de hype van dat soort pakketjes wel een beetje over is nu en het is meestal ook gewoon erg duur voor wat je uiteindelijk krijgt.
zaterdag 23 mei 2026 om 15:27
Ja ik weet het niet hoor en het is me ook nog niet heel vaak overkomen, maar mondial relay is toch al wel een paar keer echt kwijtgeraakt helaas. En dat vind ik als verkoper net iets minder erg dan als koper, want je krijgt dan allebei je geld, maar als koper heb ik over het algemeen toch liever het pakketjeLizzyLee schreef: ↑23-05-2026 12:36Oh dat voorspeld niet veel goeds voor t MR pakketje wat ik 3wk geleden heb verstuurd danVintedGo komt idd vaak toch nog aan!
Jaaa die winkels zag ik ook, bizar toch? En ja waar komt dat allemaal vandaan.. Pakketjes kopen waarvan je niet weet wat er in zit, mij niet gezien. Maar mijn airfryer van bol is ook al eens zoek geraakt, geen idee hoe dat kan. En T&T houd mensen ook niet tegen om iets achterover te drukken!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in