Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 192 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Wat een tref dat Vinted een actie heeft met (Nederlandse) boeken. Had recent een boek per ongeluk dubbel gekocht en zat er al aan te denken om 1 exemplaar van de hand te doen, dus deze actie komt als geroepen. Net gelijk het boek te koop aangeboden, ben benieuwd...
In this mad house we must all survive
Ik heb de afgelopen week ook wat boeken gekocht. Ook een boek wat de bibliotheek niet heeft en ik best wel duur vond in aanschaf. 4 euro op Vinted met gratis verzenden :proud: Ik was echt helemaal verbaasd dat het überhaupt op Vinted stond. Heb het boek ook al binnen en het ziet er nog als nieuw uit. En een ander boek wat ik al eens geleend had van de bibliotheek maar ik toch zelf ook wilde hebben omdat het zo'n mindfulness boek is.

Heb wel gemerkt dat niet alle boeken goedkoper zijn op Vinted. Zo wil ik wat boeken van Sarah J Maas aanschaffen maar die sets zijn dus goedkoper op bol.com. Alles los kopen kan nog goedkoper zijn maar dat is ook weer zo'n gedoe en alsnog duurder als er verzendkosten bij komen dus dan moet je nu maar net Nederlandse verkopers vinden met gratis verzendkosten.
Ik heb een aantal boeken advertenties verwijderd met de bedoeling ze opnieuw te plaatsen, maar het lukt me al sinds eind van de middag niet om iets te plaatsen op Vinted. Ik krijg steeds een foutmelding als ik bijna klaar ben met alle advertentiegegevens invullen (Sorry, er is iets fout gegaan, probeer het later nog eens, neem contact op met ons support team als dit probleem zich blijft voordoen).
Voor de zekerheid heb ik het ook nog even met een heel ander artikel dan een boek geprobeerd, maar ook dat lukt niet.
Hopelijk lukt het morgen wel.
Ah wat irritant Jeetje. Vinted hapert soms ook bij mij.

De haas die voor mijn kind is gekocht is echt weg. De koerier laat ook niets horen. En de verkoper denkt dat we met ons paspoort de locker kunnen openen. Yeah right.

Verder nog een tasje voor kind gekocht en wat dingen verkocht.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het wel via de app op m’n telefoon lukt, alleen staan alle foto’s op m’n pc, dus dat is voor nu even geen optie. Advertenties bewerken geeft dezelfde foutmelding.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad, maar wel krijg ik vaak een foutmelding dat er technische problemen zijn als ik de Vinted pagina op mijn pc wil openen. Een paar keer de pagina vernieuwen helpt dan altijd wel, maar het is toch wel vreemd.

En ik ben er nu ook achter dat de gratis kopersbescherming op alle boeken geldt, ook op de eerder geplaatste boeken (je ziet het alleen niet bij je eigen advertenties). Dat scheelt weer werk om ze opnieuw te plaatsen, alhoewel dat soms wel helpt om ze weer onder de aandacht te brengen.
Mijn pakketje dat vast hing in Breda is sinds vanochtend weer onderweg. Ben benieuwd!
Jeetjejee schreef:
18-05-2026 19:34

En ik ben er nu ook achter dat de gratis kopersbescherming op alle boeken geldt, ook op de eerder geplaatste boeken (je ziet het alleen niet bij je eigen advertenties). Dat scheelt weer werk om ze opnieuw te plaatsen, alhoewel dat soms wel helpt om ze weer onder de aandacht te brengen.
Nee, dat klopt niet. Ben gisteravond op zoek gegaan naar een paar boeken maar degene die ik kon vinden waren allemaal met extra kosten voor kopersbescherming en verzendkosten.

Ik heb net mijn items weer van vakantiemodus afgehaald, hopelijk verkoop is weer snel wat.
Komende week ook nog wat foto's makelen nieuwe dingen uploaden.
Eberesche schreef:
18-05-2026 08:55
Ik heb mezelf vergist en daarom nu een, voorlopig, onbruikbaar sportsetje gekocht...

Maat L.. ja leuk, maar uit Frankrijk en het etiket zegt idd FR-L, maar NL+DE-M

ik moet dus nog een beetje harder sporten voor ik het setje aan kan :hyper:
update: hij past wel! maat M! BAM!
C_est_elle schreef:
19-05-2026 08:29
Nee, dat klopt niet. Ben gisteravond op zoek gegaan naar een paar boeken maar degene die ik kon vinden waren allemaal met extra kosten voor kopersbescherming en verzendkosten.

Dat is vreemd, ik zag bij meerdere verkopers boeken staan die er al langer geleden zijn geplaatst en die wel de gratis verzendkosten en gratis kopersbescherming hebben.
Het is wel alleen geldig bij Nederlandse verkopers en verzending binnen Nederland. Ik loop er regelmatig tegenaan dat ik een leuk boek zie, maar dat het dan een Belgische verkoopster blijkt te zijn.
jeetjejee wijzigde dit bericht op 19-05-2026 09:18
3.09% gewijzigd
C_est_elle schreef:
19-05-2026 08:29

Ik heb net mijn items weer van vakantiemodus afgehaald, hopelijk verkoop is weer snel wat.
Komende week ook nog wat foto's makelen nieuwe dingen uploaden.
hmmm, bij mij wel. ik heb boeken in mijn favorieten die al 4 maanden geleden geplaatst zijn en bij alle boeken is de prijs nu de prijs en geen opslagen. ook niet als ik dan op kopen klik:

Prijsoverzicht
Bestelling
€ 30,00
Kopersbeschermingvergoeding
€ 0,00
Verzending
€ 0,00

Je hebt € 5,09 bespaard
Totaal te betalen
€ 30,00
Ja volgens mij zie ik het ook bij mijn advertenties terug. Normaal staat er prijs en dan de prijs incl kopersbescherming en die is nu gelijk aan elkaar, ook bij de boeken die ik al eerder geplaatst had. Maar tot nu toe heeft het hier helaas nog niet geholpen om boeken te verkopen ;)
Vraag: ik verkoop eigenlijk alleen boeken, sinds december. Ik heb het idee dat op het moment dat ik nieuwe boeken erop zet, ik veel verkoop maar zodra alles erop staat en gewoon staat te staan, lopen de verkopen ook terug. Ik heb daarom twee weken terug alles gedelete en in delen opnieuw erop gezet en inderdaad: weer ruim 20 verkopen. Maar nu is het dus wéér stil.

Het gaat nog om zo'n 170 boeken waar ik echt vanaf wil (heb er al bijna 200 verkocht!), maar ik heb geen zin om die elke drie weken allemaal opnieuw online te zetten.

Wat is jullie ervaring, klopt wat ik denk uberhaupt, dat je moet blijven uploaden? En zijn daar dan evt andere trucjes voor?
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Kattentuintje, volgens mij is het beste wat je kunt doen op Vinted om gezien te worden, blijven uploaden. Regelmatig uploaden werkt veel beter (in mijn ervaring) dan in één keer heel veel uploaden. Je krijgt een 'uploadt regelmatig' badge als je er 5 artikelen per maand op zet, en dat is dus wat ze willen dat je doet. In periodes waarin ik er elk weekend een of twee dingetjes erop zet, verkoop ik veel beter (ook de dingen die er dan al langer op staan) dan als ik alles er in 1 keer op zet.

Ik weet niet of er andere truukjes zijn. Ze willen gewoon dat je ermee bezig bent (net zoals alle platforms vooral engagement van je willen).
Jeetjejee schreef:
19-05-2026 09:16
Dat is vreemd, ik zag bij meerdere verkopers boeken staan die er al langer geleden zijn geplaatst en die wel de gratis verzendkosten en gratis kopersbescherming hebben.
Het is wel alleen geldig bij Nederlandse verkopers en verzending binnen Nederland. Ik loop er regelmatig tegenaan dat ik een leuk boek zie, maar dat het dan een Belgische verkoopster blijkt te zijn.
Ja die kwam ik gisteren ook tegen waar je en gratis verzenden had en gratis kopersbescherming. Het was bij iemand met 300 reviews, geen idee waarom het bij sommige verkopers ook nog met gratis kopersbescherming is.
kweepeer schreef:
19-05-2026 12:12
Kattentuintje, volgens mij is het beste wat je kunt doen op Vinted om gezien te worden, blijven uploaden. Regelmatig uploaden werkt veel beter (in mijn ervaring) dan in één keer heel veel uploaden. Je krijgt een 'uploadt regelmatig' badge als je er 5 artikelen per maand op zet, en dat is dus wat ze willen dat je doet. In periodes waarin ik er elk weekend een of twee dingetjes erop zet, verkoop ik veel beter (ook de dingen die er dan al langer op staan) dan als ik alles er in 1 keer op zet.

Ik weet niet of er andere truukjes zijn. Ze willen gewoon dat je ermee bezig bent (net zoals alle platforms vooral engagement van je willen).

Ja dan doe ik toch maar wat ik al deed: steeds een paar boeken eraf halen en dan weer uploaden. Irritant!
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Graze schreef:
19-05-2026 12:26
Ja die kwam ik gisteren ook tegen waar je en gratis verzenden had en gratis kopersbescherming. Het was bij iemand met 300 reviews, geen idee waarom het bij sommige verkopers ook nog met gratis kopersbescherming is.

De gratis kopersbescherming is een actie die loopt van 18 mei tot 19 juni, voor alles in de categorie boeken en is geldig als zowel de verkoper als de koper Nederlands is.

Ik kom nu wel regelmatig dingen tegen die niets met een boek te maken hebben (zoals bijvoorbeeld kleding), maar die wel in die rubriek geadverteerd worden vanwege geen extra kosten bij de aankoop.
Er was zelfs een verkoper die heel veel kleding onder de rubriek boeken had gezet en letterlijk in de tekst schreef: nu gratis verzending en gratis kopers bescherming. Ik ben benieuwd wanneer Vinted daar iets aan gaat doen.
Kattentuintje schreef:
19-05-2026 12:28
Ja dan doe ik toch maar wat ik al deed: steeds een paar boeken eraf halen en dan weer uploaden. Irritant!
Ja dit werkt volgens mij echt het beste. Elke dag een paar 'nieuwe' advertenties plaatsen...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven