Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
donderdag 21 mei 2026 om 10:14
Wat ontzettend flauw. Zeker als het vermeld stond en er foto’s waren. En wat aardig dat jij voor een euro de moeite neemt een boek te versturen…Kattentuintje schreef: ↑20-05-2026 22:28Ik verkocht een boek voor € 1 (...), zonder verzendkosten en kopersbescherming. Het boek is een pocket van 34 jaar oud, iets vergeeld en er zaten wat vlekjes op de bovenkant. Van beiden foto's gemaakt en in de omschrijving ook genoemd, met erbij 'zie foto's',
Nu is het aangekomen en ik krijg een twee sterren review met als tekst: 'een vergeelde pocket, wat een verrassing'. Echt, wóest word ik van dat soort mensen!
Ga jij ook feedback achterlaten of schouders ophalen en door?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 21 mei 2026 om 12:24
Ik twijfel over een aankoop van een boekenset. Van de set zijn heel veel verschillende uitgaves in zowel Nederlands als Engels en om de zoveel jaar komt er weer een nieuwe uitgave lijkt het. Ook heb je een normale versie en een verkorte versie.
Nu staat op Vinted dus een set voor 30 euro. Engels, normale versie maar blijkbaar wel een speciale editie en de boeken zijn ouder dan ik. Het is een koopje als ik een rondje google doe. En toch... ik vind het veel geld voor 2de hands boeken en het lezen in het Engels gaat een uitdaging worden. Heb ooit eens een boek geleend bij de bibliotheek in het Nederlands en dat was soms al best complex.
Dus ik blijf twijfelen...
Nu staat op Vinted dus een set voor 30 euro. Engels, normale versie maar blijkbaar wel een speciale editie en de boeken zijn ouder dan ik. Het is een koopje als ik een rondje google doe. En toch... ik vind het veel geld voor 2de hands boeken en het lezen in het Engels gaat een uitdaging worden. Heb ooit eens een boek geleend bij de bibliotheek in het Nederlands en dat was soms al best complex.
Dus ik blijf twijfelen...
donderdag 21 mei 2026 om 12:43
Oh ik heb zeker een feedbackje achtergelaten!
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
donderdag 21 mei 2026 om 20:46
Hebben jullie wel eens iets groots - als in apparaat - verkocht? Ik heb een huishoudelijk apparaat te koop staan en er biedt nu iemand de vraagprijs in plaats van direct te kopen. Deze persoon heeft geen enkele review gekregen of gedaan en niks te koop staan. Kan natuurlijk allemaal, maar is het raar dat ik het verdacht vind?
donderdag 21 mei 2026 om 21:23
Staat het er al lang op? Ik had pas ook eerst een bod gedaan (wel van iets onder de vraagprijs
) omdat het artikel er al redelijk lang op stond. Ik heb al iets te vaak gehad dat de verkoper het dat niet meer kon vinden of al via een andere site verkocht had en dan annuleren ze het, maar moet ik vaak weer wachten tot vinted zin heeft om mijn geld weer terug te storten, want 9 vd 10x is zoiets dan in het weekend. 

Maar verder verkoop ik zelf duurdere artikelen liever via marktplaats om op te laten halen.
Maar verder verkoop ik zelf duurdere artikelen liever via marktplaats om op te laten halen.
donderdag 21 mei 2026 om 21:52
Ja, een keer een vintage radio en een keer een analoog fototoestel naar Spanje en Duitsland. Ging beide keren goed.Star⁴ schreef: ↑21-05-2026 20:46Hebben jullie wel eens iets groots - als in apparaat - verkocht? Ik heb een huishoudelijk apparaat te koop staan en er biedt nu iemand de vraagprijs in plaats van direct te kopen. Deze persoon heeft geen enkele review gekregen of gedaan en niks te koop staan. Kan natuurlijk allemaal, maar is het raar dat ik het verdacht vind?
donderdag 21 mei 2026 om 22:09
Star⁴ schreef: ↑21-05-2026 20:46Hebben jullie wel eens iets groots - als in apparaat - verkocht? Ik heb een huishoudelijk apparaat te koop staan en er biedt nu iemand de vraagprijs in plaats van direct te kopen. Deze persoon heeft geen enkele review gekregen of gedaan en niks te koop staan. Kan natuurlijk allemaal, maar is het raar dat ik het verdacht vind?
Wil diegene het misschien komen ophalen? Ik heb ook weleens via berichten gevraagd of ik iets kon ophalen in dezelfde woonplaats. Maar dan is het wel handig om een bericht te sturen en niet alleen te bieden. Misschien iemand die het overkomt van Marktplaats en de mores van Vinted nog niet kent?
donderdag 21 mei 2026 om 22:21
Veel mensen lezen gewoon echt niet en kijken niet verder dan de eerste foto. Ze denken alleen maar haaa goedkoop, klik klik.
Ik verkocht een keer pokemon kaarten namens mijn kind. Wat een drama. Duidelijjk vermeld en gefotografeerd dat het geopende verpakkingen waren, waar evt. echt waardevolle kaarten uit waren gehaald, maar verder gewoon heel veel leuke, originele kaarten in nieuwstaat, voor een zacht prijsje. Perfect voor beginners of kinderen.
Werden meermaals gekocht, de eerste kwam zelf tot inzicht en annuleerde omdat hij 'niet had gezien dat ze geopend waren'. Bij de volgende wees ik daar dus zelf expliciet op in een bericht, en dan was het ook een paar keer 'o nee sorry dan hoef ik ze toch niet.' We zijn er van ellende mee gestopt, en hebben ze alsnog verkocht op een ouderwetse rommelmarkt.
donderdag 21 mei 2026 om 23:47
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in