Geld & Recht alle pijlers

Viva vrekkenclub

30-12-2009 09:35 3005 berichten
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?

Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.

Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.

Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?

En moeten we nog iets met een tabel?

Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:mimama schreef op 31 juli 2010 @ 09:42:

valt de Bank of Schotland ook onder de garantstelling van de Nederlandse Bank? Of krijgen we dan weer een IceSave drama? (heb ik gelukkig niet gedaan toen...)Bank of Scotland valt niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel, maar onder het Britse Financial Services Compensation Scheme.
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
Hi

ik heb ook even gevrekt! Heb van de week een jaar abo genomen op 101 woonideeen! Hoezo gevrekt? Nou daar kreeg je een cadeaupas bij van de praxis voor ¤50,-. Het hele abo koste me ¤54,-. Dus dat wordt een heel jaar ideeen opdoen voor maar 4 euro!

En dan krijg ik waarschijnlijk ook nog 2 kaarten voor de wwonbeurs in amsterdam in september (dat was een op=op actie dus ik weet het nog niet zeker).

Waar is dit allemaal goed voor? Nou in november hoop ik eindelijk in mijn nieuwbouw appartementje te trekken en alle leuke ideeetjes zijn dus welkom! En die praxis bon wordt dus ook waarschijnljk zeer goed besteed!

Ben trouwens ook weer begonnen met een kasboek met allemaal spaarlijstje! wordt ik zo gelukkig van als ik mijn spaartegoeden zie groeien en dan kan ik precies zien hoeveel ik per doel heb (dus buffer, auto, huis, verzekeringen die per jaar betaald moeten worden, reizen enzo).

Ik denk alleen dat de goede doelen van Kiva nog even moeten wachten maar dat gaat zeker gebeuren in de nabije toekomst!

ok dat moest ik even allemaal kwijt!

groetjes
Hi

ik heb ook even gevrekt! Heb van de week een jaar abo genomen op 101 woonideeen! Hoezo gevrekt? Nou daar kreeg je een cadeaupas bij van de praxis voor ¤50,-. Het hele abo koste me ¤54,-. Dus dat wordt een heel jaar ideeen opdoen voor maar 4 euro!

En dan krijg ik waarschijnlijk ook nog 2 kaarten voor de woonbeurs in amsterdam in september (dat was een op=op actie dus ik weet het nog niet zeker).

Waar is dit allemaal goed voor? Nou in november hoop ik eindelijk in mijn nieuwbouw appartementje te trekken en alle leuke ideeetjes zijn dus welkom! En die praxis bon wordt dus ook waarschijnljk zeer goed besteed! moet alleen in de gaten houden dat ik het abo optijd opzeg!

Ben trouwens ook weer begonnen met een kasboek met allemaal spaarlijstje! wordt ik zo gelukkig van als ik mijn spaartegoeden zie groeien en dan kan ik precies zien hoeveel ik per doel heb (dus buffer, auto, huis, verzekeringen die per jaar betaald moeten worden, reizen enzo).

Ik denk alleen dat de goede doelen van Kiva nog even moeten wachten maar dat gaat zeker gebeuren in de nabije toekomst!

ok dat moest ik even allemaal kwijt!

groetjes
quote:janna2 schreef op 31 juli 2010 @ 10:18:

Ik ga zometeen naar de bios en neem mijn eigen chips mee. Drinken koop ik daar wel...

Dat vind ik echt sneu.
Zojuist een tweedehands fiets gekocht voor mijn vriend. Ik had me vergist in de prijs. Ik dacht dat hij 250 euro was, maar hij was 275 euro. Heb ik die 25 euro gewoon zo gekregen!

Ik zei tegen hem: dat hoeft helemaal niet. Hij zei: laat maar zitten, het is weekend.

Echt tof!
quote:Arkouda schreef op 31 juli 2010 @ 11:00:

[...]

Bank of Scotland valt niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel, maar onder het Britse Financial Services Compensation Scheme.Ok, niet doehoen dus.
Zie QR
quote:_lotte85_ schreef op 31 juli 2010 @ 13:37:

Hi

ik heb ook even gevrekt! ......

.....ok dat moest ik even allemaal kwijt!

groetjesIk ben meer een lezer dan een schrijver op dit topic maar ik wil je toch graag even vertellen dat ik vind dat je al een lange tijd goed bezig bent.
Zie QR
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 13:40:

[...]

Dat vind ik echt sneu.Waarom? Ik vind die prijzen vaak echt belachelijk hoog.
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 13:40:

[...]

Dat vind ik echt sneu.

Waarom? Ik vind die prijzen vaak echt belachelijk hoog.

Ik ga zelf overigens nooit naar de bioscoop, vind er niets aan. Heb ook niet het geduld voor een hele film.

Ik ben wel eens met Transavia naar Portugal gevlogen, en heb toen zelf brood mee genomen. No way dat ik voor een kleffe sandwich 6,50 ga betalen. is dat ook sneu?
quote:Melpomene schreef op 31 juli 2010 @ 16:03:

[...]

Waarom? Ik vind die prijzen vaak echt belachelijk hoog.Precies Wij nemen altijd eigen drinken én iets lekkers mee! En dat mag vast niet... Maar er staat hier nergens een bordje ofzo.
hier nog iemand die zelf drinken (water want van prik ga ik geluiden maken en ik weiger een paar euro uit te geven voor een flesje water) en neem dan voor het gemak ook maar een zakje (nep) m&M's oid mee anders moet ik speciaal daarvoor in de rij gaan staan (en die is altijd erg lang dus ze zullen het echt niet missen als ik er niets koop!)

overigens al lang niet meer naar de bios geweest. vind het te duur worden en er is al in geen tijden meer een film geweest waarvan ik echt dacht: die wil ik zien!!!!!
Smokkel ook altijd lekkers mee de bios in...doeiii, asociaal duur.

In mijn tienerjaren werden er complete macdonald's maaltijden in rugzakken mee naar binnen gesmokkeld, en dan maar lekker knoeien in het donker met een druipende Big Mac hihihi
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
ik ga bijna ook nooit naar de bios en toch zie ik de nieuwste films (gedownload..). Mijn man ergert zich altijd aan popcorn etende/cola boerende/giebelende/kletsende mensen en ik eigenlijk ook wel een beetje, dan kijken we liever thuis of gaan naar het theater, waar je in de zaal niet mag eten of drinken en het publiek ook veel rustiger is. Theater is dan vaak wel weer duurder maar ik vind het veel meer een ervaring.
Even een tip: op NL 1 was net het programma Alles draait om geld. Er waren 3 vrouwen in die vertelden over consuminderen, helemaal de laatste 5-10 minuten van het programma.

Een van de vrouwen had een site: www.simplifylife.nl en een andere vrouw had een blad (Flow) hierover. Is misschien wel even interessant om te bekijken. Het blad was echt voor vrouwen die midden in het leven stonden maar vonden dat het wel wat minder kon.

Hij staat nog niet op uitzendinggemist, maar toch even een tip.
Ik ga binnenkort verhuizen en heb eens iets gelezen over een soort "dingen" die je in je stopcontact kan doen/ plaatsen, waar je je stekkers van al je apparaten gewoon in kan laten zonder dat je stroom verbruikt.

Weten de dames van de vrekkenclub misschien wat ik dan bedoel?
Een restaurant is ook duur, neem je dan ook je eigen voorgerecht en nagerecht mee?

Ik vind als je uit gaat naar de bioscoop dat je je eigen chips thuis moet laten... maar dat is mijn bekrompen mening. Ik vind het nogal triestig om met een zak chips aan te komen bij de bios.
Dat vind jij. Ik vind het triest als je je voor zo´n bedrag geld uit je zak laat kloppen.
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 20:20:

Een restaurant is ook duur, neem je dan ook je eigen voorgerecht en nagerecht mee?

Ik vind als je uit gaat naar de bioscoop dat je je eigen chips thuis moet laten... maar dat is mijn bekrompen mening. Ik vind het nogal triestig om met een zak chips aan te komen bij de bios.Je gaat naar een restaurant om juist eten te proeven wat iemand anders gemaakt heeft. Die vergelijking gaat niet op.
quote:Tinkeldel schreef op 30 juli 2010 @ 11:04:

[...]

Volgens mij hadden we ook nog bij de Kruidvat gekeken, maar bij ons hadden ze niks. Ik had er liever ook nog minder voor betaald. Ik vind het belachelijk dat ze overal bij 25 euro beginnen. En dan maakt het niet uit of je eentje voor alleen gewicht hebt, of eentje met allemaal toeters en bellen.Weet je het zeker? Ik heb bij Blokker een tijd terug een prima weegschaal gekocht voor 15 euro geloof ik.
@Tinkeldel, dat blad heb ik laatst gezien in de boekhandel. Zag er zeker mooi en interessant uit, maar kost zeven euro. Vind ik weer net even teveel geld voor een tijdschrift dat ik binnen een half uur uit heb...

Naar de bioscoop ga ik nooit, heb ook niet het geduld om zo'n film uit te zitten en tussendoor een half uur 'pauze' te houden. Dus zelf chips meenemen: ik heb er nog nooit over nagedacht.

Ik had laatst wel vriendinnen overtuigd dat picknicken in het park af en toe leuker is dan wéér op een terras zitten. En ook nog oldschool eendjes gevoerd met het overgebleven brood, bleek veel leuker dan wéér mensen kijken op zo'n terras. (En ik hoefde tenminste niet af te bellen omdat ik deze maand nogal krap zat...X-D.) Win Win!
Dangeensuus heeft speciaal een topic over hollandse zuunigheid ge-opend. Ongeveer de helft van de mensen vindt eten en drinken mee nemen naar de bios niet kunnen, de andere helft vindt de prijzen ook zo hoog en brengt het zelf mee.

Overigens zag ik vandaag pas op de deur hangen dat je geen eigen consumpties mee mag nemen...

Heb er wel drinken gekocht en had nu pringles voor 1 euro ipv 4,10
Er is ook nog een derde groep, Janna, en daar hoor ik zelf bij: de mensen die best een film kunnen zien zonder eten of drinken
quote:delphicat schreef op 31 juli 2010 @ 22:50:

Er is ook nog een derde groep, Janna, en daar hoor ik zelf bij: de mensen die best een film kunnen zien zonder eten of drinken Oh ja, bij die groep hoor ik duidelijk niet.....
HIer hangt ook een bordje bij de bios dat je niks mee naar binnen mag nemen. Nu doe ik dat niet, maar hou het tegenwoordig wel bij een flesje drinken en niks erbij.

Dat blad, Flow, heb ik een proefab. van 3 voor een tientje ofzo gehad. Maar dan heb je wel alles gelezen hoor. Ik was blij dat ik geen lang ab. had genomen. Veel geld om te lezen hoe je vooral blij moet zijn met jezelf en de kleine dingen in het leven. Maargoed, dat vind ik ook van Happinez, vol reclame voor dure (schoonheids)producten en de Happinez gadgets die vaak behoorlijk wat kosten.

Dat van die stekkers weet ik niet, sorry!
quote:Fadoua schreef op 31 juli 2010 @ 19:28:

Ik ga binnenkort verhuizen en heb eens iets gelezen over een soort "dingen" die je in je stopcontact kan doen/ plaatsen, waar je je stekkers van al je apparaten gewoon in kan laten zonder dat je stroom verbruikt.

Weten de dames van de vrekkenclub misschien wat ik dan bedoel?

Uhm, een stekkerdoos met aan/uit-schakelaar? Hoef je alleen maar de rode knop om te zetten zodat je geen sluipverbruik hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven