Geld & Recht alle pijlers

Viva vrekkenclub

30-12-2009 09:35 3005 berichten
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?

Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.

Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.

Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?

En moeten we nog iets met een tabel?

Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Hé, goed van je, Hiltje! Gewoon geen een meer opsteken.
Go Hiltje, go Hiltje!
Goed zo Hiltje!!!

Wat goed Hiltje
quote:Nathaniel schreef op 03 mei 2010 @ 12:27:

Nee, niet naar Haarlem. Wat een onzin eigenlijk zeg! Gelukkig woont mijn vriend in het centrum, dus eventueel kunnen we thuis ook nog wel eten. Maar het leek me dus zo leuk om in het stadspark bij de bandjes te eten. Ik ga gelijk ook de site kijken wat de huisregels e.d. zijn.

Bedenk wel dat je voor het bevrijdingsfestival geen entree betaald, en de bands, locatie, apparatuur en personeel moeten toch ergens van worden betaald. Dus ik vind het niet zo raar dat ze je dan vragen om een bijdrage in de vorm van een drankje en/of hapje. Uiteraard is het wel vervelend als je meegenomen spullen moet weggooien. Ik vind dat 1 flesje water ook wel moet kunnen.

Wat betreft de festivals zoals pinkpop ed, vind de bedragen daar ook belachelijk hoog! Alsof de entree nog niet hoog genoeg is.

Tip voor festivalgangers: ga naar Sziget in Hongarije. Entree is relatief goedkoop en eten en drinken ook helemaal niet duur. En nog lekker gegeten ook!
Goed zo Hiltje!

Dat wordt een goede besparing
Hallo,

ik zag als dat je op de website bij AH kunt aan kunt melden, dan krijg je wekelijks coupons met 50% korting.

Dus elke week nieuwe bonnen zoals ik de website begrijp.

www.ah.nl/mijnvoordeel

Enige nadeel: het zijn allemaal van die producten die ik liever niet in de kast heb, omdat het dan regelrecht in mijn maag verdwijnt...
Ik vind het ook belachelijk dat je op het Bevrijdingsfestival zelf niks mee mag nemen. Zeker omdat ik een keer mee gemaakt heb dat er dus geen drinken meer was (om een uur of 15) alleen nog maar bier. Ook leuk voor kinderen die dan dus niks meer mogen / kunnen drinken.
quote:Amber83 schreef op 04 mei 2010 @ 22:28:

[...]

Bedenk wel dat je voor het bevrijdingsfestival geen entree betaald, en de bands, locatie, apparatuur en personeel moeten toch ergens van worden betaald. Dus ik vind het niet zo raar dat ze je dan vragen om een bijdrage in de vorm van een drankje en/of hapje. Uiteraard is het wel vervelend als je meegenomen spullen moet weggooien. Ik vind dat 1 flesje water ook wel moet kunnen.

Klopt, maar er zijn ook een heleboel mensen die hun eigen eten mee willen nemen in verband met een allergie, gezondheidsredenen of omdat ze af willen vallen. Uiteraard is het begrijpelijk dat ze zoveel mogelijk willen verkopen, maar om mensen hun boterham te ontzeggen vind ik overdreven. Volgens mij betalen die eetkraampjes ook een vast bedrag aan de gemeente om gebruik te maken van het terrein, dus als ze dan minder patat verkopen, hoeft dat nog niet directe invloed te hebben op de inkomsten van de organisatie. Maar we zullen het zien straks of ik binnenkom met mijn lunch.
quote:1eendje schreef op 05 mei 2010 @ 10:36:

ik zag als dat je op de website bij AH kunt aan kunt melden, dan krijg je wekelijks coupons met 50% korting.

Dus elke week nieuwe bonnen zoals ik de website begrijp. Tip: knip die bonnen thuis los van elkaar als je ze hebt geprint. Ik heb wel eens tien minuten staan wachten omdat mijn voorgangers in de rij dat niet hadden gedaan, en dan is het bijzonder lastig scannen voor de caissière. Mijn dank is groot
quote:Flashy schreef op 05 mei 2010 @ 10:48:

Ik vind het ook belachelijk dat je op het Bevrijdingsfestival zelf niks mee mag nemen. Zeker omdat ik een keer mee gemaakt heb dat er dus geen drinken meer was (om een uur of 15) alleen nog maar bier. Ook leuk voor kinderen die dan dus niks meer mogen / kunnen drinken.Oh dat is ook een slechte zaak Flashy!
quote:Nathaniel schreef op 05 mei 2010 @ 11:07:

[...]

Klopt, maar er zijn ook een heleboel mensen die hun eigen eten mee willen nemen in verband met een allergie, gezondheidsredenen of omdat ze af willen vallen. Uiteraard is het begrijpelijk dat ze zoveel mogelijk willen verkopen, maar om mensen hun boterham te ontzeggen vind ik overdreven. Volgens mij betalen die eetkraampjes ook een vast bedrag aan de gemeente om gebruik te maken van het terrein, dus als ze dan minder patat verkopen, hoeft dat nog niet directe invloed te hebben op de inkomsten van de organisatie. Maar we zullen het zien straks of ik binnenkom met mijn lunch.Eens hoor! Laten we niet overdrijven. Laat je nog weten of het gelukt is? ;)
soms willen mensen alles gratis: festival, goede artiesten, goed geluid, beveiliging , en dan ook nog zelf je eten/drinken meenemen...

het kan nu eenmaal niet allemaal.

Ik denk dat we een beetje verwend zijn...

Ik zou zelf liever entree betalen en dat ik zelf mijn eten en drinken mee mag nemen.

Enne.. die eetkraampjes moeten vaak een deel van hun inkomsten afdragen aan de verhuurder van de plek.
Hier ook een festivalganger (daar geven we wel veel geld aan uit). Ik koop vaak wat appels op zo'n festival. Neem ik die tussendoor in plaats van nog zo'n lauwe lap pizza. Die nog drie keer zo duur is ook..

@Hiltje: goed dat je bent gestopt! Ik rook alleen in het weekend, maar kost nog steeds 20 euro per maand. Foutfoutfout, maar van mijzelf mag dat dan wel weer..:) En met dit mooie weer, zeker wel moeilijk om te stoppen? (In het zonnetje zitten, drankje, peukje...)
Goed zo Hiltje!
Hiltje, goed! Wat misschien wel een leuke motivatie is, is om je rookgeld elke dag/week in een potje te stoppen om daar dan na een paar maanden wat leuks van te gaan doen. Wij hebben dat niet gedaan en daarom merkten we eigenlijk maar weinig van de besparing, en dat vond ik heel jammer!
Haha, het is mijn derde stopdag, maar ik heb nog geen financiele winst want ik heb 4 volle pakjes weggedaan. Vanaf vrijdag gaat het aantikken (al moeten de nicotine kauwgumpies daar nog vanaf).

Ik ga het financieel wel merken want ik houd al sinds 2 maanden een strikt kasboek bij. Mijn budget buiten de vaste lasten om is 500,- en daar ben ik beide maanden overheen gegaan. Verkeersboetes en een onverwachte aanschaf etc.

Maar het was voornamelijk het roken dat er erg inhakte. 140,- euro in de eerste maand en 120,- de afgelopen maand (toen ik al pauperpeuken van de Lidl was gaan roken).

Zonder roken ga ik dus makkelijk uitkomen met mijn budget.

Maar het gaat me eigenlijk nog meer om gezondheid/lifestyle etc. Ben best bewust bezig op veel vlakken en aan het nadenken wat nu echt belangrijk is in het leven. En voor mij is dat rust en balans en vrienden en gevoel en eenvoud en warmte. En niet langer decadentie en carriere en snelheid en op mijn tenen lopen.

En bij mijn nieuwe balans past het niet meer om in een stinkend huis de ene na de andere peuk te roken waarbij ik een aanzienlijk risico loop dat ik mijn gezondheid ernstig geweld aandoe.
Knap hoor hiltje, en volhouden hoor!

Denk maar aan je gezondheid en je portemonnee.

Hier helaas een nieuwe pc moeten aanschaffen!

Dus dat wordt heel veel kortingsacties zoeken!
Ik zag op tv die reclame voor gratis bonbon bloc.

Moet je 3 vriendinnen en al hun gegevens gaan invullen!

Vind ik zelf een beetje flauw,zitten zij dadelijk met mails/post waar ze niet om hebben gevraagd. Geen gratis chocola dus hier.

Voor degenen die wel willen, kijk op

www.bonbonbloc.nl
quote:nogeensdan schreef op 06 mei 2010 @ 10:59:

Ik zag op tv die reclame voor gratis bonbon bloc.

Moet je 3 vriendinnen en al hun gegevens gaan invullen!

Vind ik zelf een beetje flauw,zitten zij dadelijk met mails/post waar ze niet om hebben gevraagd. Geen gratis chocola dus hier.

Voor degenen die wel willen, kijk op

www.bonbonbloc.nlIk heb gewoon mijn naam, die van mijn zoon en mijn dochter ingevuld:) Maar weet nog niet of ik ga delen;) (ze zijn 1 en 3)
Je klinkt erg gemotiveerd Hiltje! Bewaar dat tekstje effe, kan je het nog even doorlezen als je een dipje hebt. Ga zo door hoor!
Go, Hiltje! Heel goed zoals je het zegt. Werkte bij mij ook zo. Volgens mij alleen bij mij wel een flink aantal jaren later helaas...
Lees dat de energieprijzen zullen gaan stijgen en dat je beter een vast contract kunt afsluiten nu. Zelf weet ik het niet zo (wantrouw dat soort berichten altijd: wie brengt ze de wereld in?) Wat doen/vinden jullie?
Mijn vrekkenhart bloed!

Bij de toch al k*t winkel hier vlakbij heeft mijn vriend gisteren even een paar spoedboodschappen gedaan. ( normaal doen we onze boodschappen altijd in 1x bij de appie maar dit kwam dus tussendoor) Blijkt bij thuiskomst dat ie ook pizza`s gekocht heeft die in de aanbieding waren, hij heeft ¤4,40 betaald voor 2 terwel er 4 in de aanbieding waren voor ¤4. Dus mijn vriend terug maar ze waren onverbiddelijk... mijn vriend heeft nu een klachtenbrief geschreven ( de ah die verrekend aanbiedingen altijd of ze melden het) aangezien we toch al een paar keer eerder opgelicht door deze geweldige winkel zijn, wil mijn vriend er nu helemaal niet meer naar toe. U ben de baas staat er op de folder. Op de 1 of andere manier zijn we er altijd duur uit.
Wat een slechte service! Moet zeggen dat er bij de AH wel eens verkeerd aangeslagen wordt (nou ja, het apparaat scant verkeerd, bedoel ik). Maar de service is er wel top. Volgens mij hadden ze zelfs een tijdje dat als een aanbieding uitverkocht was je een bon kreeg om de week daarna het artikel tegen de aanbiedingsprijs te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven