Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic - Deel IV

03-10-2011 14:53 3008 berichten
Hier besparen we verder!

Kijk voor meer bespaar tips ook in de oude topics!

Deel I

Deel II

Deel III

En met recepten: het vrekwaardig eten topic!
Alle reacties Link kopieren
Vaste lasten Ronnie, vallen daar ook de boodschappen onder? Of heb je nog 30 euro te besteden aan boodschappen voor jullie en de dieren?
n.a.v. tip van Germanwings:

voedselbank voor dieren
quote:chrissiy schreef op 21 oktober 2011 @ 13:12:

Vaste lasten Ronnie, vallen daar ook de boodschappen onder? Of heb je nog 30 euro te besteden aan boodschappen voor jullie en de dieren?Dat is precies wat we hebben om van te leven en te kleden
RM: zie mail en
Lief van je Mugske maar wij hebben geen bijstand en komen daardoor al niet in aanmerking voor de : voedselbank of de kledingbank, we hebben het wel geprobeerd hoor
@RonnieMitchel, schakel een maatschappelijk werker in van de gemeente. Deze mensen kennen precies de regeltjes/toeslagen en andere dingen waar je zelf nog niet aan gedacht hebt. Volgens mij komen ze ook aan huis.

Ja, het klopt dat als je je niet meldt, de uitkering wordt stopgezet. Je moet bij de gemeente alles laten zien; dus de hele papierenwinkel van uitgaven, inkomsten, schulden e.d.

Daarom, bel even naar het maatschappelijk werk.
RM: krijgen jullie ook hulp via bijv. de voedselbank. misschien dat je daarvoor in aanmerking komt? zag op site van voedselbank dat je in aanmerking komt als je inkomsten na aftrek van de vaste lasten lager is dan 150 euro (voor 1 volwassene) en 200 euro (voor 2 volwassenen).
RM; kan ik je helpen met wat voer voor je diertjes? Ik wil met alle liefde je wat opsturen. Ik hoor het wel!
En heb je al aan het WMO gedacht voor goedkoop vervoer. Dit zou je dan het beste via je je man kunnen regelen. Echt, een OV-taxi met zo'n pas kost je heel weinig.
mosterd, maar RM ik zag op die site niet staan dat het alleen geldt voor mensen met bijstand. maar ik ben daar helemaal niet in thuis.
Ongelofelijk. Dat wist ik niet, Ronnie. Geen oplossing hier. Zou je echt heel graag willen helpen, maar momenteel zitten we zelf ook behoorlijk krap en redden we het net. voor jou!
RM, je antwoordmail gelezen. Ga nu even de deur uit. We keep in touch en hou je/jullie haaks!
quote:thee schreef op 21 oktober 2011 @ 13:38:

RM, je antwoordmail gelezen. Ga nu even de deur uit. We keep in touch en hou je/jullie haaks!Dank je Thee
quote:roosje4 schreef op 21 oktober 2011 @ 13:16:

@RonnieMitchel, schakel een maatschappelijk werker in van de gemeente. Deze mensen kennen precies de regeltjes/toeslagen en andere dingen waar je zelf nog niet aan gedacht hebt. Volgens mij komen ze ook aan huis.

Ja, het klopt dat als je je niet meldt, de uitkering wordt stopgezet. Je moet bij de gemeente alles laten zien; dus de hele papierenwinkel van uitgaven, inkomsten, schulden e.d.

Daarom, bel even naar het maatschappelijk werk.

Roosje ,

We hebben alles voor zover mogelijk afgelopen, de soos had al onze papieren dus daar lag het niet aan, het feit dat ik geen genoeg geld had om de reis er naar toe te bekostigen koste ons de "uitkering "van ¤3,- tot max ¤10,- afhankelijk van de aantal weken je er van moest doen, de busreis er naar toe was duurder dan de ¤3,- die we gemiddeld kregen als leefgeld.
quote:chrissiy schreef op 21 oktober 2011 @ 13:19:

Ongelofelijk. Dat wist ik niet, Ronnie. Geen oplossing hier. Zou je echt heel graag willen helpen, maar momenteel zitten we zelf ook behoorlijk krap en redden we het net. voor jou!Geeft ook niet ik had gewoon even geen moed meer en moest het gewoon even kwijt, als ik het steeds tegen mijn lief zeg gaat de sfeer ook zo op achetruit he, dan worden er 2 depri
ik heb nog 2 optimel codes voor diegene die belangstelling heb mail me op ....... codes zijn vergeven
Rm, ik wil je heel graag gelpen met voor voor je beestjes!
@RM, het is niet eerlijk, heb je allebei jaren gewerkt en word je allebei ziek. Kan je man ooit weer fulltime gaan werken en is er voor jou hulp zodat je misschien een licht parttime-baan aankunt of is dat veel te hoog gegrepen? Sorry als dit zo is, maar ik ken je gezondheidsproblematiek niet.
De lidl heeft 5 kg aardappels voor 1 euro.
quote:mamavanthijs schreef op 21 oktober 2011 @ 14:29:

Rm, ik wil je heel graag gelpen met voor voor je beestjes!Kom je dan niet zelf te zitten?
quote:roosje4 schreef op 21 oktober 2011 @ 14:39:

@RM, het is niet eerlijk, heb je allebei jaren gewerkt en word je allebei ziek. Kan je man ooit weer fulltime gaan werken en is er voor jou hulp zodat je misschien een licht parttime-baan aankunt of is dat veel te hoog gegrepen? Sorry als dit zo is, maar ik ken je gezondheidsproblematiek niet.

Voorlopig is er geen uitzicht op verbetering bij mijn lief steeds als hij geopereerd is hebben we goede hoop maar word het weer de bodem ingeslagen , het is een aandoending waar hij zeker nog 10 jaar last van kan houden, daarna "groei "je eruit zeg maar.

Ik zelf heb psst en fibryomalgie
@Flashy, klopt, de zak is al binnen:)

@RM, het is zo oneerlijk wat het UWV betreft. Een vriendin van mij heeft ook fibryomalgie en is voor 72% afgekeurd. Ze is nu voor vier en halve dag aan het werk gegaan en als dat niet lukt, wat ze wel hoopt uiteraard, dan wordt ze voor 80% afgekeurd. Dus behoudt ze 70% of 80% van haar laatste inkomen en daar kan ze goed van rondkomen.

Maar als je de 'onjuiste' verzekeringsarts tegenover je hebt kan je hele toekomst in duigen vallen. Je bent zeker niet de enige. Het is vreemd dat je bij het ene UWV goed gekeurd wordt en bij het andere UWV wel wordt afgekeurd vanwege dezelfde aandoening.
Rm nee uk kom dan zelf niet in de knoop. Ik heb geen katten en alleen een hondje maar mijn zus woont op een boerderij. Zij heeft heel veel katten bij haar wonen en krijgt heel veel eten voor hun. Ik vroeg of zij wat kon missen en dat is geen enkel probleem. Heb je een mail adres voor mij?
quote:mamavanthijs schreef op 21 oktober 2011 @ 15:34:

Rm nee uk kom dan zelf niet in de knoop. Ik heb geen katten en alleen een hondje maar mijn zus woont op een boerderij. Zij heeft heel veel katten bij haar wonen en krijgt heel veel eten voor hun. Ik vroeg of zij wat kon missen en dat is geen enkel probleem. Heb je een mail adres voor mij?Dat is echt heel fijn!
@rm, ik heb je gamaild. Kan het je dinsdag toesturen. Ik zie mijn zusje zondag en dan neemt ze het mee voor me. Ook wat voor je hondje trouwens.

Nogmaals, zij krijgt heel veel van mensen bij haar in de buurt. Ze woont in een klein dorpje en de mensen daar zijn echt super lief voor beestjes. Ze krijgt soms zoveel dat ze een winkeltje kan beginnen haha. Dat doet ze natuurlijk niet. Wat eten ze eigenlijk? Zacht of hardvoer of beide?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven