Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Bokito en Layla, bedankt voor het aanbod! Ik heb nog even gekeken maar bij de sauna waar ik heen wil (veluwse bron) kun je geen optimelvouchers inleveren. Ik ga nog even verder zoeken naar kortingsbonnen o.i.d. Bedankt in ieder geval!
De wake up light kost voor ons 89 euro. Ik denk dat ie in de winkel ruim 100 euro gaat kosten aangezien oudere versies bij bol ook nog over de 100 euro kosten. Ik heb hem nog geen week, dus ik twijfel nog. Ben nu een week zelf aan het klooien met dat ding, maar moet nog eens goed het boekje erbij pakken, want die zonondergangsfunctie had ik nog niet ontdekt namelijk..
Het meest rechtse (beetje onder) knopje!
En daar kun je dus ook de sterkte weer apart voor instellen.
Ik zal straks eens kijken Frizzy, wil wel alle functies kennen voor ik er een oordeel over geef.
Wat kun je wel al?

Ik vind em juist zo makkelijk te bedienen!
Ik word er elke dag mee wakker, dus instellen kan ik al wel. Licht aan en uit zetten kan ik, ander deuntje kiezen en licht en muziek ++ en -- doen kan ik ook.

Alleen... als ik de lamp 's avonds aan doe om de wekker in te stellen en ik duw dan op een ander knopje dan gaat het licht weer uit! En als ik dan weer iets aanraak, gaat ie weer aan! Pas als ik dan drie keer op het wekkertje aan de zijkant heb geduwt doet ie het weer.

Ik moet toch wel de wekker in kunnen stellen met het licht van de lamp erbij aan??
Goeie vraag. Ik heb dat nooit gedaan terwijl het licht aan is haha! Ik heb de die instellingen overdag ingevoerd.
Of... Snap ik je niet? Ik tik 's avonds op het wekkertje en dan stel ik gewoon de juiste tijd in. Aan de lichtinstellingen kom ik dan niet.
Ik maak 's avonds de lamp op de wake up light aan om de knopjes te kunnen zien en wil dan op het wekkertje duwen. Maar als ik dat doe als die lamp dus aan is, gaat de lamp weer uit. Ik heb van de week 's ochtends toen de wekker net was afgelopen ook een keer meteen op het wekkertje weer geduwt om hem in te stellen voor de volgende dag. Echter was daarna, toen ik naar mijn werk wilde gaan, het licht weer aan en de vogeltjes hoorde ik niet. Dus misschien doe ik wat verkeerd?
quote:frizzy schreef op 21 oktober 2012 @ 19:03:

Hoezo werd je er naar en hyper van dan Noa?

Ik had eerst wel de lamp te fel staan voor de ochtend, dan werd ik er dus veel te vroeg wakker van. Maar ook dag kun je instellen naar je eigen wens.

Aan die lamp die ik had kon je toen (4 jaar terug) niet echt veel instellen.

Ik weet niet waarom ik er zo op reageerde maar ook de kat was overactief en vervelend als dat ding aanging.

Mijn kat en ik zijn denk niet zo geschikt voor zo'n lamp .

Mijn moeder vond het dus echt een must voor mij omdat ik zo slecht mijn bed uit kon komen, maar het hielp mij niet de goede kant op.
Dankje voor het antwoord Frizzy!

Ik doe het nog maar even niet en hoop nog voor de bijstand een baan gevonden te hebben .
Ik heb net even de lamp aangedaan en de wekker geprobeerd te zetten. Nou ja, niet alleen geprobeerd, het ging gewoon prima met de lamp aan. Dus Cupkeekie, of jij doet iets raars, of je lamp is in de war.
Doet mij denken aan onze Hema wake up light die op raadselachtige wijze midden in de nacht begon te schijnen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 22 oktober 2012 @ 09:34:

Doet mij denken aan onze Hema wake up light die op raadselachtige wijze midden in de nacht begon te schijnen. Dat krijg je er van als je 's nachts je alu-hoedje niet draagt Iebs...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En jij denkt dat ik met zo'n krakend aluhoedje op wèl kan slapen Hiem?

Met de wake up light kreeg ik tenminste nog een paar uurtjes slaap.
Dat zijn gewoon spoken Iba.
Oh, dat stelt me gerust Frizzy. Je moet er toch niet aan denken dat je zo'n lamp verkeerd instelt.
Ik heb een uitbetaling van Tivall gehad!

Ik mocht zelf mee doen met 4 producten en heb 1 product ook nog erbij gekocht en dit op onze huishoudrekening laten storten. Denk dat laatstgenoemde binnen is, nu nog wachten op die vier producten met de waarde van 10 euro.

Al andere mensen geld van Tivall binnen?
Intense life is not complete without a touch of madness!
Hier een meelezer, kom normaal niet op het Viva forum, maar lees wel vaak even hier dit topic bij, omdat ik het een super leuk topic vind.

Ik wilde even reageren op de vraag over Tivall. Ik heb ook aan de actie meegedaan, en naar aanleiding van jouw post (Nachtschade) net even mijn rekening gecontroleerd en het geld van de 4 producten heb ik vandaag(!) op mijn rekening terug ontvangen!

Hoop voor jou wel dat het goed komt, aangezien de regel was maximaal 1 keer geld terug per rekeninghouder, (email)adres + ip adres, dus alleen een ander rekeningnummer en vanaf hetzelfde ip adres lijkt me een groot risico dat ze niet beide zullen uitbetalen.
Hé, die aanbieding van de Tivall heb ik ook gehad. Ik was alleen te laat en ik eet dat ook bijna nooit meer. Kon je als tester gratis proberen. Ik weet alleen niet meer wat dat allemaal inhield.

Verder heb ik ergens de volgende tip gelezen. Als je in een vuilniszak heel veel gevallen bladeren doet en er gaatjes in prikt en de zak ergens buiten neer zet dan heb je van het voorjaar een zak met potgrond. Hoef je niet naar de winkel, niet te sjouwen en het is gratis. Ik denk alleen dat je wel meerdere keren bladeren kunt toevoegen als je veel nodig hebt, want het verpulvert. (Als je dan toch de bladeren opraapt dan kun je er ook nog iets nuttigs mee doen thuis. Het is in de natuur wel bescherming tegen vorst en in het voorjaar dus bemesting.)
hier vind je een bon voor een gratis set van 3 koffiekopjes van De Bommel meubelen als je je inschrijft voor de nieuwsbrief.
quote:layla1969 schreef op 23 oktober 2012 @ 12:40:

hier vind je een bon voor een gratis set van 3 koffiekopjes van De Bommel meubelen als je je inschrijft voor de nieuwsbrief.Wat een schattige kopjes. Alleen heb ik zo'n winkel niet in de buurt.
Op Try Now kan je een zakje cup-a-soup aanvragen.

Ik wilde graag een abonnement op Psychologie Magazine. Als ik google op aanbieding kwam ik via een link naar de site van PM en dan was de prijs 30 euro voor 9 nummers. Terwijl als je op de site van PM kijkt onder het kopje abonnementen is de prijs 32 euro voor 9 nummers. Ik heb het formulier voor 30 euro ingevuld. Scheelt toch weer 2 euro
hey iedereen,

vanaf nu typ ik ook even mee als dat goed is.

want ik heb zojuist ALLE vrekkentopics uitgelezen.

Jeej, ben helemaal trots op mezelf eigenlijk :D

En ik heb echt een lijst hier opgebouwd al die tijd met súper veel tips zeg!

Wat een super forum!! *zoekt vrolijke springende smilies, maar kan ze niet vinden*

Momenteel heb ik heel weinig geld (onder het sociale minimum) en moet ook maar eens regelen dat ik naar voedselbank kan, maar moet zeggen dat ik dat ook wel lastig vind (famlid werkt er, anders had ik nooit gedacht dat ik er voor in aanmerking kwam, heb geen schulden ofzo, veel kosten door ziekte). Probeer dus overal te besparen, want geen geld hebben voor eten is heel vervelend.

Zal zelf ook gelijk ff een steentje bijdragen:

- Voor mensen die (vanwege allergie enzo) neutral wasmiddel gebruiken; ik had er ook last van (gelukkig niet heel erg) en ik kreeg tip dat heel veel A-producten net zo goed werken (en zijn iets goedkoper, zeker in aanbieding, 1x wast toen zelfs goedkoper dan euroshopper merk). Tis even uittesten, maar als je niet veel last hebt kun je het uitproberen. En je kunt het ook nog om en om doen (goedkoop en duur wasmiddel), als je niet veel last van hebt.

- Als je moet printen voor jezelf (samenvattingen voor studie bijv), dan print ik het in donkergrijs (selecteer de text vlak voordat ik het print en kies dan één van de donkerste tinten). Dit scheelt weer wat inkt (vast niet super veel, ligt er aan hoeveel je print, maar alle beetjes helpen) en je merkt het amper.

- Ik wil niet alle stekkers savonds uit de tv ed trekken (stopcontact zit achter een loodzware kast), hoewel je daar veel mee kan besparen. Nu hebben we één zo'n verdeelstekker met een knop erop, als ik die uitdruk dan zitten de stekkers dr dus nog wel in, maar staat niets meer op standby (en al die lampjes op standby de hele dag en nacht kosten ook geld) en tis niet veel werk ofzo. Edit: overigens moet je dat niet met internet doen, heb je geen internet :D Maar bij ons staat tv, dvd, gameconsoles enz er op.

Ik heb trouwens ook nog zo'n postcode loterij agenda gekregen van iemand. Maar ik doe er verder zelf niets mee (alleen gebruik tvoor la place en de tuinen). Dus als iemand dat wil hebben, geef maar een gil. Want momenteel heb ik ook geen geld voor zo'n korting haha.

Nou, hoop dat er nog leuke tips binnen komen de komende tijd:)

Liefs, ringklokje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven