Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Voor als je wil vrekken op luxe: http://www.hellofresh.nl/ ... ity.partnership.wk42.Mail (50% korting op pakket voor 3-5 maaltijden)

In weggeeftopic de laatste kans voor een zooi kortingsbonnen (mijn post van vandaag rond 14u)
Ik ben erg vrekwaardig, maar met leuke dingen bezig geweest

Gisteren heb ik de laatste enquete voor Invotes ingevuld om aan de 2000 punten te komen. Dat samen met de 20 euro die ik bij Intomart heb gespaard, zorgt ervoor dat ik na een jaar enquetes invullen nu De Zilveren Lepel kan kopen voor 5 euro! Yaaaaayyy!!!

En morgen ga ik met een vriendin naar Berlijn! Voor het eerst sinds 3 jaar dat ik weer echt "eruit" ga. In een appartementje, om het niet te duur te maken. Zoveel zin in!!

Ik ben ook beziggeweest met het leegeten van mijn keukenkastjes en vriezer. Zo moet je wel een beetje creatief zijn, maar blijkt aardappelpuree, met mais en kaasgratin best lekker te zijn!

Ik ga weer in de meeleesmodus... (zodra de studie af is, zal ik actiever gaan posten!)
Wat tof layla! Dat is nog eens een fijne verassing!

Ik wil me ook we inschrijven bij Mulivalue, maar zit ook een beetje met de belasting. Met het oog op m'n uitkering ben ik bang bij alle "extra's" die nu binnenkomen te betalen.

Iemand daar een idee over hoe dat in z'n werking gaat?
Mi-Jo, ik las van de week dat jij optimeleuro's over hebt? Zou ik ook heel brutaal mogen vragen om een saunavoucher? Als je ze nog hebt natuurlijk. We willen in november een weekendje weg met saunabezoek dus dat zou heel goed uitkomen.

Wat betreft multivalue, als je het niet opgeeft is de kans dat de belasting er achterkomt erg klein, bijna alle aangiftes rollen automatisch door het systeem heen. Als je het wel opgeeft moet je er gewoon belasting over betalen. Dus al je het wil opgeven zou ik de helft apart houden voor de belasting. Alleen blijft er dan meestal heel weinig over.
mi-jo is al door de opti-euo's heen
Als je een uitkering hebt zul je dat inderdaad moeten opgeven. En volgens mij komen ze erachter als je dat niet doet.
volgens mij zei iemand hier van de week dat je tot 150 euro niet op hoeft te geven aan de belastingdienst.... weet het ook niet precies.

heb vandaag proefpakketje andrelon binnen. twijfel om het te proberen of te bewaren voor als ik weer eens op reis ga. is echt een mooi reis formaatje.
quote:kerstklok schreef op 20 oktober 2012 @ 17:24:

Mi-Jo, ik las van de week dat jij optimeleuro's over hebt? Zou ik ook heel brutaal mogen vragen om een saunavoucher? Als je ze nog hebt natuurlijk. We willen in november een weekendje weg met saunabezoek dus dat zou heel goed uitkomen.

Wat betreft multivalue, als je het niet opgeeft is de kans dat de belasting er achterkomt erg klein, bijna alle aangiftes rollen automatisch door het systeem heen. Als je het wel opgeeft moet je er gewoon belasting over betalen. Dus al je het wil opgeven zou ik de helft apart houden voor de belasting. Alleen blijft er dan meestal heel weinig over.Ik ben zoals watervrouw al zei inderdaad al door mijn Optimeleuro's heen, maar ik las net wel op veronca.nl dit: http://www.veronicamagazi ... eg/wellness-arrangementen

Misschien dat je daar wat aan hebt?
Ik heb nog codes liggen, weet niet hoeveel je er nodig hebt? Mail me anders even op dawn_mp at hotmail. nl
Kerstklok, ik heb ook al aardig wat optimelpunten, dus ik wil best een voucher voor je bestellen. Mijn mailadres is vivalayla1969@gmail.com
Als je een uitkering hebt wordt er veel meer (steekproefsgewijs?) gecontroleerd. Er was een paar maanden geleden nog een topic van een meisje dat giften op haar rekening had ontvangen en nu heeeeeel veel geld moest terugbetalen.
Frizzy, ik heb een paar keer aan Multivalue opdrachten meegedaan, maar ga het voorlopig niet meer doen, omdat ik in de WW zit, ik ben ook bang dat ik er problemen mee krijg. Ook al zijn het maar kleine bedragen.
De wake up light test ik via the insiders. Het levert soms gratis producten op en je mag producten testen die je soms dus terug moet sturen. Geld levert het niet op.

Hier vandaag geen geld uitgegeven, wel veel gesnoept. Oh oh! Dus ik denk dat ik zo door de snoepvoorraad heen ben helaas. Maar ja, doe vrijdag pas weer boodschappen dus op is op!
quote:layla1969 schreef op 20 oktober 2012 @ 23:26:

Frizzy, ik heb een paar keer aan Multivalue opdrachten meegedaan, maar ga het voorlopig niet meer doen, omdat ik in de WW zit, ik ben ook bang dat ik er problemen mee krijg. Ook al zijn het maar kleine bedragen.Nee de ww is een ander verhaal, dan mag je wel inkomsten hebben maar niet uit werk.
Die wake up light ben ik ook aan het testen, maar ben helaas nog niet vaak van de wekker wakker geworden. Mijn jongste dochter maakt me voor die tijd al wakker. Ik weet nog niet of ik hem hou, hoewel ik hem wel mooi vindt. Ik vind die zonsondergang functie bij het naar bed gaan ook wel handig. Ik kijk vaak nog even tv als ik in bed lig en val dan heel vaak in slaap. Op de tv zit een timer, dus die schakel ik in zodat die na een half uurtje uitschakelt, en nu doe ik dat dus ook met de Wake up light.

Frizzy, is dat zo? Ziet de WW het niet als inkomsten uit arbeid?
Volgens mij is het geen arbeid nee. Er is geen arbeidscontract oid, slechts een onkostenvergoeding.

Ik ben ook erg gehecht aan mijn wake up light. Inderdaad niet eens perse vanwege de wekfunctie (ik heb geen moeite met wakker worden) maar die zonsondergang functie is echt geweldig. Het feit dat je de lichtsterkte kan instellen ook trouwens. En ik gebruik elke dag de fm-functie. En ja hij staat zo mooi op mijn nachtkastje. Weet iemand wat ie kost voor 'ons'?
Sssssssttttttttttttttt! Niets positiefs meer zeggen over die wake up light lamp dat ding!
Want? Dan wil je er ook 1? Ik heb er ook 1 maar wordt er niet wakker van, vriend wel (van mijn lamp).
Ja, ik denk al heel lang dat ik er eentje wil, maar was ze weer vergeten
Ik heb zo'n lamp gehad, ook omdat het mij zo superhandig leek want kom dus heel moeilijk mijn bed weer uit maar ik werd er heel naar en overhyper van en raakte dus over mijn toeren waardoor ik heel blij was toen die lamp weer bij de winkel terug was.

Ik kan mij wel voorstellen dat anderen er wel baat bij hebben, maar voor mij werkt het niet.
Mooi!

Ik zal m'n post aanpassen: negatieve opmerkingen over de lamp zijn welkom
quote:xJanna schreef op 21 oktober 2012 @ 17:01:

Mooi!

Ik zal m'n post aanpassen: negatieve opmerkingen over de lamp zijn welkom Geniet lekker van de lamp .
Haha, ik heb em niet hoor. Maar ik mag em dus ook niet!
@Frizzy, volgens mij kost ie voor ons 89 euro, maar wacht voor de zekerheid even het bericht van Insiders af.
Hoezo werd je er naar en hyper van dan Noa?

Ik had eerst wel de lamp te fel staan voor de ochtend, dan werd ik er dus veel te vroeg wakker van. Maar ook dag kun je instellen naar je eigen wens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven