Geld & Recht alle pijlers

Voorschotje.nl, wie trapt daar nou in?

01-09-2010 10:55 53 berichten
Ik verbaas me elke keer over deze reclame. Dacht eerst dat het een grap was, maar helaas. De opzet is dat je een 'klein bedrag' leent en dat binnen 15-30 dagen terug betaald met een rente van 20-25%. De eerste keer kan je maximaal 200 euro lenen, maar als je vaker leent kan dat leenbedrag oplopen tot 600 euro, steeds tegen diezelfde rentetarieven.

Mijn vraag: wie trapt daar nou in? Wat zijn de beweegredenen voor mensen zo'n relatief klein bedrag te lenen tegen zo'n enorme rente? Daar zijn toch ook andere manieren voor?

Kortom, ik begrijp er niets van.
Nooit van gehoord en het zou verboden moeten worden.

Denk dat het het gemak is, het wordt je gemakkelijk gemaakt.

Ik doe niet mee aan dat soort dingen, wat ik niet heb kan ik ook niet uitgeven. Maar ik praat vanuit een comfortabele positie, want er is altijd geld.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar genoeg om een tv-campagne te financieren.

En er zijn genoeg mensen die hun oren sluiten voor het feit dat ze zoveel rente betalen, of het echt gewoon niet weten. De meeste mensen zien echt die nieuwe bank of auto en kunnen alleen maar denken aan 'NU hebben'.

Mooie uitdrukking voor uitgevonden in het Engels: "Pennywise, poundfoolish". Al valt te betwisten of dit überhaupt onder pennywise valt...
Ik denk dat je daar nog raar van staat te kijken hoeveel mensen daar intrappen. Ze hebben NU geld nodig en denken niet aan wat het hen kost. Ik zou dat ook nooit doen, maar ik heb dan ook geen probleem dat ik bijvoorbeeld morgen 200 euro nodig heb die ik niet heb.
Ik vind het een erg irritante reclame...

En ook ik snap niet dat mensen daar in trappen...

Maar goed... ik heb makkelijk kletsen, want ik heb geld te besteden... (en zo niet, dan koop ik maar even niks voor mezelf)
Dat was nou precies wat ik dacht toen ik die reclame hoorde. Belachelijk! Weer een nieuwe manier om onze naïeve medemensen een poot uit te draaien. Verbieden die handel!
Lucratief! Maar ik geloof dat ze het willen gaan verbieden. Die rentetarieven zijn natuurlijk belachelijk! En het gemak waarmee het kan helemaal, het is geloof ik een kwestie van smsen!

En tja, wie daar dan in trapt? Een kat in het nauw....
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Jammer dat dit toegestaan is. Dit soort bedrijfjes vallen niet onder de AFM omdat de looptijd korter is dan 3 maanden. Er is dus ook geen vergunning nodig en geen enkel toezicht.
Nee en dat stoort mij ook, Guinevieve.
Ik begrijp ook niet dat mensen hierin trappen. Nog erger vind ik die reclame van Postalgold. "Hebt u goud dat u niet meer nodig heeft?" Blegh!
Sommige mensen zien dat als een kortetermijnoplossing voor dringende geldproblemen. Zij zien dan niet dat het vaak een gevalletje is 'het ene gat met het andere vullen'.

Dat er bedrijven zijn die hier winst mee willen maken, vind ik echt triest.
Zolang mensen erin mee gaan zal het ook worden aangeboden. Lucratief is het blijkbaar.
Ja dat is ook zoiets. Je moet je oude goud opsturen in de speciale envelop (gewoon via de post) en diezelfde dag ontvang je nog je geld. Jaja.
quote:holadijee schreef op 01 september 2010 @ 11:03:

Ik begrijp ook niet dat mensen hierin trappen. Nog erger vind ik die reclame van Postalgold. "Hebt u goud dat u niet meer nodig heeft?" Blegh!

Die is ook erg ja, die stem van die man, blegh.

Ik vind alle commercials waar ze een vorm van oplichting doen walgelijk. Bijvoorbeeld al die ringtones apps en games, de doelgroep is duidelijk erg jong en naïef en de prijzen lopen heel hard op.
quote:Guinevieve schreef op 01 september 2010 @ 11:08:

[...]

Ik vind alle commercials waar ze een vorm van oplichting doen walgelijk. Bijvoorbeeld al die ringtones apps en games, de doelgroep is duidelijk erg jong en naïef en de prijzen lopen heel hard op.En ook al ben je wijs en verstandig, het is haast onmogelijk om van zo'n ringtone abbo af te komen!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Het erge is, dat ze het steeds hebben over 'u betaald geen rente, slechts administratiekosten.' Terwijl het natuurlijk wel over rente gaat. Daarnaast waarschuwen ze voor extra administratiekosten als je niet op tijd je geld kan terugbetalen. Maar je kan die extra administratiekosten moeilijk vinden. Dat lijkt mij misleidend, dat moet duidelijk aangegeven staan op de website.
quote:holadijee schreef op 01 september 2010 @ 11:03:

Ik begrijp ook niet dat mensen hierin trappen. Nog erger vind ik die reclame van Postalgold. "Hebt u goud dat u niet meer nodig heeft?" Blegh!Oh verschrikkelijk!! Ik begin spontaan te gillen als ik de reclame zie. Snap ook niet dat mensen zo dom kunnen zijn om hun goud op te sturen. Alsof je werkelijk een paar honderd euro krijgt, NOT.
Niet?
Ik vind ook dat zulke dingen verboden moeten worden.
Tja, je zal maar wanhopig zijn en NU geld nodig moeten hebben om, weet ik het, je huur te moeten betalen voordat je eruit gezet wordt of zo.

Maar ik ben het eens met de rest, dit soort bedrijven zouden verboden moeten worden.
Maar dan nog Ainne, heb je in dat geval dan wel het geld om die 20-25% rente op te hoesten? Dat zal dan ook een probleem zijn...
quote:Ainne schreef op 01 september 2010 @ 11:26:

Tja, je zal maar wanhopig zijn en NU geld nodig moeten hebben om, weet ik het, je huur te moeten betalen voordat je eruit gezet wordt of zo.

Vaak een gevalletje vergeten vooruit te denken. Of geld uitgegeven aan andere dingen.

Of vergeten te denken in het algemeen.
Moeten ze dat erbij zetten; voor de wanhopige medemens. Heb gelijk je doelgroep en sluit je de rest uit
Denk dat die mensen denken, nu is de tijd en wat er straks gebeurt zien we dan wel weer. Korte termijn denken, en een behoefte die bevredigd moet worden, NU.
quote:Guinevieve schreef op 01 september 2010 @ 11:08:

[...]

Ik vind alle commercials waar ze een vorm van oplichting doen walgelijk. Bijvoorbeeld al die ringtones apps en games, de doelgroep is duidelijk erg jong en naïef en de prijzen lopen heel hard op.En het zou zomaar kunnen dat deze mobiele telefoondiensten/apps uiteindelijk van hetzelfzelfde bedrijf komen.

Sluit men een lening af om de ongevraagde hoge telefoonrekening te kunnen betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven