Geld & Recht alle pijlers

Voorzieningenrechter

22-06-2011 15:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben maandag bij de voorzieningenrechter geweest (ik was de eisende partij).

Er werd verteld dat er vandaag om 14.30 uur een uitspraak zou zijn. Van mijn advocaat heb ik het bericht gekregen dat de uitspraak niet vandaag maar volgende week dinsdag plaatsvindt. Dit bericht kwam vanmorgen om 10.00 uur vanaf de rechtbank.

Weet iemand of het vaker voorkomt dat een uitspraak plotseling verlaat uitgesproken wordt???
ja dat komt helaas veel vaker voor
Ziekte, vakantie, onderbezetting. Je noemt het maar.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
"De rechter denkt er nog even over na, mevrouw".
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
ja hoor reken er maar op dat het volgende week ook nog wel een keer wordt uitgesteld.
Ja, is eerder regel dan uitzondering...
Op zich kan het inderdaad wel eens uitgesteld worden. Aangezien je een zitting bij de voorzieningenrechter had (wat een kort geding zal zijn geweest), zal vanwege het spoedeisende belang dat de zaak had, normaal gesproken de zaak niet zo heel erg vaak meer worden opgeschoven.
of omdat er een belangrijkere zaak eerst behandeld moet worden (moord bijv.)
(Moordzaken worden door andere rechters gedaan, dus daar zal 't niet aan liggen)

Maar Petekind, waarom vraag je dit soort dingen niet aan je advocaat ipv op een forum? Van je advocaat weet je zeker dat 'ie er verstand van heeft.
Bedankt voor de reacties. Ik dacht dat "datum is datum". Ik ben niet zo thuis in deze materie, maar ik heb dus nu wat geleerd!

@Dhelia

Ik was het vergeten aan mijn advocaat te vragen en hij was pas morgenochtend weer aanwezig. De zaak houdt mij nogal bezig, dus ik wilde graag snel antwoord.... Vandaar het viva-forum!
Uitspraak wordt nog een dag later (volgende week dinsdag)....... Oftewel nog een extra slapeloze nacht. Ik word hier niet goed van!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven