Geld & Recht alle pijlers

vraag over studiefi

16-01-2012 12:15 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar voor het eerst studiefinanciering! Dit had ik nooit door prive zaken. Maar nu krijg ik 14 juli vakantie en op duo staat dat ik eind juli nog wel studiefi krijg. Klopt dat terwijl ik al eerder vakantie krijg?
Het wordt afgekort tot stufi(e)

De stufi heeft helemaal niks met vakantie te maken. Waar haal je dat vandaan?
Heb ik ook is een keer gehoord, dus verkeerd gehoord.
Als het goed is heb je een overzicht gehad. Daar staat het totaalbedrag op, gedeeld door 12. Dus je krijgt gewoon iedere maand. Zou wat zijn, je huur loopt ook gewoon door!
Weet je, de site van de Duo is zo super duidelijk. Als ik jou was zou ik die even doornemen.
quote:origineel schreef op 16 januari 2012 @ 12:26:

Als het goed is heb je een overzicht gehad. Daar staat het totaalbedrag op, gedeeld door 12. Dus je krijgt gewoon iedere maand. Zou wat zijn, je huur loopt ook gewoon door!Inderdaad! "Sorry huurbaas, het is helaas vakantie dus ik maak nu even geen huur over voor deze maand".
quote:loulouise schreef op 16 januari 2012 @ 12:29:

[...]

Inderdaad! "Sorry huurbaas, het is helaas vakantie dus ik maak nu even geen huur over voor deze maand". zou de bank daar ook intrappen als ik in juli en augustus geen hypotheek betaal?
Stufi is toch voor je studie en niet voor je huur?
Kerstklok, jouw opmerking slaat echt helemaal nergens op.
stufi is een tegemoetkoming in de kosten die je voor je studie maakt. Als jij op kamers woont in de stad waar je studeert zijn dat dus kosten die je voor je studie maakt.
quote:Starshine schreef op 16 januari 2012 @ 12:34:

[...]

zou de bank daar ook intrappen als ik in juli en augustus geen hypotheek betaal?Dat zou wel de giller van de eeuw zijn! Mooie financiele meevaller
Kijk, zo breng je elkaar weer op goede ideeën
Jup, je stufi gaat gewoon door in de vakantie. Heerlijk he ? Maar houdt er dan wel rekening mee dat je geld over houdt om nieuwe boeken te kopen/huren in het nieuwe schooljaar ;)
Stufi gaat gewoon door, maar je OV kaart is een bepaalde tijd in de zomer niet geldig.
quote:jenniferb schreef op 17 januari 2012 @ 20:31:

Stufi gaat gewoon door, maar je OV kaart is een bepaalde tijd in de zomer niet geldig.Je weekov. Weekend ov is wel geldig!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:neweve schreef op 17 januari 2012 @ 22:00:

[...]

Je weekov. Weekend ov is wel geldig!Ja, waar dat nou weer goed voor is...... net alsof ik weekend ov nodig heb in de vakantie beter blokkeren ze alle OV kaarten voor studenten in de zomer, lekker zelf betalen voor je kaartje!
quote:Dribbel9 schreef op 17 januari 2012 @ 22:04:

[...]

Ja, waar dat nou weer goed voor is...... net alsof ik weekend ov nodig heb in de vakantie beter blokkeren ze alle OV kaarten voor studenten in de zomer, lekker zelf betalen voor je kaartje!Dat jij nou niets doet in je vakantie wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen massaal loopt te niksen.
quote:Onderdezon schreef op 17 januari 2012 @ 22:07:

[...]

Dat jij nou niets doet in je vakantie wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen massaal loopt te niksen.Ik doe genoeg in de vakantie, maar aangezien een studenten OV bedoeld is om te reizen vanuit huis naar de universiteit en dit in de zomervakantie niet van toepassing is, vind ik het een onnodige uitgave.
quote:Dribbel9 schreef op 17 januari 2012 @ 22:13:

[...]

Ik doe genoeg in de vakantie, maar aangezien een studenten OV bedoeld is om te reizen vanuit huis naar de universiteit en dit in de zomervakantie niet van toepassing is, vind ik het een onnodige uitgave.Nogmaals: jij bent niet representatief voor de totale studentenpopulatie. Er zijn zat studenten bezig met onderzoek, masterclasses en zomerscholen. Maar voel je vooral vrij om je OV-kaart in te leveren in de zomer als je hem toch niet gebruikt.
quote:Onderdezon schreef op 17 januari 2012 @ 22:15:

[...]

Nogmaals: jij bent niet representatief voor de totale studentenpopulatie. Er zijn zat studenten bezig met onderzoek, masterclasses en zomerscholen. Maar voel je vooral vrij om je OV-kaart in te leveren in de zomer als je hem toch niet gebruikt.De groepen die jij hier noemt zijn ook niet echt representatief als het om de totale populatie gaat. Omdat 0,1% van de studenten wel tijdens de zomervakantie onderwijs volgt, moeten alle studenten maar in de zomer kunnen reizen? Afijn, die kaart gaan ze toch binnen afzienbare tijd afschaffen heb ik het idee, dus laat iedereen er lekker gebruik van maken zo lang het nog kan. Dit is een onzinnige discussie die ook niet in dit topic thuis hoort.
Inderdaad meid, en lever jij dat ding gewoon in als je vakantie hebt. Kun je met een schoon geweten de volgende bezuinigingsronde afwachten.
Je krijgt in de vakantie gewoon je studiefinanciering doorbetaald. Dit is bij mij tot nu toe in ieder geval wel altijd zo geweest.
Je stufie loopt gewoon door in vakanties gelukkig maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven