Geld & Recht alle pijlers

vraagje over aflossen

27-05-2011 12:02 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat kan ik beter doen???

Heb nog een rekening lopen bij de wehkamp van nog 1000 euro en heb 2000 euro spaargeld,is het nou verstandig om alles af te lossen,heb dan een idee dat ik dan niks achter de hand hebt,mocht er iets kapot gaan of zo.

Wat zullen jullie doen???
Hoeveel rente betaal je bij de aardige mensen van de wehkamp?

Voor wat voor zaken wil je geld achter de hand hebben? Zou je aan 1000 euro ook genoeg hebben?
Hoe kom je in godsnaam aan een lening van 1000 euro bij Wehkamp

Ik zou goed de voorwaarden van het krediet bij Wehkamp lezen of je geen boete krijgt als je versneld aflost. Maar ik zou proberen zo snel mogeljk van die lening af te komen omdat de rente doorop gewoon doodzonde is.
Ik zou de rekeing aflossen.

Dan heb je nog 1000 euro achter de hand voor stel dat.

En anders zou je evt. in uiterste geval van nood geld kunnen lenen. (absoluut niet mijn voorkeur)
Hoe veel rente krijg je over je spaargeld? hoeveel rente betaal je over die lening? Hoe makkelijk kun je geld lenen als er een andere dikke rekening komt?

Aanvullling: wat atelier madame zegt: wat zijn de voorwaarden voor de lening bij Wehkamp.

Over het algemeen zou ik zeggen, tenzij je een dikke rekening aan ziet komen, aflossen. De rente die je betaald is waarschijnlijk vele malen hoger dan de rente die je krijft. Vervolgens zo snel mogelijk zorgen dat je een grotere buffer krijgt en geen schulden meer maken (behalve studie en huis)
Schuld aflossen! Als je straks in problemen komt bij bank evt. lenen. Lijkt me altijd goedkopere optie dan zo'n winkel.
Wat ben je nu per maand kwijt aan die lening bij wehkamp (rente en aflossing)? En hoeveel spaar je nu per maand? Onthoud die bedragen, los de Wehkamp woeker-lening af (want dat zijn het), en blijf hetzelfde bedrag opzij zetten als voorheen, alleen zet je het nu allemaal op je spaarrekening. Op deze manier is je spaarrekening sneller weer op het oude peil en heb je ook je lening afgelost, zonder meer kwijt te zijn per maand.

(Dit heet snowballen)
asap aflossen. Ben je maf ofzo, waarom koop je in vredesnaam voor zo veel op de pof, waarom koop je uberhaubt op de pof?
@Maja82.

beetje rare reactie van je, jij weet toch niet in wat voor situatie TO zat of zit? Wel lekker makkelijk om te reageren van achter je scherm
Ik heb ook bij Wehkamp huishoudelijke apparatuur gekocht die kapot ging (veel in een keer) en niet genoeg geld achter de hand had.
Leningen bij wehkamp zsm aflossen. De rente die je daar betaalt is niet mis en met 1000 euro spaargeld, daar kun je ook de meeste noodgevallen zoals een kapotte wasmachine wel mee betalen. Maar spaar er zo snel weer wat bij de buffer van 1000 die je overhoudt. Meer spaargeld hebben én geen schulden is nog beter dan een beetje spaargeld en geen schuld en nog beter dan een beetje spaargeld en schulden met hoge rente.
Weet er iemand hoeveel rente je betaalt bij Wehkamp? MEFS?
Ik geloof 18% op jaarbasis dus als de wiedeweer aflossen, heel snel!
Veel te veel, maar ik had geen andere optie, want een lening voor zo'n klein bedrag heeft ook veel te hoge rente en heb ik de mogelijkheid niet om af te lossen als ik geld krijg. Op dit moment los ik drie keer meer af dan wat ik verplicht ben en als ik het geld van de belastingdienst krijg, kan ik ook een grote deel aflossen.
Ah, de site van Wehkamp meldt dat je altijd geheel of gedeeltelijk kunt aflossen zonder kosten.

En de rente gaat als volgt:

Het te incasseren maandbedrag bedraagt minimaal 2% per maand over het opgenomen bedrag. De rentevergoeding is variabel en bedraagt nu 1.171% per maand. Dit komt overeen met een debetrentevoet / jaarlijks kostenpercentage van 15%. Er zijn verder geen bijkomende kosten (voor de wehkamp.nl balansrekening).
quote:Kristos schreef op 27 mei 2011 @ 12:19:

@Maja82.

beetje rare reactie van je, jij weet toch niet in wat voor situatie TO zat of zit? Wel lekker makkelijk om te reageren van achter je scherm

Vind het gekker dat iemand 2000 euro spaargeld heeft en 1000 euro schuld.

Eigenlijk heeft TO dus maar 1000 euro spaargeld.
quote:MEFS schreef op 27 mei 2011 @ 12:22:

Ik heb ook bij Wehkamp huishoudelijke apparatuur gekocht die kapot ging (veel in een keer) en niet genoeg geld achter de hand had.

Op zich is dat niet echt verkeerd in zo'n situatie en je weet dat je aan de afbetaling kan voldoen. Spaargeld gehad hebben voor die situatie was beter geweest uiteraard, maar ik snap heel goed dat dat niet altijd en niet voor iedereen mogelijk is. Zonder koelkast is het toch best lastig leven bijvoorbeeld. Een lening aangaan voor een nieuwe grotere tv terwijl je oude het nog doet vind ik weer iets heel anders.

Maar topicopenster heeft nu het geld om van die lening af te zijn, ik raad het haar dan ook ten zeerste aan om in een keer af te losesen. Want het is een stuk voordeliger om van die lening af te zijn en een prettiger gevoel. Plus dat 1000 euro ook nog genoeg is voor de meeste noodgevallen.
Precies, Plops, wat was mijn insteek. Bij een lening moet je minimaal 5000 euro lenen of ook een rente van rond de 18% betalen. Dat wou ik niet en we moesten de auto, de vaatwasser en de pc vervangen, en gelukkig op het laatste deed de koelkast het weer.
Het is ook mijn schuld dat ik in zo'n situatie ben beland. Ik ben koopverslaafd. Ik werk nu eraan, maar het lukt me niet om echt eruit te komen omdat ik zo lang mijn ogen dicht heb gedaan.
Soms kan het dan inderdaad een goede optie zijn. Als je je maar heel bewust bent van de consequenties en ze ook kunt dragen in plaats van dieper en dieper in de problemen te komen.

MEFS
Dank je voor de knuffel, maar dat verdien ik echt niet. Ik heb zelf dom genoeg geweest om zo lang mijn ogen dicht te doen.
quote:Kristos schreef op 27 mei 2011 @ 12:19:

@Maja82.

beetje rare reactie van je, jij weet toch niet in wat voor situatie TO zat of zit? Wel lekker makkelijk om te reageren van achter je schermIk vind het geen blijk van bijsterheid dat to hier komt vragen of ze die lening af moet lossen. beetje gevalletje dûh!
Weet je....je hebt je ogen nu open. Dat is het belangrijkste. Je had ook de rest van je leven je ogen dicht kunnen houden en in de puinhopen blijven zitten. Dus wat mij betreft verdien je hem gewoon. Ondanks dat je hebt gestruisvogeld. En weet je......dat doet iedereen weleens een periode in zijn leven.
Kon ik maar zo denken, maar ik ga no wel eens in de fout en ik weet niet eens waarom ik me niet kan beheersen.
Gedragsverandering kost heel veel tijd. Dat je af en toe in de fout gaat is niet meer dan logisch. Ook al is het enorm frustrerend en heel erg balen. Gebeurt het al minder dan in het begin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven